Proizvodnja mlijeka u Francuskoj je koncentrirana oko tri glavna proizvođača što uništava male proizvođače, a prema broju počinjenih samoubojstava među poljoprivrednicima mljekari su najviše zastupljeni.
Mljekarska industrija Francuske je koncentrirana na oko tri glavna proizvođača koji se vode politikom niskih cijena što ih svrstava iznad globalnih konkurenata i jedan je od glavnih uzroka osiromašenja malih proizvođača kojima se proizvodnja ne isplati.
Glavnih svjetskih proizvođača mlijeka je 13, nakon SAD-a, Indije, Brazila i Njemačke, Francuska zauzima 5. mjesto. Njena mliječna industrija ima konkurentne prednosti u odnosu na ostale države, pokazala je studija koju je za France Agrimer (nacionalni ured za poljoprivredne i proizvode iz mora) provela konzultantska tvrtka Agrex. Rezultati su iznenadili brojne francuske mljekare čije prodajne cijene ne omogućuju pokrivanje troškova proizvodnje.
Stopa samoubojstava među francuskim poljoprivrednicima veća je za 20% od prosjeka
Na njihove probleme ukazuje i to da su mljekari prema broju počinjenih samoubojstava među poljoprivrednicima najviše zastupljeni, što pokazuje i studija Mutualité Sociale Agricole (MSA) objavljena u rujnu 2019. godine.
Studija je pokazala i da je u Francuskoj opskrba mlijekom u rukama tri najveća lidera: Lactalis, Sodiaal i Eurial, piše euractiv. Do 2018. godine imali su tržišni udio od preko 52%, što je postotak koji objašnjava postupno osiromašenje i uništavanje manjih proizvođača.
Francuzi su vodeći svjetski potrošači mliječnih proizvoda po glavi stanovnika, istraživanja su stalna, zdravstvene kontrole rigorozne, a mogućnost pronalaska novih prodajnih mjesta također je glavna briga za zemlju. Tri spomenuta distributera imaju desetak kombiniranih objekata u zemljama u nastajanju, što im olakšava izvoz.
Međutim, polovica mlijeka za konzumaciju u Francuskoj je osiromašena jer se uklanjaju neke njegove komponente kao što su bjelančevine i masti, a sve kako bi se povećao profit, na štetu kvalitete proizvoda.
No, glavni problem je velika konkurentnost francuskog mlijeka koja koja negativno utječe na tržište i ozbiljno dovodi u pitanje održivost modela. Također postavlja i pitanje cilja - treba li poljoprivredni sektor zaraditi novac organizirajući konkurentnu industriju ili treba nahraniti Europljane i razvijati teritorij?
Tagovi
Autorica