Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Promijenimo stav prema agraru
  • 29.03.2014. 10:00

Njegujmo korijen(j)e

Stav je u startu negativan. Moramo ga mijenjati. No, nije to samo stav hrvatskih građana. I u Europskoj uniji svi se muče s lošim stavom prema ruralnoj sredini i selu. Dakako, daleko više u novim zemljama, negoli u onim osnivačima EU.

Foto: depositphotos.com
  • 313
  • 69
  • 0

Ako je mućak, što se tucate s njime? Pravo pitanje. Na pravom mjestu. Odbaciti treba ono što ne valja. A očito je teško aktivnoj politici priznati da im politika poljoprivrede trenutno ne valja. Kako sada nakon dvije godine reći, ne valja? Ili, ne valja još uvijek. Možda bi tako bilo lakše pa krenuti nekako dalje. Koji bi prvi zadatak trebao biti? U svakom slučaju riješiti da farmeri koji su propali i prestaju raditi, ostanu aktivni. Ali kako? Dužni su, a na račune, kao i na imovinu, sjele su banke. Pitamo se zašto i jedno i drugo na taj način. Ako poslovnom, i u neku ruku pravnom subjektu sjednete na žiro račun, on više ne može raditi. On je gotov, a i teško da će i onaj koji mu sjedi na računu doći do svojih novaca.

Zaštićeni računi za OPG-ove ili društva s ograničenom odgovornošću?

Kod fizičkih osoba imamo dosta dobro rješenje. Zaštićeni račun. Zašto ne bi Ministarstvo poljoprivrede uvelo na neki način i zaštićene račune za OPG-e ili obrte u poljoprivredi pa čak i društva s ograničenom odgovornošću. Da im se ostavi imovina u privređivanju, a i da se na zaštićene račune mogu primiti osnovne stvari. To su poticaji i dio sredstava iz poslovanja kako bi mogli radnicima isplatiti nekakav minimalac. Ili pak da mogu kupiti zaštitna sredstva, hranu za stoku. Jer u svakom slučaju, poticaji su strogo namjenska sredstva. Nisu namijenjeni vraćanju kredita, već su oni poticaj da se proizvodi domaća hrana. Ta domaća hrana je jako važna iz više aspekata. Od toga da u Hrvatskoj onda znamo što jedemo i pijemo pa do toga da čuvamo radna mjesta u ruralnim sredinama. Europska unija ima mnogo projekata upravo u svojoj zajedničkoj poljoprivrednoj politici koja se tiče opstanka proizvodnje hrane u ruralnim sredinama.

Europska Zajednička poljoprivredna politikaNjegujmo korijene” je veoma zanimljiva akcija. Europska komisija pokreće promidžbenu kampanju u cilju podizanja svijesti o važnosti poljoprivrede u svakodnevnom životu i ulozi zajedničke poljoprivredne politike (ZPP). Pod novim geslom ZPP-a „Njegujmo korijene” kampanja će se odvijati 2013. i 2014. u svim državama članicama i bit će popraćena raznim događanjima, audiovizualnim materijalima i internetskim publikacijama.

Kampanja "Njegujmo korijene"

Kampanja je pripremljena na temelju kvalitativnog istraživanja provedenog među glavnim ciljnim skupinama koje je pokazalo da većina mladih iz urbanih sredina ne osjeća povezanost s ruralnim načinom života i poljoprivredom, iako su im korijeni često upravo ondje.

"Ova kampanja je prilika da se pokaže koliko su plodovi poljoprivrednog rada prisutni u svakodnevnom životu. Iza hrane koju jedemo, odjeće koju nosimo i krajolika u kojemu uživamo, često se krije naporan posao poljoprivrednika. Nakon političkih pregovora o reformi ZPP-a, namjera nam je pokazati na koji će način ta istinski europska politika nastaviti igrati glavnu ulogu u budućnosti, ne samo u opskrbi hranom, već i u održavanju naših prirodnih resursa i očuvanju dinamičnog ruralnog života te koliko je logično odužiti se poljoprivrednicima za brojne dobrobiti koje daju društvu", ističe se u toj zajedničkoj politici. To bi bio i zadatak našeg ministra. Mijenjati stav prema našem selu, seljaku i poljoprivredniku. A ne da našeg poljoprivrednika milijun zagrebačkih Hrvata promatra kao nekoga tko si je za kredit kupio preskupi traktor ili automobil.

Europski parlament, Vijeće ministara EU-a i Europska komisija postigli su politički sporazum o reformi zajedničke poljoprivredne politike (ZPP) koji je u pogledu nekih posebnih pitanja upotpunjen dodatnim političkim sporazumom postignutim 24. rujna. S namjerom da bude zeleniji, pošteniji i djelotvorniji, cilj je reformiranog ZPP-a jačanje partnerstva između Europe i njezinih poljoprivrednika za dobrobit više od 500 milijuna potrošača u EU-u. Kampanjom se želi naglasiti važnost poljoprivrede u svakodnevnom životu, podižući svijest o ključnim točkama reformiranog ZPP-a.

Foto: depositphotos.com


Tagovi

Brussels Europski parlament Vijeće europe Agri Selo Agrar Domaća hrana Računi ZPP Zajednička poljoprivredna politika Odnos Svijest Partnerstvo Opstanak proizvodnje hrane Zaštićeni računi Društva s ograničenom odgovornošću Politički sporazu


Autor

Damir Rukovanjski

Više [+]

Diplomirani agronom, dugogodišnji dopisnik, novinar i urednik u Glasu Slavonije, osnivač i urednik AgroGlasa od 2000. do 2008. Urednik EU Agro Info od 2008 do 2013., urednik Agrotehnike, izdavač brojne stručne poljoprivredne literature. Kolumnist Agrokluba od 2008.godine. Nekadašnji suradnik Gospodarskog lista, Nove Zemlje. Član Hrvatskog novinarskog društva od 1993.godine i član Izvršnog odbora Zbora agrarnih novinara HND.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Lijep proljetni dan mnogi su iskoristili za radove u poljoprivredi. Sade se vinogradi, uređuju okućnice, priprema se tlo