Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Prerada voća
  • 08.08.2018. 10:30

Budućnost maline i kupine u preradi i manifestacijama

Iako svoje voće uzgajaju potpuno organski, prodaja takvog sirovog proizvoda nije se pokazala kao najbolje rešenje, pa se porodica Poznanović iz sela Ravnje kod Valjeva odlučila na preradu.

Foto: Julijana Kuzmić
  • 1.116
  • 87
  • 0

Svedoci smo već višegodišnjih oscilacija cena maline i kupine. Sve niže cene voća od sezone do sezone ugrozile su opstanak samih proizvođača, a neke navele da stvari posmatraju iz drugačijeg ugla. Tako se porodica Poznanović iz sela Ravnje kod Valjeva odlučila na preradu.

Iz svog voćnjaka od 40 ari pod malinom i kupinom, 10 ari pod višnjom, nešto pod trešnjom i jagodama proizvode džemove, slatka, sirupe i sokove. Svoje proizvode prodaju na manifestacijama, a za kupce postaju sve više prepoznatljivi.

"Turistička organizacija Valjevo pruža nam veliku podršku da svoje proizvode plasiramo na svim mogućim manifestacijama, a zimi imamo zakupljenu tezgu na Divčibarima. U početku je bilo teže, dok nas kupci nisu upoznali, dok sama prodaja nije malo zaživela. Proizvodimo malinjaču, orahovaču, sirupe od kupine i jagode, džem od kupina, slatko od malina i jagoda, džem od malina, slatko od trešanja i najvažnije - kupinovo vino", kaže Milisav Poznanović.

Kupinovo vino kao brend

Upravo je kupinovo vino, kao liker i zdrav napitak, postalo njihov najtraženiji proizvod.

"Sa kupinovim vinom smo napravili brend, to nam kupci najviše traže. Vino smo počeli prvi put da pravimo prošle godine i pokazalo se dobro, ove godine krenuli smo sa malo većom količinom i nadam se da ćemo ispuniti zacrtanu cifru, pa da sledeće proširimo proizvodnju i popnemo se na neki viši stupanj", kaže Dragana Poznanović.

Poznanović
Dragana i Milisav imaju jasnu računicu

Jasna računica

Iako svoje voće uzgajaju potpuno organski, prodaja takvog sirovog proizvoda nije se pokazala kao najbolje rešenje, pa su se odlučili za preradu. Prema rečima Milisava, njihova računica je bila jasna, kada su na papir stavili odnos uloženog u sirov i prerađen proizvod i njihovu krajnju cenu:

"Ove godine kilogram kupine je 20 din, dok mi litar kupinovog vina od organske kupine prodajemo van sezone 400 din, u sezoni 500 din. Malina je bila ove godine 80 din, a manja teglica džema je 200 din".

Zbog očiglednih visokih cena finalnog proizvoda, sve više proizvođača odlučuje se na preradu, a za njim zadruge i udruženja. Čak i iz resornog Ministarstva upućuju voćare i povrtare da se okrenu prehrambenoj industriji, kao rešenje za nepovoljne cena sirovog proizvoda. Za sada od prerađenih proizvoda najviše se izvozi kukuruz šećerac i sušena šljiva, a za džem i sirup od maline i kupine budućnost je još uvek u manifestacijama, sajmovima i festivalima. Sledeći korak za porodicu Poznanović jeste posvećivanje više pažnje marketingu, jer i pakovanje prodaje proizvod.


Tagovi

Prerada voća Kupinovo vino Milisav Poznanović Dragana Poznanović Ravnje Valjevo


Autorka

Julijana Kuzmić

Više [+]

Diplomirani novinar specijalizovan za agro novinarstvo. U poslu i životu vodi se Ničeovom formulom sreće: jedno "da", jedno "ne", jedna prava linija, jedan cilj...

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Magnolija-drvo gracioznih cvetova!