Za Uskrs su, pojašnjava, počeli sijati već polovicom prosinca. Prvi im je bio luk pa salata, a krajem siječnja posijali su rotkvicu.
Da situacija s pandemijom koronavirusa ne popušta, svjesni su i proizvođači povrća koji su ove godine odlučili smanjiti proizvodnju kako ponovno ne bi imali velike viškove pa i bilježili propadanje uroda.
"Bili su 'lockdowni', ljudi manje izlaze, puno njih je dobilo otkaz, smanjeno im je primanje, a samim time i kupovna moć“, kaže Ivana Blagojević iz Milanovca kraj Požege koja je svoju ovogodišnju proizvodnju smanjila za nekih 30-40 posto.
Za Uskrs su, pojašnjava počeli sijati već polovicom prosinca. Prvi im je bio luk pa salata, a krajem siječnja posijali su rotkvicu. U planiranju moguće potražnje oslonili su se na iskustva prošlog Božića i Uskrsa. "S obzirom na to da je bio manji promet, sve se obilježavalo u manjem krugu ljudi. Pretpostavili smo da će tako biti i sada“, pojašnjava sugovornica Poljoprivrednoj televiziji.
Inače, ovaj OPG nastao je 2016. godine, a svoje povrće prodavali su do pandemije samo na tržnici. Ivana kaže kako im se od onda promet smanjio, nekad čak i upola, no na svu sreću dogovorili su dostavu s restoranima s kojima onda pokrivaju viškove.
"Dosta mijenjamo proizvodnu godinu, planski smo okrenuti. Ne mogu reći da smo u velikim gubitcima, ali da se osjeti manjak, osjeti se“, napominje dodajući kako sada više ulažu energije i vremena na marketinške stvari koje su se pokazače ključnim kod prebacivanja poslovanja s tržnice na dostavu.
Objašnjava kako neke vrste povrća poput salate sada zauzimaju 50 i više posto tržišta dostave, dok im je na tržnici prepolovila količinu jer jednostavno prodaja nije išla kao ranije.
Upravo taj problem osim nje zabrinjava i brojne druge povrtlare i prodavače. To je trend koji se prati već godinama, a korona ga je samo dodatno ubrzala.
Ivana smatra kako treba dobar zajednički trud kako bi se kupci iz trgovačkih centara vratili provjerenom voću i povrću. Za početak bi, smatra, tržnice trebalo dovesti na određenu higijensku razinu i uređenjem privući pažnju mlađima koji nisu stvorili naviku dolaska na nju.
Više o temi možete pogledati u videu:
Tagovi
Autorica
Partner
Požega,
Hrvatska
tel: 034 202-192,
e-mail: info@poljoprivredna.tv
web: http://www.poljoprivredna.tv