Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Zdrava hrana
  • 15.10.2021. 18:00

Uvođenjem sustava prehrambenih profila EU želi ograničiti reklamiranje nezdravih proizvoda

Danas je moguće da se nezdravi čokoladni napitak za djecu reklamira s tvrdnjom "sadrži kalcij, dobar za kosti", istaknula je naša europarlamentarka Biljana Borzan. Uvođenje sustava ovih profila jedna je od mjera iz strategije "Od polja do stola",

Foto: Depositphotos/GalinaZhigalova
  • 174
  • 56
  • 0

Danas je moguće da se nezdravi čokoladni napitak za djecu reklamira s tvrdnjom "sadrži kalcij, dobar za kosti" ili da kukuruzne pahuljice napunjene šećerom nose oglas "visok udio vlakana korisnih za probavu". Takvim reklamnim tvrdnjama trebalo bi se stati na kraj uvođenjem prehrambenih profila na razini EU-a, najavila je hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan. 

Naime, uvođenje sustava ovih profila nova je inicijativa za zaštitu javnog zdravlja i prava potrošača, ujedno i jedna od mjera iz strategije EU "Od polja do stola", za koju je Borzan izvjestiteljica eurosocijalista.  

"To su manipulacije koje potrošača uvjeravaju da kupuje zdrave proizvode, no stvarnost je vrlo drugačija. Podsjeća na biljke mesožderke, koje kukce mame s nektarom na ulazu u klopku. No, dio proizvođača žestoko lobira da se prehrambeni profili izbace iz strategije i glasanje bi moglo biti tijesno", upozorila je zastupnica, priopćeno je iz njezina ureda. 

Podrži li Europski parlament sljedeći tjedan Strategiju "Od polja do stola“, odnosno uvođenje prehrambenih profila, EU će uvesti ograničenja za korištenje zdravstvenih i prehrambenih reklamnih tvrdnji.

Trebalo se uvesti još 2009. godine

Tako će se tvrdnje o zdravstvenom oglašavanju, poput "dobro za kosti", "čuva probavu", moći koristiti samo ako sadržaj proizvoda ne premašuje propise o određenoj količini šećera, nezdravih masti i soli, prema kategoriji proizvoda.

Također, prehrambene reklamne tvrdnje kao što su “sadrži vitamine i minerale“ ili "visoki udio vlakana“ moći će se koristiti samo ako na jednak način bude označen i visok sadržaj potencijalno nezdravih sastojaka, npr. "visok udio vlakana-visok udio šećera“.

Inače, Europska komisija taj je sustav trebala uvesti još 2009., kroz uredbu o zdravstvenim i prehrambenim tvrdnjama iz 1924/2006., no lobiranje i pritisci proizvođača to su tada blokirali.

U međuvremenu je, napominje europarlamentarka, problem pretilosti i srodnih bolesti eksplodirao, svaka druga odrasla osoba i svako treće dijete u Europi imaju prekomjernu težinu. Međutim, svijest o ovom problemu je također ojačala stoga se nada da će osigurati dovoljan broj glasova. 

"Neće biti lako, lobisti imaju značajna sredstva i doseg. No, za razliku od prije deset godina, svijet je napredovao po tom pitanju i neće biti potrebno izmišljati toplu vodu. Napredne zemlje poput Australije i Novog Zelanda već neko vrijeme koriste sustav prehrambenih profila", kazala je Borzan. 

Ako inicijativa dobije potporu Parlamenta, Europska komisija je najavila prijedlog zakona tijekom 2022. godine.


Tagovi

EU Parlament Biljana Borzan Prehrmbeni profili Zdrava hrana Strategija Od polja do stola


Autorica

Lucija Bencaric

Više [+]

Magistra agroekonomike. Rado istražuje novosti u poljoprivredi.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Lipo Josipovo - lipa sva godina: Što još kažu narodne izreke?

Spomendan svetog Josipa obilježavamo danas, 19. ožujka. Uz ovoga sveca vezano je niz narodnih mudrosti koje služe kao svojevrsna prognoza vremena. Neke od njih objavljene...

Više [+]