Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Žestival
  • 30.08.2022. 16:30
  • Zlatiborski okrug, Užice

Rakija postaje piće džetseta - vraćamo se na velika vrata?

​​​​​​​Poljoprivredno domaćinstvo Stojana Tasića Tase iz Aranđelovca i destilerija "Pure fruit" iz Beograda šampioni su u proizvodnji rakije na 7. Međunarodnom festivalu prirode i kulturnog nasleđa "Žestival" u Užicu od 68 ocenjih rakija.

Foto: Depositphotos/ygorek
  • 206
  • 69
  • 0

Na Gradskom trgu u Užicu, povodom 7. Međunarodnog festivala prirode i kulturnog nasleđa "Žestival" učestvovalo je oko 40 štandova sa rakijama, proizvodima od voća i mesa, i ručnih radova. Za sve proizvođače rakije ovaj sajam predstavlja priliku da sklope nove poslovne kontakte i razmene iskustva, ali, kako kažu, i da predstave svoje proizvode, jer nemaju drugi način da reklamiraju iste.

"Kritike" za prvo mesto

Prozivođač Stojan Tasić - Tasa iz Aranđelovca proizvodi "ljutu kapljicu" već četiri decenije, a na takmičinjima za najbolje rakije učestvuje od samog početka njihovog organizovanja.

"Tada smo bio prvi među prvima. U Osečinu nisam otišao jer su me kritikovali što stalno uzimam prvo mesto. A evo sada i ovde. Rakiju je proizvodio moj otac u jednom kazanu čučavac", kaže Tasić.

"Večito" među prvima Stojan Tasić (foto: Z. Gligorijević)

Danas ima voćnjak preko tri hektara i očekuje preko 70 tona čačanke rodne.

"Berba treba da počne za dan, dva, uz, naravno, jagnje i prase na ražnju. Ako neko hoće da mu rakija bude dobra, ne treba da stavlja šljive koje nisu za prodaju. Sada imam i čuvam oko 30.000 litara raznih."

Pravac barika

Slobodan Pavlović, šef proizvodnje u destileriji "Pure fruit", kaže da je tajna dobre rakije velika ljubav prema šljivi.

"Tu je velika posvećenost i pažnja prilikom same fermentacije i destilacije, dugotrajnog odležavanja u buradima, jednom rečju ljubav. Danas generalno ide dobrim putem u odnosu na vino. Vinari su daleko ispred nas u Srbiji i trebaće desetak godina da rakija bude tamo gde zaslužeuje", rekao je Pavlović.

Upravo srpska postaje sve popularnije piće u zemlji i u svetu. Od ostalih alkoholnih pića naročite se izdvaja po aromi. To potvrđuje i Mirko Gavrilović, menadžer prodaje u "Staroj sokolovoj", RB "Globala".

Vraćamo se na velika vrata, kaže Gavrilović

"Sve ide u pravcu barika, tako da smo prešli na barik kajsiju, dunju i, naravno, šljivu. U svetu su pre nas prepoznali šta znači barik, ali i sve ostalo. Najveća karakteristika je što se vodi računa u svim fazama, od voća do kvaliteta hrastovine za burad. Sve ostalo je marketing i zajedno radimo na popularizaciji rakije, a ovaj sajam je jedna retka prilika da se ona populariše, jer drugog načina reklamiranja nema", kaže Gavrilović i dodaje da su na primer u Škotskoj prepoznali viski, u Kentakiju svi stanu uz brubone.

"Rakija je postala delikatasno piće, koje je teško napraviti da bude dobro. Malo potcenjeno, na sreću se vraćamo na velika vrata."

Važnost arome

Dalje navodi da što je šljiva sitnija, to je rakija bolja, a sve ostalo je na tehnologiji i kvalitetu svih procesa.

"Neka pića koja se prave od povrća ili žitarica kao što su viski, votka, tekila, dobace do 130 aroma i to je makismum, bez obzira na dalju tehnologiju. A rakija, koju ispeče bilo koji seljak, ili naša, odmah posle pečenja može da se oseti aroma, njena lepota i može da se pogodi od kog je voća. Tako ima 700 aroma. Ona u svetu određuje cenu. Ozbiljan džetset nikada nije pio viski, već konjak, a sada piju i rakiju", objasnio je Gavrilović.

Vlasnik destilerije TIM iz Bajine Bašte, koji proizvode prepečenicu "Staru pesmu" Vladan Ilić kaže da je ove godine šljiva dobro rodila, ali i ostalo voće, osim maline.

Ilić kaže da se kvalitet "ljutog napitka" popravio

"Kvalitet rakija se znatno popravio tako da je porasla potrošnja kako u zemlji, tako i u svetu. Naša zemlja može da postane kao Škotska koja ostvaruje velike prihode od viskija", rekao je Ilić, koji ima svoje voćnjake na površini preko 10 ha i veliki broj kooperanata širom Srbije.

"Lepinja sa sve"

U toku održavanja sajma pekara "Kod Šuljage" ove godine je nadmašila sve svoje prethodne rekorde u pravljenju čuvenog užičkog specijaliteta "lepinja sa sve". Dragan Lazić, vlasnik pekare, zajedno sa svojim radnicima doneli su na gradski trg, dve ogromne lepinje i više desetine malih za posetioce sajma.

Da je bilo predstavnika Ginisove knjige rekorda i da ima ova kategorija, svakako bi se ove lepinje našle na prvom mestu.

"Ove godina je lepinja za pet centimetara veća od one sa prošlog "Žestivala". Iskreno, nismo brojali ni jaja, ni koliko kajmaka smo stavili i litara pretopa, već smo ukus podešavali, onako kako uvek izgledaju naše lepinje", rekao je Dragan Lazić.

Lepinja sa sve za sve 

Da podsetimo da su prethodne dve lepinje sa kojom Lazić sada poredi ove današnje, bila teške po 15 kilograma, a prečnik im je bio 1,1 metar

Prisutni su sa zadovoljstvom uzimali komade lepinje i nisu marili za kalorije.


Foto prilog


Tagovi

Proizvođači rakije Žestival Barik Lepinja sa sve Stojan Tasić Slobodan Pavlović Mirko Gavrilović Vladan Ilić Dragan Lazić


Autorka

Zvezdana Gligorijević

Više [+]

Novinar više od 20 godina. Kao dopisnik pokriva veliki deo Zlatiborskog okruga - Užice, Zlatibor, Bajinu Baštu, Arilje, Požegu, Kosjerić, a ponekad i ostale opštine Zapadne Srbije.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Magnolija u Beogradu, na putu za pijacu Vidikovac 😃