"Udruženje je osnovano početkom prošle godine i okuplja preko 20 proizvođača iz više krajeva Srbije" kaže osnivač Udruženja "Probaj domaće" Velimir Đoković.
Da li ste se nekad zapitali da li ste i koliki ekonomski patriota? Da li gledate poreklo robe na artiklu? Da li dajete prednost robi malih proizvođača i šta je imperativ vaše potrošačke korpe? Istraživanja su pokazala da se tek svaki drugi potrošač u Srbiji trudi da kupuje domaće proizvode, a manje od trećine ih zapravo i kupi i to kad su jeftiniji od uvoznih.
Kako bi istakao važnost kupovine domaćih namirnica, a istovremeno podržao male i srednje proizvođače, Velimir Đoković osnovao je Udruženje "Probaj domaće".
"Udruženje je osnovano početkom prošle godine i okuplja preko 20 proizvođača iz više krajeva Srbije, a osnovano je sa više ciljeva. Osnovni cilj je afirmacija proizvođača domaćih proizvoda i njihovo što bolje pozicioniranje i predstavljanje na tržištu. I ne samo to, već bolje pozicioniranje u čitavom sistemu; trgovine, ali i u društvenom sistemu. Mi promovišemo proizvode koji zavređuju kvalitet i recepturu na osnovu koje se proizvodi, prvenstveno zbog ekonomskog patriotizma i jačanja lokalne i državne potrošnje velikog broja domaćih proizvoda“, kaže za Agroklub Velimir Đoković.
Udruženje "Probaj domaće" okuplja pre svega male i srednje proizvođače, a njihove proizvode predstavlja na manifestacijama, sajmovima i festivalima po većim gradovima Srbije i većem broju kupaca. Kako je malim i srednjim poljoprivrednim proizvođačima u Srbiji teško da nađu svoje mesto na tržištu, ovo Udruženje ima za cilj da pomogne upravo takvim proizvođačima da se ravnopravno sa ostalima bore za pažnju kupca.
"Naši članovi proizvođači su iz vrlo širokog spektra proizvoda: od proizvođača meda, voća i povrća, konditorskih i sušenih proizvoda, takođe proizvođača vina, sira, testenina, lekovitog bilja...Trudili smo da uključimo širok dijapazon proizvođača, a tu se lista i spisak ne završava - otvoreni smo za nove članove", nagoveštava Đoković.
Ovo Udruženje želi da podstakne kupce, da se bez obzira na cenu ipak jasno opredele za kupovinu namirnice nastalu u Srbiji. S druge strane, neke zemlje regiona nemaju problem da animiraju svoje stanovništvo da kupuje domaće. Dve trećine Slovenaca kupuje isključivo domaću robu, čak i kad je skuplja, a slično se ponašaju i Hrvati. Često se može primetiti velika reklama na glavnim pijacama i tržnicama u Zagrebu ili Sarajevu "Kupujmo domaće" koja podseća na ekonomski patriotizam kod potrošača i štiti domaće proizvođače. Nažalost, kupovna moć u izboru proizvoda presuđuje u Srbiji, Makedoniji, pa i u Bosni i Hercegovini zbog nižeg standarda stanovništva.
"Zašto neko treba da kupi domaći proizvod, a ne na primer uvozni – zato što prvo znamo poreklo te robe, znamo način i proceduru pravljenja te robe. Tržište je zatrpano uvoznom robom koja je možda po ceni povoljnija i znamo da je nestašica para u našem sistemu, ali na zdravlju ne treba štedeti, naročito na robi proverenog kvaliteta koju možete da konzumirate sa svojom porodicom".
Iako su činjenice poznate, našem potrošaču je teško da se opredeli za kvalitetniju, a ne jeftiniju namirnicu, zato će Udruženje "Probaj domaće" nastaviti da promoviše proizvode svojih članova i zagovara ekonomski patriotizam kao glavno načelo njihovog postojanja.
"Sa svojim saradnicima imam velika očekivanja. Prvi nastup imali smo na Sajmu "Etno hrane i pića", na kom smo zapazili veliko interesovanje posetilaca i ali i vlasnika trgovinskih lanaca za saradnju, kao i drugih proizvođača. Trenutno radimo na organizaciji samostalnog sajma Probaj domaće u Beogradu, dok nam se broj novih zainteresovanih članova povećava", kaže Đoković.
Foto prilog
Tagovi
Autorka