Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Agroturizam
  • 21.12.2011.

Slavonija i Baranja: brend pozicija enogastronomske destinacije

  • 1.827
  • 86
  • 0

Osječko-baranjska županija u prvih osam mjeseci ove godine ostvarila je nešto više od 48.000 turističkih dolazaka, što je za 8,6 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Pritom je ostvarila 112.000 noćenja, što je za čak 10,6 posto više u odnosu prema prošloj godini.
Time je postala vodeća turistička hrvatska kontinentalna županija, prestignuvši čak i Karlovačku županiju, koja uveliko baštini rezlutate broja dolazaka i boravaka turista u NP Plitvička jezera.

Što je takvim rezultatima najviše pridonijelo, te kako je osobno, a onda i TZ OBŽ zadovoljna trendovima rasta broja dolazaka i boravaka gostiju, pitamo Antonia Sobola, direktora Turističke zajednice Osječko-baranjske županije.
- Naravno da smo zadovoljni rezultatima, iako uvijek može biti i bolje. Rezultat je to kontinuirane sinergije u radu i ulaganjima gospodarstva i lokalne samouprave, prije svega Osječko-baranjske županije i njenih upravnih odjela, te turističkih zajednica na području naše županije. Turistička ponuda i infrastruktura svakim danom su sve bolje i cjelovitije, što uz tradicionalno gostoprimstvo rezultira zadovoljnim gostom, a to je najbolja promidžba.

Dobri domaćini

Koliko je razvitak turizma Osječko-baranjske županije valoriziran na hrvatskom turističkom tržištu?
- Uz ulaganja u turističku ponudu i infrastrukturu, vrlo je važno igrati ulogu dobrog domaćina i u smislu uređenja naših mjesta, a tu svi ulažemo velike napore i glede održavanja čistoće i zelenih površina, postavljanja turističke signalizacije i drugih obavijesti za turiste, tabli dobrodošlice i sl. Ove godine na Danima hrvatskog turizma u okviru akcije Volim Hrvatsku, Hrvatske turističke zajednice, Đakovo i Našice proglašeni su najuređenijim gradovima kontinentalne Hrvatske u kategoriji mjesta od 5.000 do 10.000 i od 10.000 do 30.000 stanovnika, dok je u akciji Čovjek ključ uspjeha u turizmu, pobjednik Srđan Lacković, seoski turizam Lacković iz Bilja u kategoriji domaćina turističkog seoskog gospodarstva. Osijek je, uz Nin, grad koji je ove godine izabran za hrvatskog predstavnika u 2012. u natjecanju za Zlatni cvijet Europe.

Ove godine Osječko-baranjska županija je, uz Vukovarsko-srijemsku, bila domaćin dodjele prestižne nagrade Zlatna penkala za najbolje strane turističke novinare u organizaciji Hrvatske turističke zajednice, a završna svečanost održana je u prekrasno uređenom vinskom podrumu Belja, u Kneževim Vinogradima, te smo na taj način dokazali da imamo i turističkog, ali i ljudskog potencijala za organizaciju tako zahtjevnih turističkih događanja. I iz ovih podataka je jasno zašto imamo konstantan porast broja turista i zašto nam se turisti redovito vraćaju.


Što se posljednjih godina radi na razvoju vinsko-turističkih cesta u OBŽ-u, s obzirom na to da je vinski turizam jedna od okosnica razvitka ovdašnjeg turizma?
- Svakako da su naša četiri vinogorja golem potencijal, što svakim danom sve više uviđaju poduzetnici i ulažu značajna sredstva u razvoj turističke ponude. U ovom sektoru imamo i najznačajnije hrvatske poduzetnike kao što su Belje, tj. Agrokor i Nexe grupa, tj. Feravino, ali i mnogo manjih poduzetnika koji su u vinskom turizmu pronašli priliku za gospodarski rast. Osječko-baranjska županija ulaže značajna financijska sredstva u razvoj infrastrukture na vinsko-turističkim cestama, ali i u promociju i potiče razvoj turističke ponude. Turističke zajednice priključuju se u smislu promidžbenih materijala, te organizacije manifestacija kao što su primjerice Dani vina i turizma, koje smo ove godine organizirali u osječkoj Tvrđi i Surduk festival umjetnosti i vina, koji se već tradicionalno organizira u općini Kneževi Vinogradi.

Kulturni potencijal

Prošle godine osnovana je i Sekcija turističkih seljačkih obiteljskih gospodarstava. Što će takvo umrežavanje sada već više od 60 registriranih obiteljskih turističkih gospodarstava s približno 300 ležaja u OBŽ-u u tom obliku smještaja značiti za daljnji razvoj županijskog turizma?
- Prema ovome broju gospodarstava među vodećima smo ne samo u kontinentalnoj nego u cijeloj Hrvatskoj, i svakako da napore treba objediniti, jer pojedinci teško mogu biti vidljivi na nacionalnoj ili međunarodnoj razini.

Što se, pak, radi na razvoju kulturnog turizma u OBŽ-u?
- Tu leži golem potencijal u smislu osječke Tvrđe i secesije, slavonsko-baranjskih dvoraca, te promoviranju materijalne i nematerijalne kulturne baštine. Manifestacije su također aktivnost koja promovira našu kulturnu baštinu, a u što ulažemo značajna financijska sredstva. Gorjanske Ljelje i slavonski bećarac upisani su na UNESCO-ovu listu nematerijalne baštine, a naša narodna nošnja i običaji promoviraju se kroz naše manifestacije kao što su Đakovački vezovi i mnoge druge koje se održavaju gotovo kroz cijelu godinu. Arheološke i tematske rute, tema su na kojoj, također, moramo još dosta raditi.

Koliko su ove godine županijske turističke atraktivnosti bile predstavljene na turističkim sajmovima i drugim manifestacijama u zemlji i inozemstvu?
- Turistička zajednica predstavlja se kroz sajmove i posebne prezentacije u Republici Hrvatskoj, a tradicionalno smo se i ove godine predstavili na Eko-etnoizložbi u Zagrebu. Što se tiče međunarodnih predstavljanja, obično se predstavljamo kao pet županijskih turističkih zajednica Slavonije i Baranje. Međutim, u obrnutom smislu odradili smo veliki posao kroz prihvat brojnih studijskih grupa novinara i turoperatora u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom i takav oblik suradnje smatramo izvrsnim, jer novinari i turoperatori iz cijeloga svijeta kod nas se upoznaju s našom turističkom ponudom i nakon toga o tome objektivno izvješćuju i pišu.

Što će biti planovi i projekti na kojima će TZ OBŽ raditi idućih godina?
- Pred nama je svakako pozicioniranje Osječko-baranjske županije kao enogastronomske destinacije, gdje će drugi sadržaji biti nadogradnja temeljnog brenda. Planiramo značajnija sredstva angažirati i u naše manifestacije u smislu kreiranja doživljaja za turiste. Mislim da su zadovoljni gosti koji odlaze iz naše županije najveći zalog za svijetlu budućnost turizma kod nas.

Aktivni i na Facebooku i Twitteru


Koliko ste zadovoljni s izrađenim promotivnim materijalima županijskog turizma i što su planovi?
- Fantastična Baranja, brošura je na koju smo ponosni, a koju smo izdali u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom. Izdajemo i druge tematske brošure u suradnji s Osječko-baranjskom županijom, pa smo prigodno za ovogodišnje Dane vina i turizma tiskali Vinsko-turističke ceste Osječko-baranjske županije. Ono čemu se zasigurno treba okrenuti jesu društvene mreže, pa smo uz novu web stranicu aktivni i na Facebooku (oko 3.000 prijatelja) i na Twitteru.

Sve više u aranžmanima agencija

Koliko ste zadovoljni radom turističkih agencija na planu dovođenja turista na naše područje?
- Lokalne agencije sve se više okreću receptivi, ali i velike agencije sa svojim podružnicama u Slavoniji i Baranji sve više nas uključuju u svoje aranžmane. Značajno je istaknuti da od ove godine Atlas ima odjel za Slavoniju i Baranju, a on je već rezultirao Baranja expressom, tj. vlakom koji je doveo stotinjak turista na berbu grožđa u Baranji.

Autor: Nikola VUKADINOVIĆ


Tagovi

Seoski turizam Gastronomija Vinarstvo