Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Autohtoni proizvodi
  • 12.04.2010.

Kaskamo u brendiranju autohtonih proizvoda

Dalmatinci su zaboravili zaštititi pršut

  • 2.037
  • 100
  • 0

Svojedobno je Tomislav Galović, nadaleko poznati proizvođač slavonskog kulena, Slovencima digao živce kada je patentirao i po geografskom podrijetlu kao izvorni hrvatski proizvod zaštitio slavonske domaće čvarke.

S vremenom su Slovenci valjda uvidjeli kako čvarci nisu samo njihova uzdanica, pa su u bitku za svoj dio kolača na hirovitom tržištu EU-a progurali međimursku gibanicu. Ona je, kaže Galović, potpredsjednik “Origina”, Svjetske organizacije proizvođača sa zaštićenim geografskim podrijetlom, isto tako kao zaštićeni autohtoni prehrambeni proizvod mogla biti registrirana i u Hrvatskoj, budući da se odvajkada radila i u našim krajevima oko Mure.

No, mi i drugih asova u rukavu imamo, uz spomenute čvarke te slavonski kulen, tu je, kaže Galović, još nekoliko izvornih zaštićenih hrvatskih prehrambenih proizvoda, sa svim pravnim cakama i regulativama spremnim za bitku na hirovitom tržištu EU-a.

- Pravne sam struke pa to pojašnjava pionirsko djelovanje koje me prije 12 godina navelo na zaštitu slavonskog kulena, kaže Galović, nakon čega su se s kulenom pridružili i ostali.

- U grupaciju originalnih prehrambenih proizvoda zaštićenih oznakom određenoga geografskog podrijetla stigli su i drniški i istarski pršut, dingač, stara slavonska šljivovica, paški sir, cetinski sir, paški baškotin, te maslinovo ulje Torkul. I nećemo stati na tome - ističe Galović.

- Čudim se kako se nitko nije sjetio zaštititi dalmatinski pršut, koji bi na tržištu imao odličnu perspektivu. No, da bi se nešto tako napravilo, moraju se srediti i ostali parametri. Primjerice, ne može se za ovaj pršut kao sirovina uzimati meso od ne znam odakle, raditi prijevaru ljudima, pa ga pod egidom dalmatinski prodavati po suludo niskoj cijeni.

- Brandiranje po ovakvoj stavci geografskog podrijetla znači totalnu izvornost proizvoda, počevši od korištenja domaćeg mesa. Treba požuriti, veliko nam tržište kuca na vrata - smatra Tomislav Galović.

Autor: T. ŠIMUNDIĆ BENDIĆ


Izvori

Slobodna Dalmacija


Tagovi

Autohtoni proizvodi EU regulativa Brendiranje Izvorni proizvodi Suhomesnati proizvodi Vino Rakija Maslinovo ulje

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Uljemat

Nemoguće je pronaći prodavače M/Ž. Zato se pripremam za montažu uređaja (umjetna inteligencija) koji će raditi na obnovljive izvore, dati doprinos u klimatskoj neovisnost...

Više [+]