Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Mliječni proizvodi
  • 22.09.2020. 18:00
  • Velika Britanija

Kampanja pomogla u promociji i prodaji britanskog mlijeka - danas im je tržište stabilno

Ukupna prodaja mliječnih proizvoda do sredine lipnja porasla je za 18,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Foto: Depositphotos/lnzyx
  • 80
  • 5
  • 0

Tržište pogođeno korona krizom se polako, nakon skoro pola godine, počinje stabilizirati. Nove brojke pokazuju kako je mljekarstvo najviše stradao, ali i da su mliječni proizvodi bili jedni od omiljenih za vrijeme lockdowna.

Prema istraživanju koje je provela agencija za ispitivanje tržišta, Kantar, stanovnici Velike Britanije su zatvorene kafiće zamijenili kućnim ambijentom, a u osam tjedana tj. do svibnja, popijeno je 2,9 milijardi šalica čaja i 1,7 milijarde šalica kave, što je 20% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, navodi Farmers Guardian.

U prvom tjednu zaključavanja, krajem ožujka, prodaja maslaca porasla je za dvije trećine jer su se kupci opskrbljivali osnovnim namirnicama. Maloprodaja sira također je zabilježila rast od gotovo 50%.

Pokrenuta kampanja za pomoć sektoru

Podsjećamo, zbog poremećaja u opskrbnom lancu početkom izbijanja pandemije, engleski mljekari bili su prisiljeni prolijevati tisuće litara svojeg proizvoda u kanalizaciju. 

Naime, mlijeko s njihovih farmi trebalo je biti plasirano u hotele, zračne luke i kafiće, no nakon njihova zatvaranja, zalihe su se samo nakupljale. 

Prolijevaju mlijeko: Kriza prisiljava farmere na radikalne poteze

Kako bi se tome stalo na kraj, Britanski odbor za razvoj poljoprivrede i hortikulture (AHDB) i Industrijska organizacija Dairy UK pokrenuli su kampanju pod nazivom Milk Your Moments u koju je uloženo milijun funti (oko 8 milijuna kuna). Promocijom kroz društvene mreže gdje su se potrošači slikali kako piju mlijeko, rade s njim kolače i ostala jela, potaknula je na veću prodaju te tako spasila proizvođače. 

Kampanju je djelomično financirala država, a 100.000 funti prikupljeno je kroz razne donacije.

Porasle cijene sirovine

Ukupna prodaja mliječnih proizvoda ondje je do sredine lipnja porasla za 18,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Također, porasle su i cijene kod većine mlijeka i to za oko peni po litri (8 lipa), a trenutno se vrijednosti kreću od 25 do 29 p/l (2.07 do 2.40 kn/l).

Britansko Ministarstvo za zaštitu okoliša, hranu i ruralna područja (DEFRA) je izračunalo da je prosječna cijena u lipnju iznosila 26,89 p/l što je 0,8% više u odnosu na svibanj, ali 3,9% manje u odnosu na isti mjesec 2019. godine.

TISUP: Blagi pad otkupnih cijena mlijeka na domaćem tržištu

Istraživanje koje je provedeno putem web stranice World Coffe Portal na 211 kafića, njih čak 80% izrazilo je zabrinutost za svoje buduće poslovanje, a više od jedne trećine smatra kako će im trebati najmanje dvije godine da se vrate u stanje prije korone.

Prema procjenama UN-ove organizacije za hranu (FAO), da nije bilo pandemije, proizvodnja bi rasla za 1,6% godišnje, predvođena rastom zemljama u razvoju.


Tagovi

Velika Britanija Mlijeko Mliječni proizvodi Kampanja Prodaja Zaključavanje Koronakriza


Autorica

Lucija Bencaric

Više [+]

Magistra agroekonomike. Rado istražuje novosti u poljoprivredi.