Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Transport teladi
  • 10.02.2022. 18:00

Njemačka povećava starost teladi za transport - koliko im to povećava troškove?

Za neke farme to će značiti povećanje kapaciteta skladištenja, slame i stajnjaka. Trebat će dodatne zamjene za mlijeko, druge hrane, vode, energije

Foto: Depositphotos/KaterinaLin
  • 368
  • 50
  • 0

Ogroman izazov za poljoprivredne proizvođače u Njemačkoj bit će povećanje starosti teladi za prijevoz. Naime, ona se od 1. siječnja 2023. godine pomiče s 14 na 28 dana.

Najviše je pitanja oko toga s kakvim će se dodatnim financijskim i poslovnim posljedicama suočiti stočari. 

Promjene zakonske regulative uzgoja, usklađivanja dobrobiti životinja i njihove zaštite, zahtjevi prema farmama, kompanijama i organizaciji rada, teme su o kojoj se u toj državi raspravlja. 

Novi troškovi za stočare

Uzgajivači goveda će u budućnosti morati imati nova ulaganja i samim tim veće troškove, kako bi osigurali dodatna mjesta za telad. To će značiti povećanu potražnju za radnom snagom, povećanje troškova smještaja, hrane, dodatnih suplemenata i veterinarskog nadzora, navodi Agrarheute.

Poljoprivredna komora Donje Saske je obračunala da bi za tih 14 dana držanja dodatni troškovi mogli iznositi od 50 do 70 eura po teletu. Za neke farme to će značiti povećanje kapaciteta skladištenja, slame i stajnjaka. Trebat će i dodatne zamjene za mlijeko, druge hrane, vode, energije.  

Puno pažnje će trebati posvetiti dogovoru između uzgajivača, tovljača i trgovaca zbog provođenja neophodnih radnji u uzgajanju kao što su cijepljenje, odstranjivanje rogova grlima namijenjenim za tov i drugo.

Prostor je samo dio priče (Foto: M.C.Celić)

Poseban problem će biti kako osigurati dodatni prostor za telad stariju od 14 dana, jer već sada nisu dozvoljeni boksevi dimenzija 1,20 x 0,80m. Postavlja se pitanje hoće li se ona držati van njih u grupama. 

Što je dozvoljeno u transportu i što nas očekuje u budućnosti?

Treba napomenuti da unutar Njemačke važi zabrana transporta teladi do 28 dana starosti, a izuzetak je učinjen stočarima da onu iz vlastitog uzgoja mogu prevoziti u krugu od 50km. To važi i kada su u pitanju životinje za tovljenje s farme koja je u vlasništvu stočara.

Komisija EU namjerava da do kraja 2023. godine, na osnovu europske građanske inicijative "Završite doba kaveza", predstaviti nacrt uredbe o zabrani pojedinačnog smještaja teladi.

Ova uredba će najvjerojatnije stupiti na snagu 2027. godine, ali neka pitanja još uvijek nisu riješena. Prije svega radi se o neujednačenim pravilima u državama članicama Europske unije. Nije riješeno pitanje ko će financirati dodatne troškove ulaganja u proizvodnju. Hoće li to biti sami stočari ili tržište? Ovakve promjene mogu dodatno djelovati na tržišnu situaciju u ovom sektoru.


Tagovi

Transport teladi Dobrobit životinja Troškovi


Autorica

Ranka Vojnović

Više [+]

Diplomirana inženjerka poljoprivrede s dugogodišnjim iskustvom u povrćarstvu, zaljubljenica u ekološku poljoprivredu i druge oblike alternativne poljoprivrede poput biodinamike i permakulture.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Čestitamo vam Međunarodni dan mrkve!
Skoro da smo zaboravili na kraljicu mrkvicu, najvažniji sastojak svakog poštenog čušpajza.
Foto: Depositphotos/nblxer