Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Domaća proizvodnja
  • 05.04.2011.

Suradnja s domaćim proizvođačima dugoročna je strategija

Neki ne shvaćaju da strani trgovački lanci preferiraju svoje robne marke, a da samo nužno uzimaju hrvatske proizvode. Suradnja s domaćim proizvođačima je naša dugoročna strategija, a zadovoljan sam što nas potrošači sve više prepoznaju, kaže predsjednik Nadzornog odbora Narodnog trgovačkog lanca Josip Milavić

  • 1.425
  • 66
  • 0

S Josipom Milavićem, predsjednikom Nadzornog odbora Narodnog trgovačkog lanca (NTL) i, prema neslužbenim informacijama, glavnim inicijatorom udruživanja hrvatskih trgovačkih lanaca, razgovarali smo o dosadašnjim rezultatima i planovima NTL-a. Milavić je vlasnik trgovačkog lanca Studenac iz Omiša pa smo razgovarali i o poslovanju Studenca te o njegovim planovima vezanim za hotelijerstvo i turizam.

Zašto su se domaći trgovci udružili? S kojim ciljem?
Narodni trgovački lanac nastao je spajanjem dviju trgovačkih grupacija NTL i CBA. Naše povezivanje je bila nužnost. Udruživanjem smo se riješili slabosti pojedinih članica, a uspjeli smo ostvariti i određeni sinergijski učinak. Postali smo snažna grupacija na domaćem tržištu i sada se možemo ravnopravno nositi sa stranim trgovačkim lancima. U našim prodavaonicama i na našim policama u najvećoj su mogućoj mjeri zastupljeni domaći proizvodi. Nažalost, mnogi ne shvaćaju da je to tako. Neki ne shvaćaju da strani trgovački lanci preferiraju svoje robne marke, a da samo nužno uzimaju hrvatske proizvode, i to one bez kojih ne mogu. Suradnja s domaćim proizvođačima je naša dugoročna strategija, a zadovoljan sam što nas potrošači sve više prepoznaju.

Kakav je odnos među članicama i kako ste pozicionirani na tržištu?
Narodni trgovački lanac je samostalna pravna osoba. Pojedine njegove članice su također samostalne. Mi kroz NTL imamo zajedničku nabavu, zajednički marketing i zajedničku robnu marku, koja već ima udjel od 10 posto u našoj ukupnoj prodaji. Narodni trgovački lanac postigao je takav sinergijski učinak da smo danas drugi trgovački lanac po udjelu i planiramo se još više približiti samom vrhu.

Koliki su vam udjel i prihod?
Dakle, drugi smo lanac po veličini, odmah iza Konzuma. Imamo prihod od 8,3 milijarde kuna godišnje. Zapošljavamo oko 11.000 radnika. Imamo oko 1550 prodavaonica. Trenutačno poslujemo tako da svaka članica djeluje samostalno, a dokapitalizacijom Narodnog trgovačkog lanca jačamo svoju poziciju na tržištu. Primjer nedavno preuzete hladnjače u Metkoviću vrijedne sedam milijuna eura korak je naprijed prema našem konačnom cilju. Nedavno preuzeti prostor bit će nam logistički centar za Jadran. Uvozit ćemo banane iz Kuvajta i u sklopu tog prostora urediti zrionicu. Planiramo otkupiti oko 4000 tona voća i povrća iz doline Neretve. Najviše ćemo otkupljivati lubenicu, salatu, rajčicu, papriku, krastavac i, naravno, mandarine.

Hoćete li otkupljivati voće i povrće iz susjedne Bosne i Hercegovine?
Riječ je o gotovo istom polju, istim klimatskim uvjetima i sličnoj kvaliteti proizvoda, tako da će o tome presuditi kvaliteta i cijena proizvoda. Mi otvaramo veliku mogućnost domaćim proizvođačima za plasman njihovih proizvoda. Oni ubuduće neće morati “tezgariti” uz cestu, nego će se baviti uzgojem voća i povrća, a proizvode plasirati kod nas. Otvaramo im velike mogućnosti i prigodu jer samo u ovoj godini u ovom logističkom centru planiramo otkupiti svježeg voća i povrća u vrijednosti 100 milijuna kuna.

Kakvi su vam rezultati u proteklom dvogodišnjem razdoblju?
Više od 80 posto nabave ide preko NTL-a. Vlastitim robnim markama pokrivene su sve robne grupe i najvažniji artikli u maloprodaji. Naši zajednički marketinški projekti pridonijeli su daljnjoj koheziji unutar grupacije. Ojačali smo zajedničko uvozno poslovanje. Ostvarili smo kvalitetniji daljnji razvoj zajedničke maloprodaje kroz otvaranje novih prodajnih mjesta. Evo, započeli smo proces zajedničke nabave voća i povrća, pokretanje procesa otkupa i distribucije voća i povrća. NTL ima četiri zajednička supermarketa i zajedničku upravnu zgradu.

Koliko je odmaknuo proces još tješnjeg povezivanja?
Već su započete pripreme za kapitalno povezivanje unutar Grupe. Naš konačan cilj je postati jedno kapitalno povezano društvo, što je prije moguće. Provedeno je već snimanje stanja, a slijedi ishođenje odobrenja od Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Svi vlasnici članica NTL-a izvući će se iz upravljačke strukture Narodnog trgovačkog lanca, postojat će zajednički račun...

Bilo je nekoliko međusobnih preuzimanja trgovina među članicama unutar grupacije; najavljivano je bilo čak i preuzimanje jedne značajnije članice NTL-a od strane konkurencije izvan Grupe?
Vjerujte da se ništa spektakularno nije događalo u tom smislu. Došlo je do prepuštanja pojedinih trgovina između pojedinih članica. Međutim, to su njihovi odnosi. Oni ne utječu na zajednički projekt. I nadalje okosnicu NTL-a sačinjavaju Čakovečki mlinovi, Kerum, Tommy, Studenac, Gavrilovićeva Dinova-Diona i ostali manji trgovački lanci. Trenutačno je unutar NTL-a udruženo 16 trgovačkih lanaca, odnosno 12 vlasnika. Ako ste mislili na Keruma, moram reći da on čvrsto stoji uz projekt NTL-a.

Koliki je kapacitet hladnjače u Metkoviću?
Hladnjača ima 22 komore. Kapaciteta je 3540 tona. Raspolaže ukupnom hlađenom površinom od 3400 metara četvornih te 1550 metara četvornih zatvorenog manipulativnog prostora. Naš zajednički cilj je povećanje broja maloprodajnih mjesta, a osim ovog logističkog centra planiramo izgradnju još dva logističko-distributivna centra, jedan u okolici Zagreba i jedan u Slavoniji.

Imate li planove za stimuliranje proizvođača? Kakvi su rokovi plaćanja?
Za takve opcije smo otvoreni i one su moguće. Pratit će se situacija na terenu, a cilj nam je da sve strane budu zadovoljne. Posao je uspio ako su zadovoljni proizvođač, trgovac i kupac. Rokovi plaćanja će svakako biti kraći nego do sada.

Što vi mislite, je li domaća poljoprivreda u lošem stanju? Prevladava mišljenje da nema jednolične kvalitete i dovoljnih količina?
Mislim da takva tvrdnja ne stoji iako se takve teze proturaju. U Hrvatskoj postoje kvalitetni poljoprivredni prozvođači te respektabilni subjekti unutar prehrambene industrije. Iako je pala potrošnja po glavi stanovnika, kod nas još uvijek ulaze neki strani trgovački lanci. Mislim da je to pomalo izmaklo kontroli. Tu ne vidim klasično opravdani poslovni interes ako se njihovi ulasci na naše tržište ne stimuliraju.

Ima li NTL planova za izlazak na druga tržišta?
Ne bih u nekoj budućnosti odbacio ni tu mogućnost iako mislim da posla još uvijek ima kod nas. Mišljenja sam da treba podupirati domaće trgovce koji plasiraju proizvode domaćih proizvođača.

Kako je protekle godine poslovao Studenac?
Studenac ima 1500 zaposlenih. Imamo 200 prodajnih mjesta i prihod od 1,2 milijarde kuna. Ostvarili smo dobit koju smo reinvestirali. Imali bismo i veću dobit da nas nije opteretio nepovoljan tečaj eura.

Autor: Jozo Vrdoljak


Izvori

Privredni vjesnik


Tagovi

Domaća proizvodnja Domaći proizvodi Otkup Voće Povrće

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Tisuće španjolskih poljoprivrednika prosvjedovalo u Madridu: Guše nas pravila ZPP-a

Tisuće španjolskih poljoprivrednika i jučer su, 17. ožujka, prosvjedovali u središtu Madrida.  Kako piše dw.com, u centar glavnog grada stigli su sa stotinama traktora, z...

Više [+]