Ekonomisti za poljoprivredu koji prate povećanu popularnost ruralnog turizma tokom pandemije kažu da bi mogao da postane dugoročni trend.
I dok se neki odlučuju za rajske plaže, kupanje u okeanu, luksuzne hotele i egzotičnu hranu, mnoge druge stanovnike Sjedinjenih Američkih Država pandemija i zatvaranje u domove podstakli su na boravak u prirodi i letovanje na brojnim farmama širom zemlje.
Prema rečima Kristin Roset, vlasnice farme na severozapadu Arkanzasa, posao nikad nije išao bolje. Od maja cveta, a rezervacije za noćenja povećale su se za čak 150 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
"Ljudi sve više žele da iskuse život na nekom poljoprivrednom gazdinstvu i odmaknu se od gradske vreve. Gotovo da nije bilo dana da nismo imali nekog gosta, što je za nas jako čudno“, priznaje Roset.
Na farmi koja uzgaja čak 21 različitu sortu borovnice, berba ove godine mnogo brže ide jer posetioci žele da ih probaju i kupe, a kako Kristin priznaje, smanjena je sa šest na tri sedmice.
Stručnjaci u ruralnom turizmu tvrde da situacija nije nimalo neuobičajena. Dosta urbanista želi da pobegne iz grada, da boravi u prirodi sa domaćim životinjama, spava na svežem vazduhu i da se jednostavno opusti.
"Ljudi sve više shvataju da predivnih lokacija sa raznim zanimljivim događanjima ima i u ovim predelima i da su neka čak odmah pored njih. Mogu da konzumiraju domaće proizvode, meso, mleko, jaja, voće i povrće, a negde mogu da ih kupe i ponesu kući“, pojašnjava za Modern Farmer Kim Sisko, predsednik Međunarodnog udruženja poljoprivrednika NAFDMA.
Ekonomisti za poljoprivredu koji prate povećanu popularnost ruralnog turizma tokom pandemije kažu da bi mogao da postane dugoročni trend.
Etno selo "Golema padina" pogodna za goste koji vole lovni turizam
Don Tilmani, profesor ekonomije poljoprivrede i resursa na Državnom univerzitetu Kolorado, kaže da je vrlo verovatno da će ljudi da nastave da koriste prednosti seoskog turizma sve dok su putovanja na neka ekskluzivnija mesta ograničena.
Smatra i da bi dodatni interes mogla da podstakne lokalna hrana i prodaja domaćeg voća i povrća jer sve više ljudi podržava mala i srednja poljoprivredna preduzeća na svom području.
"Svakako to zavisi i od samih proizvođača, njihovih kapaciteta i samog interesa. Trenutno se postavlja pitanje da li je ruralni turizam među kopnenim trendovima koji bi trebalo da opstane“, kaže Tilmani.
Tagovi
Autorka