Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Baby beef
  • 20.12.2021. 15:20
  • Grad Zagreb, Zagreb

Udruga Baby beef: Nužna su ulaganja, a ne umanjenja potpora u stočarstvu

Imamo nedostatnu proizvodnju, a želimo je do 2030. povećati i ne vidimo kako bi se to moglo postići ako se umanji iznos u proizvodno-vezanoj potpori, čulo se nakon sjednice UO Udruge Baby beef o Strateškom planu ZPP-a.

Foto: Marinko Petković
  • 1.111
  • 204
  • 3

Članovi Upravnog odbora udruge Baby beef u ponedjeljak su u Zagrebu dugo raspravljali o Strateškom planu RH u sklopu Zajedničke poljoprivredne politike EU, koji do kraja godine treba poslati u Europsku komisiju.

"Stočarstvo, a posebice govedarstvo je temelj svake napredne poljoprivrede i kao takvo mora ostati u fokusu Strateškog plana za poljoprivredu u sklopu Zajedničke poljoprivredne politike EU'', kazao je novinarima predsjednik Udruge Baby beef Zvonimir Širjan, nakon sjednice.

Širjan: Investicije mogu održati stočarstvo iznad vode

Dodao je kako očekuju podršku i Ministarstva poljoprivrede, odnosno cijele EU da naše stočarstvo ostane na mjestu kakvo ima i u ostalim zemljama Unije te da se Hrvatskoj omogući da svoje stočarstvo i govedarstvo razvija.

"S obzirom da nismo samodostatni, što se kreće između 40 i 60 posto, i da je naša proizvodnja iz godine u godinu sve manja, nemamo niti jedan razlog da bilo kakve intervencije koje su potrebne u stočarstvu umanjujemo ili na bilo koji način reduciramo", istaknuo je Širjan.

Predložene opcije, kako je naveo, ne idu baš u tom smjeru, no do sutra je otvorena mogućnost za primjedbe i vidjet će što će se dogoditi nakon toga.

Predlažu se, pojasnio je, korekcije od 15 posto u tovu junadi i to je, kako je rekao, nešto što svakog našeg proizvođača mora duboko zabrinuti.

"Kako se čulo, imamo nedostatnu proizvodnju, a želimo je do 2030. povećati i ne vidimo kako bi se to moglo postići, ako se umanji iznos u proizvodno-vezanoj potpori", kazao je.

Toni Raič i Zvonko Širjan

Širjan je istaknuo i važnost investicija u poljoprivredi i stočarstvu. "Investicije su jedino što može sektor stočarstva držati iznad vode u sljedećem razdoblju", rekao je napominjući kako je sektor podinvestiran jer se u njega vrlo malo ulagano u proteklom programskom razdoblju.

Naveo je i podatak da smo prije 30 godina imali proizvodnju koja je bila tri puta veća nego danas, kad smo imali više od 400.000 komada u tovu, a danas smo negdje na 140.000.

Smatra kako su nužna ulaganja u hrvatsko stočarstvo kao i to da sektor dobije značaj koji zaslužuje, kao što je i u ostalim zemljama EU.

Potrošnja govedine manja od 10 kg  

Član Upravnog odbora Udruge Toni Raič je kazao da kada je govedarstvo u pitanju nije zadovoljan predloženim Strateškim planom.

Drži kako govedarstvo nikad nije bilo na nižim razinama, a da je riječ o važnom sektoru govori podatak da kada se u govedarstvo uloži jedna kuna u proračun se minimalno vrati pet kuna.

"Potencijala za razvoj ima, ali administracija nam to treba dozvoliti", kazao je Raič te dodao kako treba staviti u funkciju prirodne potencijale, zaustaviti odljev sirovina iz zemlje kao i odlazak mladih ljudi.

Odgovarajući na upite, Raič je kazao da je šansa i u plasmanu proizvoda kroz turizam, napominjući kako smo krajem 80-tih imali potrošnju junećeg mesa oko 18 kilograma po stanovniku, a danas je to ispod deset kilograma, dok je u turizmu potrošnja bila između pet i šest tisuća tona, a neto izvoz od 300 milijuna dolara. "Danas smo praktično nigdje, a ovaj sektor je najjača poluga u gospodarstvu koju treba aktivirati", istaknuo je te poručio kako je bez govedarstva naša poljoprivreda "vlak bez lokomotive".

Udruga Baby Beef okuplja oko 330 tovljača junadi i čini 90 posto sektora tovnog govedarstva koji godišnje uzgoje oko 120.000 junadi i ostvare više od milijardu kuna prihoda. Od ukupne proizvodnje oko 50 posto odlazi na izvozna tržišta.


Fotoprilog


Tagovi

Udruga Baby Beef Strateški plan ZPP-a Zvonko Širjan Toni Raič


Autor

Marinko Petković

Više [+]

Dugogodišnji novinar s diplomom Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu koji prati poljoprivredu i prehrambenu industriju. Danas na iste teme izvještava za brojne domaće medije. Predsjednik Zbora agrarnih novinara pri HND-u.


Partner

Udruga Baby Beef

Gudovac 1D, 43251 Gudovac, Hrvatska
e-mail: babybeef.hr@gmail.com web: https://www.baby-beef.hr/