Dok se sajam 2017. dominantno bavio voćarskom trgovinom 2025. godine, u fokusu ovogodišnjeg je poremećaj distribucije. Organizatori se fokusiraju, dakle na trgovinu, logistiku i tehnologiju, porast onlajn maloprodaje i ketering.
Vodeći sajam posvećen globalnoj trgovini voćem FRUIT LOGISTICA, otvorio je kapije danas na sajmištu u Berlinu i trajaće do petka 9. februara. Gotovo 3.100 izlagača iz više od 80 zemalja predstaviće svoje proizvode, usluge i tehnička rešenja, što bi mi rekli "od njive do trpeze". Očekuje se da će širok spektar izlagača privući više od 75.000 poslovnih ljudi iz 130 zemalja.
Globalni menadžer brendova sajma FRUIT LOGISTICA Vilfred Volbold (Vilfried Vollbold) kaže da sajam poslovnim posetiocima pruža "svežu inspiraciju, vrhunsku informaciju i nove poslovne mogućnosti". FRUIT LOGSTICA pruža kako proizvođačima tako i trgovcima voćem izvesniji pogled na budućnost. Tamo mogu dobiti odgovore na pitanja kako će se trgovina voćema razvijati srednjeročno i dugoročno. Trgovcima i izlagačima na tome bi trebalo da pomogne Evropski statistički priručnik, u kome su predstavljeni trendovi na svim globalno poslovno zanimljivim tržištima.
Evropski statistički priručnik, koji je prvi put objavljeni ove godine, pruža sveobuhvatan pregled glavnih evropskih zemalja u trgovini voćem. Uz odlične izveštaje o proizvodnim količinama i informacijama o uvozu i izvozu, on prikazuje i specifičnosti i trendove svakog tržišta.
Evropa možda nije najdinamičnije tržište voćem, ali će sigurno ostati najvažnije još dugo vremena. Širom sveta, procenat izvoza voća u Evropu kreće se između 45 i 70 procenata. Osim toga, Evropa je veliki proizvođač voća i povrća s oko 12% svetske proizvodnje. Samo kod jabuka recimo, Evropa je u poslednjih nekoliko godina prešla iz neto uvoznika u neto izvoznika.
U ovom glasilu se analiziraju trendovi u trgovini voćem. Dok se FRUIT LOGISTICA Trend za 2017 bavio voćarskom trgovinom 2025. godine, ovogodišnje izdanje se bavi temom poremećaja distribucije, fokusirajući se na jednu fazu u lancu vrednosti - trgovini.
Tržište svežeg voća i povrća postaje sve više globalizovano i samim tim umreženo. To menja način na koji se sveži proizvodi distribuiraju od mesta proizvodnje do krajnjeg odredišta. Lanac snabdevanja voća i povrća se stalno modifikuje pod uticajem novih tržišta i promenama u navikama pa samim tim i potražnji potrošača. To zahteva od učesnika na tržištu stalno širenje i prilagođavanje. Njihov napredak ogleda se u većoj efikasnosti, trendu kome pomaže nezaustavljiv tehnološki napredak. Ovaj izveštaj istražuje razvoj u poslovnom svetu i kako će to uticati na proizvodnju i trgovinu voćem i povrćem. On se fokusira na tri oblasti - logistiku i tehnologiju, porast onlajn maloprodaje i ketering.
Prateći program na sajmu FRUIT LOGISTICA nazvan je "Fruitnet World of Fresh Ideas ". Reč je o multimedijalnom programu koji bi zainteresovanim trebalo da pomogne u donošenju kreativnog rešenja. Ukupno četiri serije događaja će istražiti trenutne i buduće izazove sa kojima se suočava sektor: u logističkom centru, sa proizvođačima, izvoznicima i distributerima. Svi bi trebalo da dobiju pouzdane informacije koje će im pomoći u pravljenju logističkih odluka za prevoz robe. Inovacijama će se baviti - Future Lab. Cilj je optimizovati ceo lanac od njive do trpeze. Fresh Produce Forum će se baviti pitanjima koja se trenutno goruća u sektoru trgovine voćem. Tech Stage će predstaviti nova tehničkia rešenja za sektor proizvodnje i prometa voćem.
Na sajmu FRUIT LOGISTICA tradicionalno će biti predstavljeno mnoštvo inovacija. Uzbuđenje koje će kulminirati rečima voditelja "A pobednik je..." biće u petak 9. februara. FLIA nagradom se prepoznaju izvanredni novi proizvodi i usluge u sektoru voća i povrća. Oni daju novi podstrek industriji trgovine voćem. Žiri je ove godine nominovao puno kandidata. Posetioci sajma FRUIT LOGISTICA će glasati za svoje favorite danas i sutra (7. i 8. februara).
Kako je protekao sajm prošle godine možete pročitati u članku na sledećem linku.
Foto: Fruitnet
Tagovi
Autor