Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Lovni turizam
  • 12.08.2017. 13:30

Lovstvo je širi pojam od lova, šansa za razvoj turizma

Lovni turizam stvarajući prihode lovoovlašteniku, može stvarati i dodatne prihode za lokalno stanovništvo (ruralnog područja) i biti dobar način za zaštitu prirode i kontrole održavanja životinjskih vrsta, poštujući Zakonske regulative i prateće Pravilnike.

  • 1.449
  • 123
  • 0

Upravo sada, kada lovstvo po svom ekonomskom i društvenom značaju (zaštita prirode i staništa, razvoj ruralnog turizma i dr.) po svom bruto produktu treba zauzeti značajno mjesto u gospodarstvu, priučeni kadrovi, ma koliko bili entuzijasti, ne mogu zadovoljiti potrebe suvremenog tržišta. Krajnje je vrijeme da se pristupi stvaranju suvremenog lovstva, tj. takovog koje će se u cjelini zasnivati na suvremenim znanstveno provjerenim saznanjima modernog šumarstva, agronomije, veterine, biologije, ekologije, ekonomike i organizacije.

Lovstvo je širi pojam od lova. Glavna aktivnost iz lovstva je svakako lov. Suvremeni procesi automatizacije, industrijalizacije i urbanizacije sa svim pratećim degradacijama životne sredine, praćeni su brojnim vidovima dehumanizacije i otuđenjem čovjeka od prirode pa i od ljudske suštine. S druge strane ti procesi impliciraju povećanje dnevnog, tjednog i godišnjeg slobodnog vremena zaposlenog čovjeka te istog motivira da svoje slobodno vrijeme koristi u prirodi, posjećivanju raznih destinacija u zemlji i van iste s ciljem osobne rekreacije, edukacije i dr. Sve to omogućuje im turizam, u ovom kontekstu lovni turizam koji se realizira u neposrednom kontaktu s prirodom i kroz direktno korištenje prirodnih dobara. Lovni turizam nije samo sastavni dio lovnog gospodarenja već je istovremeno segment turizma kao gospodarske grane, selektivnih vidova sa specifičnim karakteristikama traženja i ponuda. U njemu učestvuju turisti velike platežne moći koji se ne ubrajaju u masovnost već u elitnost.

Dobar načiin za zaštitu prirode i životinjskih vrsta

Lovni turizam je zapravo "turističko kretanje čiji je osnovni cilj (motiv) aktivan boravak i bavljenje lovom kao vidom rekreacije u zdravoj prirodnoj sredini", odnosno "pružanje usluga zainteresiranim domaćim i stranim lovcima - turistima, radi organizacije posjeta našim lovištima zbog odstrjela krupne i sitne divljači ili samo posmatranja/osmatranja ili snimanja (fotosafari) divljači" uz plaćanje odgovarajuće naknade propisane Cjenikom odstrjela divljači i usluga u lovu.

Lovni turizam stvarajući prihode lovoovlašteniku, može stvarati i dodatne prihode za lokalno stanovništvo (ruralnog područja) i biti dobar način za zaštitu prirode i kontrole održavanja životinjskih vrsta, poštujući Zakonske regulative i prateće Pravilnike.

Sve može biti kako se to u narodu kaže krasno i lijepo, i destinacija lovišta i kvaliteta i brojnost ponuđene divljači i uređenost lovišta, no u svemu tome osobe koji neposredno sudjeluju u tom procesu trebaju posjedovati određene kvalitete kako bi profesionalno, korektno i neemocionalno zaokružili lovno-turističku uslugu na zadovoljstvo lovca turiste i lovoovlaštenika, a time stvorili ponovni interes dolazaka istih i novih lovaca - turista.

Odabir kvalitetnog stručnog pratitelja lovaca turista trebao bi se temeljiti na sljedećim elementima:

  • najniže stručno obrazovanje IV-stupnja; srednja šumarska škola, poljoprivredna ili veterinarska (te specijalizacija obrazovanja V-stupanj - lovstvo, uz stalno usavršavanje),
  • vještina komunikacije,
  • poznavanje stranih jezika (engleski ili njemački ili talijanski),
  • snalaženje i fleksibilnost,
  • iskrenost, etičnost - moral, iskustvo na poslovima lovstva,
  • treba biti vedar, šaljiv, animator,
  • ljubazan, strpljiv, taktičan,
  • uslužan, uvijek spreman pri davanju informacija,
  • smiren, mora se znati kontrolirati, imati osjećaj za mjeru,
  • planirati i predvidjeti sve,
  • voljeti svoj poziv i rad u lovstvu,
  • svima posvetiti jednaku pažnju, osoban pristup,
  • pamtiti goste, imati dobru memoriju,
  • točnost i odgovornost,
  • lovački se nositi i štovati lovačku etiku (odjeća i sl.),
  • stalna mjesto stanovanja moraju biti u neposrednoj blizini lovišta.

Podrazujeva se: posao stručnog pratioca lovaca turista obnašati po propisanom opisu poslova i radnih zadaća. Zakonska regulativa je neizostavna, a to je članstvo kod Hrvatskog lovačkog saveza (lovačka iskaznica), pravo na držanje i nošenje lovačkog oružja (oružni list), položen ispit za ocjenjivača lovačkih trofeja te položen ispit za lovočuvara s funkcijom lovočuvara za lovište u kojem obavlja lov.

Elementi promidžbe:

  • informacije o lovištu prije dolaska u lovište (katalozi, sajmovi i sl.),
  • fotografije prigodnih detalja iz lovišta prije dolaska ili fotografije trofejne divljači koja se nudi, odnosno podatak o stečenim kapitalnim trofejima, godišnji plan odstrjela krupne divljači. Za sitnu divljač; godišnji plan odstrjela, mogući broj odstrjela prirodno uzgojenih jedinki odnosno kolike su mogućnosti odstrjela iz umjetnog uzgoja i drugo,
  • važeći cjenik odstrjela divljači i usluga u lovu za važeću lovnu godinu,
  • zakonske regulative za učestvovanje u lovu, lovca ili lovačkog psa,
  • mogućnost rezervacije termina lova,
  • opis puta do lovišta,
  • lovoovlaštenik dočekuje i prima lovce - turiste,
  • informaciju lovcima po dolasku prvi daje lovoovlaštenik-domaćin,
  • mjesto boravka, smještaj, ostale usluge,
  • mjesto prehrane s cjenikom hrane i pića,
  • ostale atrakcije i privlačnosti u lovištu ili okružju,
  • infrastruktura i okoliš,
  • ispraćaj gostiju - lovaca na odlasku i putovanje po povratku,
  • prigodni tzv. suvenir za gosta lovca; lovačka kravata, lovačka značka, CD i sl.
  • kontakt i uspomene nakon povratka.

Smještaj lovaca:

  • preporuča se namjenski lovački dom od lovoovlaštenika koji mora zadovoljavati prihvatljivu kategoriju smještaja s pratećim sredstvima javnog informiranja i komuniciranja,
  • voditelj lovačkog doma dočekuje i ispraća goste lovce zajedno s lovoovlaštenikom, stručnim pratiocem i drugim osobljem.
  • sve cijene pića, hrane i smještaja moraju biti dostupne -transparentne,
  • uslužno osoblje (konobari, kuhari i dr.) koje je na raspolaganju lovcima turistima mora biti kvalificirano za taj posao, a isti obnašati profesionalno i korektno (podrazumijeva se poznavanje stranih jezika).

Razvoj kvalitetnog lovnog turizma ovisi još i o nizu drugih faktora odgovornog turizma, a moguć je tek uključivanjem istog u planove strateškog razvoja Hrvatskog lovnog turizma na temelju detaljnih istraživanja i razvojnih projekata, umjesto na temelju viđenja pojedinaca i želja lokalnih čimbenika. Samo na temelju konkretnih razvojnih projekata mogu se tražiti sredstva i postavljati planovi razvoja pojedinog lovišta, a time i ruralnog područja u kojem je ustanovljeno lovište (vlastito ili zajedničko), odnosno mjesta, grada ili županije.

Autor/foto: Dražen Matičić, mag. ing. agr.


Izvori

Časopis HŠ


Tagovi

Lovni turizam Ruralni razvoj Zaštita prirode

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Predsjednik Zoran Milanović i ministrica poljoprivrede Marija Vučković na ovogodišnjem su Noćnjaku obišli izlagače i kušali njihove proizvode. Pogledajte više u našoj galeriji: https://www.agroklub.com/agrogalerija/nocnjak-2024-sadnja-masli... Više [+]