Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Eurobarometar
  • 03.01.2019. 07:30

Eurobarometar: Europljani vole ribu i plodove mora!

Više od četiri od deset Europljana jede plodove mora najmanje jednom tjedno kod kuće, Pokazalo je to istraživanje Eurobarometra o izboru potrošača EU u vezi s proizvodima ribarstva i akvakulture. Kako je kod vas?

Foto: Arif Sitnica
  • 333
  • 68
  • 0

Stanovnici Europske unije vole ribu i druge plodove mora! Pokazalo je to istraživanje Eurobarometra o izboru potrošača EU u vezi s proizvodima ribarstva i akvakulture. Više od četiri od deset Europljana jede plodove mora najmanje jednom tjedno kod kuće. Cijena i dostupnost glavne su prepreke povećanju potrošnje. Regionalni, nacionalni i EU proizvodi uživaju vrlo jake preferencije potrošača. Studija također objašnjava kako politika EU pomaže u izgradnji povjerenja potrošača, uglavnom pouzdanim i korisnim potrošačkim informacijama, objavila je Europska komisija.

"Europski potrošači kažu da žele imati ribu na jelovniku. Naša je odgovornost, kao kreatora politike, osigurati da naši građani mogu dugoročno uživati u ovim ukusnim proizvodima. To znači osigurati održivost našeg ribarstva, a mi smo u tome puno napredovali tijekom proteklih godina. Ali i akvakultura ima važnu ulogu: uzgojena riba iz EU je održivi izvor proteina i drugih hranjivih tvari. U društvu koje traži niskokaloričnu hranu, njegova će se uloga samo povećati", kaže europski povjerenik za okoliš, pomorstvo i ribarstvo, Karmenu Vella.

EU je najveće svjetsko tržište proizvoda ribarstva i akvakulture. Mi trošimo dvostruko više novca na ribu po glavi stanovnika nego američki potrošači. Zašto je tako? Zato što mislimo da je zdrav (74%) i ukusan (59%). Supermarket ili ribarnica je mjesto gdje većina nas nalazi plodove mora, iako mnogi (40%) također preferiraju lokalnog ribara. Proizvodi koje kupujemo su svježi ili zamrznuti; gotovo 60% kupaca izbjegava već pripremljene riblje proizvode ili gotova jela. Međutim, potrebna nam je pomoć u kuhinji: samo 27% nas je dovoljno hrabro kupiti cijelu ribu, a ne očišćenu ili filetiranu.

Svugdje u EU potrošači pokazuju snažnu sklonost regionalnim, nacionalnim ili EU proizvodima. Prednost za proizvode iz Europske unije povećala se u gotovo svakoj zemlji u usporedbi s prethodnom studijom (2016.), s najvećim porastom u Mađarskoj (+7pp.) I Slovačkoj (+8 pp.). Snažan potrošački signal, uglavnom za zajednicu akvakulture.

Govoreći o akvakulturi, istraživanje je također istražilo prave li potrošači razliku između divlje ribe, ulovljene na moru ili u rijekama, te akvakulture (uzgojene ribe). Dok više od trećine europskih potrošača riba preferira divlje proizvode (35%), gotovo jedna trećina (32%) ne pravi razliku. Samo 9% pokazuje snažnu sklonost proizvodima akvakulture.


Tagovi

Eurobarometar Istraživanje Riba Plodovi mora


Autorica

Željka Rački-Kristić

Više [+]

Diplomirana inženjerka poljoprivrede s dva desetljeća dugim iskustvom u novinarstvu, od lokalnih medija preko Večernjeg lista do uređivanja portala civilnih udruga. Urednica je portala Agroklub, predsjednica ogranka dopisnika HND-a, zamjenica predsjednika Županijskog vijeća HND-a te članica Međunarodne udruge agrarnih novinara (IFAJ).

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Hrvatska rosé vina osvojila 17 medalja Na najvećem specijaliziranom natjecanju za rosé vina na svijetu Concours Mondial de Bruxelles hrvatski vinari osvojili su17 medalja - 8 zlatnih i 9 srebrnih. Četiri zlatne medalje osvojile su dalmatins... Više [+]