Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Traktor godine 2018.
  • 05.11.2017. 15:00

Kubota M51001 najjači specijalizirani traktor!

Kubota je predstavila svog kandidata za Traktor godine u kategoriji specijaliziranih traktora - M5101, a upravljivost u uskim redovima, najuža i namanja hauba samo su neke od karakteristika!

Foto: Agroglas
  • 2.161
  • 127
  • 0

Kubota je u Assignanu, malom francuskom selu na dva sata vožnje od Tolousea, predstavila svog kandidata za Traktor godine u kategoriji specijaliziranih traktora.

Assignan je selo tipično francuskog šarma sa 150 stalnih stanovnika. Okružen je vinogradima, koji su uz vinarstvo te, u novije vrijeme, i turističku ponudu, i glavni izvor prihoda domaćeg stanovništva. Assignan je, stoga, bio i pravo mjesto za predstavljanje Kubota traktora M5101, posebice jer od ukupnog broja prodanih traktora tog brenda u Europi (13.025) njih 63% je specijalizirano, s tim što većinu kupaca (66%) čine vinogradari, zatim voćari (27%) te povrtlari (7%).

U razvoju ovog novog modela traktora, Kubotini su se inženjeri vodili smjernicama istraživanja tržišta, koje je pokazalo potrebu za kompaktnim strojem koji ima snažan motor, jednostavan za upotrebu i udoban pri dugotrajnom korištenju te mu se radna brzina može prilagoditi određenim operacijama, primjerice, prskanju.

Oznaka traktora M51001N - sve govori: "M" je serija, "5" je rang, "10" je oznaka za snagu (100 KS), "1" označava generaciju a "n" je narrow (uzak) - specijaliziran za vinograde i voćnjake.

Bi speed - kao okret u mjestu

Kubota M51001 najjači je traktor u segmentu specijaliziranih traktora i pokreće ga četverocilindrični Kubotin motor V3800 TIE 4, koji ispunjava Stage 3B standard za dopuštenu količinu ispušnih plinova, rekao je Michael Bywater iz Kubote te istaknuo da Kubota godišnje proizvede 800.000 motora različite snage. Ima mogućnost izbora dvije verzije prijenosa, izuzetno je pokretan i upravljiv.

Upravljivost u uskim redovima vinograda omogućuje mu Bi-speed opcija

Upravljivost u uskim redovima vinograda omogućuje mu Bi-speed opcija, koja se aktivira pritiskom na gumb, a koja ubrzava prednju osovinu 1,6 puta u odnosu prema stražnjoj, čime se postiže smanjenje radijusa zaokreta do 15 posto i olakšava manevriranje u malom prostoru. Na taj se način smanjuje gaženje tla na uvratinama jer se može zaokrenuti u jednom potezu.

Bywater je također skrenuo pozornost na mogućnost stalnog RPM menadžmenta rada motora, kada uređaj sam bira najbolji moguću opciju potrebne snage ovisno o uvjetima rada, primjerice, kada se traktor uspinje ili spušta niz brdo s punom ili praznom prikolicom potrebna je različita snaga, a ovom se opcijom postiže konstantan rad i povećava produktivnost jer se smanjuje potrošnja goriva, koja bi bila veća pri ručnom upravljanju.

Kad je riječ o prijenosu, postoji mogućnost izbora dviju opcija prijenosa: 18x18 i 36x36. Obje opcije imaju šest sinkroniziranih brzina u tri razine (sporo, srednje i brzo) te elektrohidraulički mjenjač, a verzija 36x36 ima i po dvije opcije brzine.

Kad je riječ o prijenosu, postoji mogućnost izbora dviju opcija prijenosa

Robustan, a nježan

Budući da su potencijalni kupci tražili jak i robustan stroj, Kuboti M5101 produljili su bazu kotača za 80 mm i ona sada iznosi 2.130 mm, što je, između ostalog, poboljšalo stabilnost i vučnost traktora te udobnost u kabini. Prednja osovina je 37 cm udaljena od tla, što olakšava rad, posebice u zatravljenim višegodišnjim nasadima, svi spojevi su zaštićeni tako da nema zagušenja biljnim ostacima ili zemljom, što umnogome olakšava održavanje i produžuje vijek trajanja stroja. S obzirom na sve jaču svijest o potrebi očuvanja okoliša, u ovom slučaju kvalitete tla, u Kuboti su ponudili i verziju gusjeničara. Gusjenica se pokreće preko pet kotača, s tim što se gornji, najveći, kotač može rastaviti u nekoliko dijelova, što olakšava njegovu zamjenu. Donja četiri kotača okreću se svaki zasebno i aktiviraju se ovisno o stanju tla. Primjerice, na tvrdim i zbijenim tlima rade samo srednja dva kotača, a na mekanim, pjeskovitim tlima u pogonu su sva četiri kotača. Na taj se način bolje svladavaju neravnine terena, poboljšava se vučnost i stabilnost, posebice na brdovitom terenu. Podsjetimo, upotreba gusjenica smanjuje pritisak na tlo i njegovo zbijanje te dugoročno ostvaruje i uštede u potrošnji goriva.

Mogu se istovremeno koristiti tri priključka

Moćna hidraulika

Lukas Romain upoznao je članove žirija s hidraulikom traktora, koja je posebice važna kod rada u vinogradima i voćnjacima zbog upotrebe priključaka. Na Kuboti M5101 mogu se istovremeno koristiti tri priključka: prednji, stražnji i bočni, što poboljšava učinkovitost, ali zahtijeva i veći hidraulički kapacitet pa se za povećanje protoka ulja koriste dvostruke pumpe koje omogućuju protok od 68,6 l/min, što je povećanje od 7 litara u minuti, ili 11,5% u odnosu prema prethodnim modelima Kubota traktora, istaknuo je Romain i objasnio kako se može izabrati koliki je protok potreban, ovisno o priključcima s kojima se radi, i dodao kako se može podesiti različiti protok za, primjerice, prednji i stražnji priključak. Romain je naglasio kako je poboljšan i kapacitet hlađenja za 25%. M5101 ima dva tipa stabilizatora: hidraulični, koji je razvijen u Kuboti, te dva mehanička: vanjske i unutrašnje, kojima se jednostavno upravlja elektronički. Kapacitet podizanja je 2300 kilograma.

Prostrana i ugodna kabina

I na kraju, ali ne manje važno, kabina je prostrana i ugodna za cjelodnevni rad. Michael Provost skrenuo je pozonost na jedinstveni pod kabine, koji je ravan, što dodatno olakšava ulazak i izlazak iz kabine, sjedalo je udobno, upravljač se može podesiti prema individualnim potrebama vozača, a može se i potpuno podići da se dodatno olakša ulazak vozača. Kontrolna ploča je najšira u kategoriji specijaliziranih traktora, a sve su komande s desne vozačeve strane, osim ručne kočnice, koja je, zbog sigurnosti, na lijevoj strani. Upravljanje traktorom je jednostavno, posebice jer su sve komande vrlo slične onima u osobnim automobilima, a preglednost iz kabine je izvrsna. Naime, ističe Provost, i dalje imaju najužu i najmanju haubu, ali novoga dizajna, koji omogućuje veliku preglednost i bolju dostupnost filtrima, što olakšava održavanje.

Ispušna cijev standardno je smještena dolje pri tlu, ali se na zahtjev kupca može napraviti i da se ispušni plinovi provode iznad kabine. To je posebice bitno kod organskog uzgoja, gdje se vodi računa o svim aspektima smanjenja zagađenja, rekao je Provost.

Koliko su ozbiljno pristupili ovom izboru, svjedoči i dolazak glavnih inženjera i ključnih ljudi iz uprave Kubote na ovo odlično organizirao testiranje Kubota finalista. Kazunari Shimokawe, predsjednik uprave Kubota Europa, na predstavljanje M5101 stigao je iz Japana te je pri obraćanju novinarima, između ostalog, ponosno istaknuo kako udio Kubote na tržištu Europe kontinuirano raste, za što se može zahvaliti njihovim kvalitetnim i pristupačnim proizvodima koji odgovaraju na izazove suvremene poljoprivrede, a potvrda toga je i sudjelovanje njihova novog traktora u finalu izbora za traktor godine.

Precizna poljoprivreda

Kubota M5101 opremljen je i ISOBUS sustavom za preciznu poljoprivredu. Ima dvije verzije terminala: Tellus go i Tellus profesional. Terminal ima ekran koji se može podijeliti u dva manja, što omogućuje praćenje radnih operacija, a prednost je, objasnio je Francoie Julienne, što se može koristiti dva Isobus sustava istovremeno. S pomoću tog terminala mogu se, preko aplikacije, podesiti rad prskalice, raspodjeljivača gnojiva, sijačice...

Prati se učinak, kontrolira kvaliteta rada te se svi prikupljeni podaci čuvaju, mogu se prenijeti i na USB. Uz ručno upravljanje, postoji mogućnost ugradnje automatskog upravljanja, što je posebice pogodno pri radu na velikim površinama, jer se tako ostvaruju znatne uštede. Julienne je istaknuo kako Kubota ima šest različitih softverskih rješenja tako da su kompatibilni sa svima, a svi se mehanotronički terminali izrađuju u Kubotinoj tvornici u Nizozemskoj.

Autor: Roberta Sorić, Agroglas, Foto: Agroglas


Tagovi

Kubota M51001N Traktor Traktor godine 2018 Tractor of the year Udobnost Motor Snaga M serija


Partner

Se-kra d.o.o.

Sesvetski Kraljevec, Hrvatska
tel: 01 / 2047 - 888, e-mail: se-kra@se-kra.hr web: http://www.se-kra.hr

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

U Gudovcu živo na proljetnom sajmu. Jedni kažu da je skupo, dok drugi troše bez pitanja. Jedni su sretni s ovim terminom dok neki trgovci smatraju da treba biti ranije, prije sjetve. Kako god, i u ovom formatu od četiri dana, posjetitelja n... Više [+]