Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Korišćenje slame
  • 20.08.2022. 15:00

Slama u toaletnom papiru - reklamu poznatog brenda dočekali na nož

U "Zevi" su hteli da se dodvore trendu obnovljivosti i smanjenju emisija CO2. Komentare kakve su dobili sigurno nisu očekivali.

Foto: Depositphotos/sinenkiy
  • 203
  • 17
  • 0

"Zeva (Zewa) toaletni papir sada se proizvodi od slame. Slama je brzoobnovljiv nusproizvod koji mi u Zevi koristimo za proizvodnju našeg visokokvalitetnog toaletnog papira. To štedi resurse i pomaže nam da smanjimo emisije CO2. A Zeva ostaje mekana, bela i upijajuća kao i uvek."

Ovako zvuči reklama za Zeva toaletni papir. I da, dobro ste pročitali, pišu kako je "slama brzo obnovljiv (nem. schnell nachwachsendes, op.a.) nusproizvod". Reklama je na YouTube platformi objavljena 3. avgusta i već je naišla na osude pa tako ispod videa možemo pročitati komentare o tome da, od kada slama ponovno raste, a što se sugeriše i animacijom u videu. Oni koji su je pogledali smatraju da je laž i da je treba zabraniti. 

Neko je spavao u školi?

Tako Silke Urbanek upozorava da ponovo raste samo pšenica i mora da je neko spavao u školi, a Ivon Vimer upozorava na tzv. greenwashing, odnosno marketinški spin kojem je cilj uveriti potencijalne potrošače kako određeni brend ili kompanija radi više kako bi zaštitili okolinu, ali što je to zaista istina. 

Rasprava se povela i na društvenim mrežama. Pa tako Silvia V. piše:

"Ozbiljno? Brzi ponovni rast? Slama je nusproizvod u uzgoju žitarica koji se odvija jednom godišnje. Ovde se sugeriše da je to "zeleni" proizvod. Međutim, u tu svrhu se praktikuje poljoprivreda što mnoge neznalice doživljavaju kao loše i štetno za životnu sredinu", komentariše dodajući da Zeva želi privući upravo takve ljude zavaravajući ih da je njihovo ponašanje ekološki prihvatljivo.

"Kada se slama proizvodi za toaletni papir, a zrno postane nusproizvod, nešto je pošlo po zlu", zaključila je. 

Kako već zahteva ova vrsta marketinga, u Zevi su joj pristojno zahvalili na komentaru i pokušali objasniti da za ovaj papir koriste samo slamu koja ostane neiskorištena na poljima nakon žetve.

"Budući da se u proizvodnji hrane koristi samo zrno pšenice, naša proizvodnja ne utiče na njenu dostupnost. Za svoje proizvode koristimo mali deo godišnje zalihe slame u Nemačkoj što se ne odražava na njenu dostupnost za druge svrhe kao što su stočna hrana, đubrivo i biogorivo", pokušali su da se izvuku. 

Reklama sadrži dezinformacije 

Ovaj odgovor su znalci dočekali na nož. Pa je tako farmerica Lena napisala kako nije istina da bi slama ostala neiskorišćena jer inače služi za stelju, hranu, ogrev, a čak i da ostane na polju, tada usitnjavanjem i zaoravanjem služi kao hrana za mikroorganizme, gliste i insekte čime se povećava organska materija u zemljištu što ima značajan udeo u smanjivanju CO2

Stoga smatra da reklama sadrži dezinformacije jer je slama "mrtvi" deo biljke, ne raste ponovo i da biste je dobili morate nešto proizvesti.

"Ideja nije loša, samo reklama izaziva više pitanja i nerazumevanja nego što vi uopšte možete da shvatite", poručila im je. 

Kako izgleda reklama, pogledajte u videu: 

 


Tagovi

Slama Obnovljivost Zewa Toaletni papir Greenwashing Korišćenje slame


Autorka

Maja Celing Celić

Više [+]

Hobi baštovanka s dugogodišnjim iskustvom u novinarstvu. Urednica je portala Agroklub.