Sva registrovana poljoprivredna gazdinstva u okolini Kragujevca od maja će moći zimnicu, sokove, sir, meso i ostale proizvode sa imanja da predstave onlajn i prodaju na kućnom pragu ili ličnom dostavom, uz pomoć jedinstvene internet platforme. Ovaj projekat već funkcioniše u nekoliko srpskih gradova, a pozitivna iskustva stižu i iz Nemačke i Danske.
Namirnice i gotovi proizvodi koji se gaje i prave na tradicionalna način u šumadijskim gazdinstvima trebalo bi od sledećeg meseca da mogu da se razgledaju i kupuju uz pomoć interneta.
Naime, ponuda domaćinstava iz okoline Kragujevca biće objedinjena. Domaćini i domaćice će pratiti porudžbine, zatim ih isporučivati kupcima ili ih sačekati kod kuće nakon onlajn najave.
U Udruženju Interaktiv, koje je pokrenulo ovaj projekat uz podršku Ministarstva za rad, navode da u drugim većim gradovima Srbije ovaj sistem već funkcioniše. Takav vid trgovine proizvodima sa seoskog područja već imaju Niš, Beograd i Novi Sad.
"Prepoznali smo problem plasmana proizvoda sa seoskog područja na tržište. Uz kvalitet koji proizvodi imaju, plan je da se omogući povezivanje proizvođača sa krajnjim kupcima. To će omogućiti da kupci dobiju kvalitetan proizvod, a domaćinstva sa sela povećaju prodaju putem internet platforme. Na sajtu će biti svi proizvođači sa tačnom adresom, kontaktom i proizvodima koje imaju na raspolaganju, rekao je Branko Ratković iz Udruženja.
Projekat nosi naziv "Mreža domaćinstava za distribuciju poljoprivrednih proizvoda sa ruralnog područja Kragujevca". Prezentacija projekta koja je održana u Skupštini grada Kragujevca, privukla je uglavnom žene sa sela, što je i bio cilj projekta. Za njih je to prilika da višak svojih proizvoda, poput voća, povrća, ajvara, džemova, domaćih sokova, suvog mesa, sira ili kajmaka prodaju na najlakši mogući način.
„Imamo voćnjake, a viškove prerađujemo u sokove. Interesuje me kako mogu na najlakši način da ih prodam, a da ne izgubim mnogo vremena. Internet je danas svuda prisutan. Ljudi sve prodaju onlajn i ne vidim razlog zašto ne bismo i mi naše proizvode tako plasirali," kaže Ljiljana Marković.
Prezentacija projekta o ruralnoj ekonomiji organizovana je uz podršku Poljoprivredne savetodavne stručne službe u Kragujevcu.
„Internet prodaja je neminovnost u eri informacionih tehnologija. Naš je zadatak da podržimo proizvođače, da ih upoznamo sa važećim pravilnicima o preradi i prodaji na kućnom pragu. Na ovaj način naši poljoprivrednici će naći kupce, a kupci će lakše i jednostavnije dolaziti do zdrave i kvalitetne hrane, kaže Suzana Nešković, direktor PSSS Kragujevac.
Projektom je predviđena izrada objedinjenog internet sajta. Na njemu će domaćinstva moći da se promovišu. Svako domaćinstvo će imati svoju stranicu, sa mogućnošću da svoje proizvode predstavi i prodaje na dva načina. Svako domaćinstvo, odnosno član mreže, na svojoj stranici sajta može da predstavi i postavi svoje proizvode u internet prodavnicu.
Zamišljeno je da kupci u virtualnoj radnji mogu da razgledaju robu i onlajn zakažu dolazak i kupovinu kod domaćina. Dakle, prodaja bi se obavljala na kućnom pragu. Druga opcija je dostava robe na kućnu adresu kupca dva puta nedeljno.
Tagovi
Autorka