Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Tovno govedarstvo
  • 05.04.2021. 09:00

Celovec: Za vrijeme turističke sezone ne možemo prodati ni kilogram junećeg mesa

Iz godine u godinu uvoz junećeg mesa je sve veći, a ne pamtimo ni ovako visoke cijene hrane za životinje, naglašava predsjednik Udruge uzgajivača tovne junadi Baby Beef, Darko Celovec.

Foto: Bigstock/ onepony
  • 902
  • 168
  • 0

Jedna od najstabilnijih poljoprivrednih grana do sada - tovno govedarstvo, u sve većem je problemu. 

Prema riječima Darka Celovca, predsjednika Udruge uzgajivača tovne junadi Baby Beef, 20 do 30 posto proizvođača odustalo je ili uvelike smanjilo svoju proizvodnju, a najveći razlog je poremećaj na tržištu nastao zbog pandemije koronavirusa, te politički i financijski poremećaji najveće zemlje uvoznice naše junetine, Libanona. 

"Usred koronakrize, nažalost, previše smo otvorili granice i uvoz je bio iznimno pojačan. Rezime 2020. godine su izrazito veliki tržišni viškovi sa sniženim cijenama tako da je profitabilnost gotovo izostala“, istaknuo je prilikom gostovanja u emisiji Život i zemlja Slavonskobrodske televizije.

Nezapamćene cijene hrane za životinje

Upravo zbog toga, dodaje, na tržištu je trenutno prisutan manjak junadi

Također, bilježe i nezapamćene cijene hrane za životinje, a kao primjer sugovornik navodi kukuruz, glavnu kulturu na kojoj se bazira naša proizvodnja. "Cijena je 200 eura po toni, a ide i više. To ne pamtimo. Isto tako mogu vam istaknuti i onaj drugi dio, proteinska krmiva koja su zastupljena u hranidbi, a to su različite sačme koje imaju i duplo veću cijenu nego prošle godine“, objašnjava. 

Donedavno su tri glavna tržišta bila Libanon, Italija i domaće, hrvatsko, no situacija se promijenila, a svemu tome morali su se brzo prilagoditi i sami proizvođači. 

Talijansko tržište trenutno je najzastupljenije i, kako tvrdi Celovec, najsigurnije i na njemu se može graditi kakva-takva budućnost. "Nažalost, na libanonskom ne možemo graditi budućnost, jer su stalno kod njih neke oscilacije i nema sigurnosti“, dodaje. 

Uvoz junećeg mesa sve veći

A na onom trećem, koje bi im trebalo biti tržište broj jedan, hrvatskom, nemaju nikakvu budućnost. "Iz godine u godinu uvoz junećeg mesa je sve veći, a za vrijeme turističke sezone ne možemo prodati ni kilogram“, naglašava. 

Inače, ova najveća udruga uzgajivača junadi u Hrvatskoj okuplja oko 330 proizvođača. Donedavno su činili prema riječima predsjednika udruge 90 posto domaće proizvodnje junećeg mesa i to s proizvodnjom od gotovo 120.000 komada tovljenika godišnje. 

Sada se, zaključuje Celovec, ostaje nadati da će epidemija što prije proći, a da će proizvođači što prije dočekati nekakvu sigurnost koja im je prijeko potrebna. 

O stanju na tržištu tovne junadi pogledajte i u videu:


Tagovi

Tovno govedarstvo Udruga Baby Beef Tržište Proizvođači Izvoz Libanon Italija Cijene hrane Uvoz


Autorica

Lucija Bencaric

Više [+]

Magistra agroekonomike. Rado istražuje novosti u poljoprivredi.


Partner

Slavonskobrodska televizija

Mile Budaka 1/4, 35000 Slavonski Brod, Hrvatska
tel: +385 (0)35 210 250, e-mail: sbtv@sbtv.hr web: http://sbtv.hr/

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Što će Brad pit' na ovogodišnjem Oskaru?

Brad Pitt nije nominiran ni za jednu nagradu na ovogodišnjem Oskaru, ali i dalje ima važnu ulogu na ovoj ceremoniji. Njegov zadatak je osvježiti goste i to - šampanjcem....

Više [+]