Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Ekspanzija tržnica
  • 28.12.2018. 18:00

Talijani i svijet se hvale tržnicama, a mi ih imamo na svakom koraku

Italija slovi kao zemlja koja ima najveću svjetsku mrežu direktne prodaje na tržnicama te je premašila Francusku i SAD u roku od nekoliko godina. Neki brojevi pokazuju da poljoprivredne tržnice zauzimaju središnje mjesto u talijanskom lancu opskrbe hranom. 

Foto: Melita Berečić
  • 306
  • 96
  • 0

Ono što se nama podrazumijeva - kupovina na tržnici, pijaci, placu, pazaru ili kako već nazivate mjesto gdje kupujete domaće proizvode, od zelene salate do prirodnog sapuna, u svijetu je pravi hit. Tako se Talijani hvale kako se proširila mreža tržnica na kojima poljoprivrednici prodaju svoje proizvode te nude velike ekonomske, ali i društvene prilike jer omogućuju izravan kontakt između proizvođača i potrošača. 

Euroactiv ističe kako poljoprivrednici na ovaj način uživaju sve ekonomske koristi od izravne prodaje, bez posrednika što znatno utječe na konačnu cijenu proizvoda. Potrošači, s druge strane, osim što mogu povoljnije kupiti proizvode, mogu se i susresti s proizvođačima. Na ovaj se način ponovo otkriva povezanost potrošača i proizvođača te povjerenje u sigurnost i kvalitetu proizvoda. Također, tržnice predstavljaju mjesta susreta gdje je moguće organizirati edukacije, ali i zabavne te kulturne aktivnosti. 

Organizacija Coldiretti okupja pola milijuna talijanskih poljoprivrednika 

Coldiretti, vodeća je organizacija poljoprivrednika koja predstavlja pola milijuna talijanskih poljoprivrednika, pokrenula je 2008. mrežu "Campagna Amica" (Prijateljska farma), koju čini preko tisuću poljoprivrednih tržnica diljem Italije. No, pored ove mreže, u svakom gradu postoji još mnogo manjih tržnica. 

Kozani: Gradonačelnik zabranio farmerima kratki lanac opskrbe

Inače, Italija slovi kao zemlja koja ima najveću svjetsku mrežu direktne prodaje na tržnicama te je premašila Francusku i SAD u roku od nekoliko godina, a prema istraživanju organizacije Coldiretti i talijanske agencije Ixè. Neki brojevi pokazuju da poljoprivredne tržnice zauzimaju središnje mjesto u talijanskom lancu opskrbe hranom. 

Gotovo šest od deset Talijana prošle je godine, barem jednom mjesečno, kupilo lokalne proizvode izravno od poljoprivrednika i to u njihovim mlinovima, domaćinstvima, vinarijama, farmama ili na tržnici, navodi se u istraživanju. 

Potrošačima je na prvom mjestu zdravlje i vlastita dobrobit

Ova je ekspanzija rezultat usmjerenosti potrošača na njihovo zdravlje i vlastitu dobrobit, ali i na održivost okoliša te na spremnost zaštite domaćeg gospodarstva i radnih mjesta. Sve je ovo doprinjelo izgradnji jake mreže Campagne Amica koja uključuje 130.000 talijanskih farmi koje svoje proizvode prodaju izravno. 

Studija koju je provela talijanska ISMEA, javni statistički institut za poljoprivredno tržište, pokazala je da je potrošnja talijanskih potrošača na tržnicama premašila 6 milijardi eura! Prema istraživanjima organizacije Coldiretti/Ixè, čak 71% Talijana kao glavni razlog kupnje na tržnici ističe visoku kvalitetu proizvoda, nakon toga slijedi sigurnost proizvoda, važnost lokalnih proizvoda te ekonomska pogodnost. 

Na kraju zaključimo kako možemo biti sretni što svaki naš pa i manji grad ima barem jednu tržnicu (na naslovnoj fotografiji je osječka tržnica, op.a.) gdje možete upoznati one koji proizvode hranu za nas, što i Hrvatska ima svoje vinarije, mlinove, OPG-ove i slična mjesta gdje uvijek možete potegnuti za domaćim, zdravim proizvodom i tako poticati domaću ekonomiju i očuvanje radnih mjesta. 

Solidarna ekološka grupa iznjedrila i ekološku tržnicu, četvrtkom u Osijek po zdrave proizvode

Zato predlažem da po namirnice za novogodišnju trpezu potražite nekoj od lokalnih tržnica, ali i da jedna od odluka u novoj, 2019. godini bude: Češće ću kupovati od domaćih proizvođača. 


Tagovi

Ekspanzija tržnica Kupujmo domaće Kupovina na tržnici Izravna prodaja Lokalni proizvodi


Autorica

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi vrtlarica i zaljubljenica u prirodu s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

"Voda za mir", tema je ovogodišnjeg Svjetskog dana voda koji se obilježava 22. ožujka. Čak 2,2 milijarde ljudi živi bez pristupa zdravstveno ispravnoj vodi, a temeljni fokus obilježavanja ovoga dana je postizanje jednog od ciljeva održivog... Više [+]