Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Cijene
  • 29.11.2013. 08:00

Cijene mlijeka i prerađevina više za 18 do 27%

"Krivi su trgovački lanci koji u cijene ugrađuju svoje prevelike marže"

  • 477
  • 44
  • 0

Cijene mlijeka i mliječnih proizvoda porasle su od 18 do čak 27% u godinu dana. Najveće hrvatke mljekarske kompanije optužuju trgovce zbog prevelikih marži ukalkuliranih u prenapuhane cijene mlijeka i mliječnih prerađevina, ističući da bi nam trgovački lanci trebali biti prvi sugovornik na temu uvoza i rasta cijena. No, kako na trgovce nitko ne može utjecati pri određivanju krajnje cijene, oni time ostvaruju ekstraprofit i uništavaju domaću proizvodnju.

U zadnjih godinu dana, krajnje neto cijene Dukata prema trgovcima rasle su za samo 3,9 %. Pritom ističu da krajnju cijenu proizvoda prema potrošaču formiraju trgovački lanci individualnom politikom marži. Prerađivači su, kako kažu, zbog poskupljenja cijena energenata u godinu dana digli cijene za 3,9 %, a trgovci za prosječno 20-ak %. U Cromilku, udruzi otkupljivača i prerađivača mlijeka, upozoravaju kako je za razumijevanje problematike rasta cijena u trgovinama iznimno bitna činjenica da na finalnu cijenu proizvoda industrija nema utjecaj.

Finalna cijena ovisi o nemaloj trgovačkoj marži koja je ukalkulirana u svaki proizvod, ogorčeni su u Udruzi prerađivača mlijeka. Ulaskom Hrvatske u EU i nestankom carinskih barijera, domaći trgovački lanci povećali su uvoz mlijeka i mliječnih proizvoda. Takav trend djeluje vrlo loše na primarnu proizvodnju, ali i na mljekarsku industriju, o čemu svjedoče vrlo loši poslovni rezultati gotovo svih mljekara u Hrvatskoj.

Djelomično objašnjenje leži u trgovačkim robnim markama. Riječ je najčešće o jeftinijim uvoznim proizvodima loše kvalitete koji su sve češće u košaricama građana čiji su novčanici sve tanji. Povećali su cijene mlijeka domaćih prerađivača, ali ne i mlijeka drugih robnih marki te na taj način stvorili snažnu konkurenciju prerađivačima - Dukatu, Vindiji i Meggleu, a time i domaćim poljoprivrednicima koji svoje mlijeko prodaju tim kompanijama.

Tako Kaufland naveliko reklamira svoju marku K-Classic, Spar svoj S-BUDGET, a Konzum robnu marku K-plus. Litra Kauflandova trajnog mlijeka K-Classic Milblu košta 5,49 kuna, a litra K-plus mlijeka 5,39 kuna. S druge strane, litra Dukatova mlijeka košta 7,69 kuna, Vindijina 7,19 kuna, a Meggleova 6,99 kuna. Tako razlika u cijeni premašuje dvije kune u korist mlijeka robnih marki sumnjivog porijekla, koje trgovci uvoze, pakiraju i stavljaju na police. Otkud sve trgovci uvoze mlijeko, zasad nije poznato.


Tagovi

Mlijeko Cijene Dukat Trgovački lanci Robne marke Politika marži Rast

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

U Gudovcu živo na proljetnom sajmu. Jedni kažu da je skupo, dok drugi troše bez pitanja. Jedni su sretni s ovim terminom dok neki trgovci smatraju da treba biti ranije, prije sjetve. Kako god, i u ovom formatu od četiri dana, posjetitelja n... Više [+]