Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Usavršavanje u inozemstvu
  • 21.07.2019. 10:30

Zašto bi studenti poljoprivrede trebali potražiti iskustvo u inozemstvu

Prema američkoj Nacionalnoj udruzi fakulteta i poslodavaca (NACE 2018), postoji deset ključnih kompetencija koje većina poslodavaca želi vidjeti u kandidatima, a njih nesvjesno stječete - u inozemstvu.

Foto: Depositphotos/pressmaster
  • 598
  • 113
  • 0

Poljoprivreda se više ne smatra samo uzgojem životinja i/ili usjeva. U suvremenom svijetu poljoprivreda se dotiče područja kao što su poslovanje, geografija, sociologija, ekologija i tehnologija.

Svijet je povezaniji nego ikad prije. Preko pametnih telefona i osobnih računala omogućen je pristup globalnom tržištu, globalnim trendovima i specifičnim znanjima u poljoprivredi. Prikupljanje, analiza i integracija podataka nikad nije bila jednostavnija. Tehnologija proizvodnje hrane se neprestano razvija. Studije u poljoprivredi usredotočuju se na kombinaciju čimbenika, od ekoloških izazova s kojima se susreću poljoprivrednici, do pritisaka uzrokovanih prenaseljenošću i povremenim nestašicama hrane koji se odnose na vodstvo pojedine države.

Deset ključnih kompetencija koje poslodavci traže 

Studirati ili raditi u drugoj zemlji je izazov koji će ojačati svakog pojedinca. Studenti odnosno profesionalci navode kako im je međunarodno iskustvo pridonijelo razvoju intelektualnog, kulturnog i osobnog karaktera. Bez obzira na odabrani smjer, dobro planirano iskustvo u inozemstvu je neprocjenjiva vrijednost za daljnju karijeru.

Nažalost, mnogi studenti po završetku studija ne pronalaze radno mjesto u struci. Kvalitetno inozemno iskustvo itekako može tu pomoći. Većina polaznika razmjene studenta odnosno treninga u inozemstvu razvija određene kompetencije u odnosu na ostale studente. Prema američkoj Nacionalnoj udruzi fakulteta i poslodavaca (NACE 2018), postoji deset ključnih kompetencija koje većina poslodavaca želi vidjeti u kandidatima:

  1. Sposobnosti rješavanja problema,
  2. Rad u timu,
  3. Komunikacijske vještine,
  4. Vodstvo,
  5. Snažna radna etika,
  6. Analitičke/kvantitativne vještine,
  7. Vještine interakcije,
  8. Samoinicijativa,
  9. Orijentiranost na detalje,
  10. Prilagodljivost raznim radnim okruženjima.

Nabrojane vještine tijekom boravka u inozemstvu, studenti nesvjesno razvijaju. U slučaju osnivanja odnosno preuzimanja poslovanja iste vještine pružaju neprocjenjivu prednost pojedincu.  

Poruka studentima i mladima koji su u mogućnosti otići na razmjenu odnosno trening u inozemstvo: "Možda vam je radno mjesto već osigurano po završetku studija ili planirate pokrenuti nešto svoje. Možda već imate taj posao iz snova ili posao koji radite kako bi stekli potrebno iskustvo. Možda planirati nastaviti studije. U kojoj god situaciji bili razmotrite mogućnosti odlaska u inozemstvo u neku razvijenu poljoprivrednu zemlju. Na period dva, tri – šest mjeseci, tijekom zime/ljeta po mogućnosti. To će vam pridonijeti samorazvoju koji niti jedan posao ili škola nikad neće moći pružiti sami. Putovanje u inozemstvo će vam omogućiti da upoznate druge kulture, razvijete svoje ideje, vidite nove tehnologije, izoštrite jezične vještine itd. Svaka interakcija pojedinca kroz iskustvo u inozemstvu je prilika za razvoj i rast mladog čovjeka kao globalnog građanina“.  

Znanje je danas dostupnije nego ikad prije 

Danas se nude mnogi programi za prakse i treninge u inozemstvu poput Agritrainee, Agris Mondus, Erasmus+, CAEP, Agrinatura i drugih. Nabrojani programi nude jedinstvenu životnu priliku učenja modernih poljoprivrednih operacija i razumijevanje globalnih tržišta. Kada mladi stječu iskustvo u inozemstvu, oni razvijaju poslovna znanja, komunikacijske vještine i lako dolaze do novih ideja o pokretanju vlastite karijere. 

Uspješna poljoprivreda ima viziju s kojom su svi sudionici agro-sektora upoznati. Kad bih znali u kojem smjeru se treba kretati, akademski i realni sektor imao bi jasnu strategiju razvoja. Mladima se treba omogućiti razvijanje ideja u vlastitoj zemlji. A koordiniranje pravog smjera razvoja bi trebalo biti u integriranom sustavu iskustva starijih i ambicija mladih. Znanje je danas dostupnije više nego ikad prije kao i mogućnosti za usavršavanje u inozemstvu. 

Pokupiti znanje, prepoznati domaću problematiku, unaprijediti i implementirati inozemno iskustvo u svojoj zemlji u idealnom Svijetu bio bi ključ uspjeha. Upravo to rade u razvijenim državama svijeta.


Tagovi

Studij Inozemstvo Iskustvo Poljoprivreda Trening Znanje


Autor

Vladimir Miloš

Više [+]

Magistar ekonomije sa specijalizacijom u poljoprivredi. Studirao i radio u Kraljevini Nizozemskoj, radio na mnogim međunarodnim projektima, dobitnik dvije dekanske nagrade, svojevremeno urednik studentskog časopisa "Plug". Poruka: Riskiraj! - Ako pobijediš bit ćeš sretan, a ako ne pobijediš bit ćeš mudriji.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Nedjeljni obilazak polja ;)