Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Izvoz
  • 30.06.2010.

Poljoprivredni institut osjetno povećao prodaju sjemena

Izvozom prebroditi krizu - u prvih pet mjeseci ove godine na domaćem tržištu Institut je zabilježio povećanje prodaje za 21,4 posto, a u izvozu za čak 300 posto

  • 1.814
  • 87
  • 0

Poljoprivredni institut Osijek jedina je domaća oplemenjivačko-sjemenarska institucija koja je i u ovoj izrazito kriznoj godini povećala prodaju sjemena vlastitih ratarskih kultura.
U prvih pet mjeseci ove godine na hrvatskom tržištu Institut je zabilježio povećanu prodaju sjemena za 21,4 posto, a u izvozu za čak 300 posto, što ukupno čini povećanje od 53 posto u odnosu prema 2009. godini.

Što se izvoza tiče, kako naglašava dr. sc. Zvonimir Zdunić, ravnatelj Poljoprivrednog instituta Osijek, najviše je sjemena izvezeno na tržište Irana i Turske, a od zemalja u okruženju u Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, na Kosovo, u Srbiju i Makedoniju. Povećanje prodaje, navodi Zdunić, rezultat je novog, drukčije osmišljenog pristupa tržištu, odnosno kupcima. Radi se o selektivnom individualnom pristupu, kako prema malim, srednjim i velikim kupcima i distributerima, tako i pojedinačno prema kulturama koje nudi Poljoprivredni institut Osijek.
- To znači da svaka naša kultura zahtijeva specifičnu strategiju vezanu uz naš nastup na tržištu. Također, usklađivanje prodaje sortimenta jarih i ozimih kultura, kao i vezane ponude za organizaciju sjemenske proizvodnje uz plasman našeg sortimenta odigrale su važnu ulogu u zauzimanju boljih pozicija na tržištu - veli dr. Zdunić

Osječke sadnice za tursko tržište

Dr. Zdunić naglašava kako je najviše povećan plasman sjemena kukuruza, ali i soje te naročito lucerne i voćnih sadnica, što je rezultat i sve kvalitetnijeg sortimenta kojega kreiraju znanstvenici Poljoprivrednog instituta Osijek. Iz godine u godinu osječki institut na tržište plasira sve bolje i bolje sorte i hibride vezano uz prinos suhog zrna i silaže te njihovu kvalitetu, elemente na koje tržište inače izvrsno reagira.
Nakon što se na turskom tržištu Poljoprivredni institut Osijek čvrsto pozicionirao sjemenom žitarica, na to tržište kreće i u prodor i osvajanje voćnim sadnicama.
- Ovih dana planiramo poći u Tursku k našim poslovnim partnerima iz tvrtke Tareks, s kojom vrlo uspješno surađujemo već više od deset godina. Osim redovite kontrole i nadzora naše sjemenske proizvodnje i rada na kreiranju novih sorti i hibrida u selekcijskoj stanici, u planu imamo i dogovoriti finalne uvjete za osnivanje dva do tri eksperimentalna voćnjaka s našim voćnim sadnicama. Turska je inače svjetska velesila u proizvodnji voća i povrća, što će nam zapravo biti samo još veći motiv i izazov za zauzimanje dijela tog golemog tržišta kojem gravitira više od 100 milijuna ljudi - kaže dr. Zdunić te dodaje kako je za osječkim voćnim sadnicama interes iskazao njihov poslovni partner i to nakon što je dvije godine istraživao mogućnosti osječkog instituta na turskom tržištu.

Izvoz povećao stabilnost poslovanja

Dr. Zdunić napominje i da u Turskoj planiraju dogovoriti i plasman ozimog ječma i pšenice. Kad je riječ o izvoznoj orijentaciji Poljoprivrednog instituta Osijek, koja se posljednjih godina značajno povećala, dr. Zdunić ističe kako je upravo izvoz bio Institutov dodatni ventil koji je zadržao stabilnu likvidnost i solventnost instituta u ovom izrazito kriznom razdoblju.
- Dotok svježeg novca iz inozemstva pomogao nam je da se lakše nosimo s krizom u momentu kad je "cash-flow" s domaćeg tržišta gotovo zaustavljen. Međutim, jedna od ključnih uloga za pozitivno poslovanje u krizi je, uz radikalnu štednju na svim razinama te pravilno osmišljenu strategiju i ustrojenu hijerarhiju za nastup na tržištu, prije svega kvalitetan sortiment koji je u našem slučaju na najvišoj svjetskoj razini - kaže dr. Zdunić i zaključuje da, uz već navedenu izvoznu orijentaciju, vjerojatnost za uspješno poslovanje tada značajno raste i u kriznim vremenima.

Osječke sorte sve traženije i u zemljama u okruženju

- Za osječkim sortama sve veći interes iskazuje i tržište zemalja u okruženju, posebice u Srbiji i na Kosovu gdje već dogovaramo plasman sjemena za iduću proljetnu sezonu. U Institutu nema mrtve sezone i vjerojatno zbog toga do sada nije nikada imao problem s likvidnošću. U posljednje vrijeme postoje određeni problemi u realizaciji naplate s domaćeg tržišta, što je bilo posebice izraženo u zimskim mjesecima. No, kako je već rečeno, stabilnost poslovanja održana je zahvaljujući intenzivnoj suradnji s inozemstvom, kaže Zdunić, te dodaje kako se i na bliskoistočnom tržištu osjeća kriza ali, zahvaljujući odabiru vrlo ozbiljnih i odgovornih poslovnih partnera, do sada nije bilo problema.

Autor: Zdenka RUPČIĆ

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Hrvatska rosé vina osvojila 17 medalja Na najvećem specijaliziranom natjecanju za rosé vina na svijetu Concours Mondial de Bruxelles hrvatski vinari osvojili su17 medalja - 8 zlatnih i 9 srebrnih. Četiri zlatne medalje osvojile su dalmatins... Više [+]