Objavljeni izvještaj o internetskoj prodaji namirnica za četiri tjedna, odnosno do 8. kolovoza pokazuje povećanje online prodaje za 117%, a istovremeno povećanje kupovine u trgovini za samo 0,3%.
Za vrijeme karantene sve se više potrošača odlučilo za online kupovinu što je iznenadilo brojne trgovce koji su se u početku teško snalazili s velikim brojem narudžbi, a u nekim su slučajevima isporuke trajale i do par tjedana.
David Jinks, voditelj istraživanja potrošača u tvrtki ParcelHero, FreshPlazi je dao uvid u internetski sektor prehrambenih proizvoda.
"U početku karantene to je bilo malo vatreno krštenje. Prodavači su bili preopterećeni, ali su se morali brzo prilagoditi jer je narudžbi iz dana u dan bilo sve više. Mislili smo da će, kada se trgovine otvore, doći do naglog pada, ali to se na veliko iznenađenje nije dogodilo", kaže David.
Francuski poljoprivrednici i za vrijeme karantene poslovali s dobitkom
Objavljeni izvještaj o internetskoj prodaji namirnica za četiri tjedna, odnosno do 8. kolovoza pokazuje povećanje online prodaje za 117%, u istovremeno povećanje kupovine u trgovini za samo 0,3%.
"Mislim da su se čak i starije generacije koje do sada nisu imale baš neki doticaj s internetom odlučile malo pozabaviti njime, pogotovo za vrijeme zatvaranja kada im je bilo dosadno. To je također rezultiralo velikim povećanjem, a dosta njih još uvijek zbog straha nastavlja prakticirati online kupovinu", ističe Jinks.
Također, došlo je do pada plaćanja gotovinom i većinom se sve odvija kartično.
"Model Amazon GO u SAD-u postigao je velik uspjeh i samo je pitanje vremena kada će stići i u britanske trgovine te kada će se takav način početi upotrebljavati u svim trgovinama diljem svijeta. To je potpuno beskontaktni sustav. Potrošač ulazi u trgovinu, bira namirnice, sam ih, recimo to tako, na blagajni važe, kodira i plaća te izlazi iz trgovine", pojašnjava voditelj.
Klikanje i prikupljanje stvari u košaricu postalo je jako popularno. David vjeruje kako ljudi uopće nisu zbog maski i rukavica te dugačkih redova bili voljni ići u trgovinu te su radije sve kupovali s kauča.
"No postavlja se pitanje, što će se dogoditi kada se otkrije cjepivo i hoće li ono više opustiti ljude te će se oni ipak više odlučivati za trgovine", zaključuje.
Podsjetimo, usred pandemije koronavirusa i preventivnih mjera koje su zatvorile tržnice, i u Hrvatskoj su se razvile brojne alternative u digitalnom obliku.
20+ mjesta na internetu putem kojih možete pomoći prodaju proizvoda Vašeg OPG-a
Tako su neki od domaćih proizvoda tisuća OPG-ova pronašli put kako do starih, tako i do novih kupaca koji su i nakon ukidanja preventivnih mjera nastavili kupovati na ovaj način.
Tagovi
Autorica