Predviđanja su takva da se očekuje snažan rast ovog oblika trgovanja u narednim godinama, za 10 posto godišnje
Da je e-trgovina sve više zahvatila tržište poljoprivredno-prehrambenih proizvoda pokazuje studija koju je objavila Europska Komisija. Cilj je bio pružiti sveobuhvatan opis, analizu i zaključak za sudionike ovog sektora u Europskoj Uniji.
Kina je najveće svjetsko tržište e-trgovine, a udio prodaje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda se procjenjuje na nešto manje od 82 milijarde eura u 2020. godini. Ova zemlja predstavlja treću destinaciju za izvoz te vrste robe iz EU s više od 17 milijardi eura u 2021. godini.
Predviđanja su takva da se očekuje snažan rast ovog oblika trgovanja u narednim godinama, za 10 posto godišnje. Trenutno se tržište e-trgovine poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU u Kini procjenjuje na oko 2,2 milijardi eura u 2020. godini.
Studija je opisala opći kontekst te vrste izvoza u Kinu, fokusirajući se na rast i veličinu tržišta, prosječne potrošače, online kanale prodaje, primjenjiva pravila i propise, rješenja za logistiku, inicijative poduzete za podršku izvozu, plaćanje i pružatelje usluga trećih strana. Poseban je fokus na ekološkim proizvodima, onima s geografskom oznakom (prerađevine od mesa i mlijeka) i na biljnoj bazi, hrani za bebe, kućne ljubimce te vina i žestoka pića. Svoj udio na ovom tržištu povećavaju i drugi poput maslinovog ulja, dodaci prehrani, prerađene žitarice, kava, keksi, grickalice, konditorski proizvodi.
Da bi se moglo pristupiti ovom vidu prodaje, neophodno je da proizvodi posjeduju robnu marku i da su dugotrajni što znači da je prodaja svježih limitirana.
E-trgovanje prati i mnoštvo problema i pravila. Transport mora biti po prihvatljivim cijenama, velika je konkurencija, visoke ulazne naknade za većinu kineskih platformi za e-trgovinu, zaštita prava intelektualnog vlasništva.
Veliki broj upustava je besplatno dostupan svim operaterima EU koji su zainteresirani za pristup kineskom tržištu e-trgovine. EK ima mnoge inicijative za podršku, što uključuje financiranje promocije, a među njima je i EU centar za mala i srednja poduzeća.
Tagovi
Autorica