Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Strukovno osposobljavanje
  • 28.10.2015. 10:20

Loše provedena edukacija poljoprivrednika

Programima osposobljavanja u ruralnim područjima loše se upravljalo i bili su preskupi, poručuju revizori EU-a.

Foto: pixabay.com
  • 527
  • 83
  • 0

"Programi strukovnog osposobljavanja i savjetovanja koje je EU financirao u ruralnim područjima bili su preskupi i često su se preklapali s postojećim programima, a prednost se davala pružateljima usluga osposobljavanja čije je poslovanje već dobro uhodano", stoji u novom izvješću Europskog revizorskog suda. Revizori u izvješću ističu da postupci upravljanja u državama članicama nisu bili zadovoljavajući, a Komisija nije provodila nadzor u dovoljnoj mjeri.

Poljoprivreda i šumarstvo imaju središnju ulogu u ruralnom gospodarstvu, ali politika EU-a za ruralni razvoj također je usmjerena na oživljavanje ruralnih područja pomoću strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te prijenosa znanja. EU pruža potporu projektima osposobljavanja i savjetovanja u ruralnim područjima iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj. U razdoblju 2007. - 2013. za navedene je aktivnosti izdvojen iznos od 1,3 milijarde eura. Kada se tome pridoda sufinanciranje država članica, ukupna javna potpora iznosila je 2,2 milijarde eura. U razdoblju 2014. - 2020., taj bi iznos mogao prijeći 4 milijarde eura.

Rizik od financiranja nebitnih aktivnosti

Revizori EU-a procijenili su jesu li Komisija i države članice uspostavile odgovarajuće sustave upravljanja i kontrole. Posjetili su pet država članica: Španjolsku (Galiciju), Austriju, Poljsku, Švedsku i Ujedinjenu Kraljevinu (Englesku), čiji udio u predmetnim rashodima prelazi 65%.

Cjelokupno gledajući, revizori su utvrdili da se osposobljavanjem nije upravljalo na odgovarajući način.

Nisu odabrani voditelji iz privatnog sektora

"Osposobljavanjem bi se trebalo zadovoljiti utvrđene potrebe uz razumne troškove, a usluge osposobljavanja trebali bi pružati kvalificirani i iskusni voditelji", istaknuo je Jan Kinšt, član Suda zadužen za ovo izvješće. "Međutim, u previše slučajeva to nije bilo tako." Revizori su također uočili da su se zbog nedostatka pravednog i transparentnog odabira uvijek iznova odabirali dugogodišnji pružatelji usluga čije je poslovanje dobro uhodano te su oni primali većinu financijskih sredstava.

Pojedini pružatelji usluga u Austriji imali su tijekom izrade prijedloga za osposobljavanje povlašten pristup relevantnim informacijama. Sustav dodjele bespovratnih sredstava u Poljskoj sustavno je davao prednost dugogodišnjim pružateljima usluga. Velik dio tečajeva u Švedskoj i Španjolskoj održavalo je tamošnje administrativno osoblje, ne opravdavši pritom zašto nisu odabrani voditelji tečaja iz privatnog sektora.

Procjena troškova i kvalitete usluge

U prijavama projekata često nije bilo navedeno dovoljno pojedinosti da bi bila moguća korisna procjena troškova povezanih s planiranim aktivnostima. Bez obzira na to, nadležna su tijela na svojim kontrolnim popisima naznačila da su troškovi provjereni.

Među primjere prekomjernog plaćanja država članica ubrajaju se slučajevi u kojima plaćanja nisu bila umanjena kada je stvarni broj polaznika bio manji od planiranoga, u kojima su se plaćanja vršila na temelju nepouzdanih popisa polaznika i u kojima su prijavljeni troškovi bili znatno viši od iznosa koji su zapravo isplaćeni proizvođačima. Raspoložive informacije, poput izravnih povratnih informacija od polaznika, rijetko su se koristile da bi se procijenila kvaliteta pruženih usluga, a istodobno su se prikupljali prilično jednostavni pokazatelji, kao što su broj polaznika osposobljavanja ili broj dana osposobljavanja za koje su izdvojena sredstva.

Provjera uspješnosti edukacija

U izvješću se iznose preporuke prema kojima bi države članice trebale odabirati one aktivnosti osposobljavanja koje odgovaraju potrebnim vještinama utvrđenima u sklopu redovite analize i izbjegavati rizik da se proces njihova odabira temelji na tome tko su pružatelji usluga, poboljšati procjenu kvalifikacija i iskustva pružatelja usluga osposobljavanja, procijeniti potrebu za pružanjem potpore aktivnostima koje su već lako dostupne na tržištu po razumnim cijenama.

Pružatelji usluga osposobljavanja i savjetovanja trebali bi, ne samo prikupljati informacije o zadovoljstvu polaznika nego i provjeravati jesu li polaznici stekli predviđeno znanje i vještine.

Foto: pixabay.com


Tagovi

Strukovno osposobljavanje Ruralna područja Sustav upravljanja Rizik Financiranje Privatni sektor Jan Kinšt Poljska Austrija Švedska Španjolska Ujedinjena Kraljevina Troškovi Kvaliteta


Autorica

Ivana Nađ

Više [+]

Ivana je urednica na Agroklub portalu. "Vaša uvjerenja ne čine vas boljom osobom. Djelovanje čini."

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Pšenica k'o na Markovo, repica skoro pa ocvala, zemlja suha, Sunce upeklo...
Što li će biti od ove godine.