Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Agrokor
  • 23.04.2010.

Brendiranje vinske Hrvatske

Agrokor vina i HOK u akciji brendiranja vinske Hrvatske

  • 1.149
  • 55
  • 0

Želimo postati regionalni lider u proizvodnji i prodaji vina, brendirati vinsku Hrvatsku te kreirati dodatnu vrijednost za svoje potrošače, zaposlenike i dioničare, kazao je direktor Agrokor vina Đuro Horvat na današnjem potpisivanju sporazuma s Hrvatskom obrtničkom komorom. S čelnikom HOK-a Matom Topićem dogovorena je, naime, suradnja na promicanju vinske Hrvatske i podizanju kulture stola i vina kroz edukaciju ugostitelja, turističkih djelatnika i potrošača na Agrokorovoj Akademiji vina.

Tvrtka Agrokor vina trenutačno okuplja sedam hrvatskih i jednu makedonsku vinariju i drži 31 posto hrvatskog tržišta vinima. Kao lider na tržištu stoga se, kazao je Horvat, osjećaju pozvanima da daju svoj doprinos u vinskoj konsolidaciji Hrvatske, koja u svijetu mora stvoriti percepciju da, osim sunca i mora, ima i vrhunska vina.

Horvat kaže kako Hrvatska u ovome trenutku nema loših vina i hrvatski vinari, uvjeren je, dugoročno mogu opstati u tom biznisu. No, potrebno je što prije stvoriti krizni stožer koji će što prije aktivirati sve njih da bi se došlo do konačnih rezultata. S podizanjem novih vinograda posljednjih godina u Hrvatskoj je, uz uvoz od 30-ak posto (koji i dalje raste!) već stvoren i višak vina te je potrebno raditi na njihovu većem izvozu. I to ne jeftinih vina po cijeni od eura, eura i pol, jer se Hrvatska ne može mjeriti s velikim svjetskim proizvođačima, nego s kvalitetnim vinima u višoj cjenovnoj kategoriji, skupljim od 5 eura. Potencijala s obzirom na brojne vrhunske i autohtone hrvatske sorte grožđa svakako ima, no trenutačno uspješno vinogradarstvo i vinarstvo ne prate ni dovoljan marketing ni druge pretpostavke da bi bili internacionalizirani i kod potrošača stvorili percepciju da dobivaju vrijednost za svoj novac.

Agrokor vina danas imaju 1845 hektara vlastitih vinograda, kojima zadovoljavaju 55 posto vlastitih potreba u proizvodnji vina, a 45 posto ostvaruju uz pomoć kooperanata. Godišnje je to 20 milijuna litara, a do 2012. plan je 23 milijuna litara. Na izvoz otpada deset posto proizvodnje, i to uglavnom na zemlje regije.

Posljednjih godina, kazao je Horvat, Agrokor koncern je značajno investirao u razvoj i dugoročnu strategiju vinogradarstva i vinarstva u Hrvatskoj, nove vinograde (po hektaru 30.000 eura), tehnologiju i slično, no prave investicije, najavljuje, tek dolaze s gradnjom nove vinarije u Belju te daljim investicijama unutar postojećih vinarija.

Samo od početka ove godine, devet vina iz Agrokorovih vinskih kuća ostvarilo je 13 internacionalnih medalja. Najsjajnije među njima svakako su velika zlatna medalja za traminac - izbornu berbu prosušenih bobica 2006. te zlatna medalja za traminac Principovac ledenu berbu 2007., obje iz Iločkih podruma, osvojene na prestižnom ocjenjivanju Vinitaly u Veroni.

Autor: Jolanda Rak Šajn


Izvori

Večernji list


Tagovi

Vinogradarstvo Vinarstvo Vino Vinarija Agrokor Brendiranje Autohtona sorta Izvoz