Kompanija sa sedištem u Berlinu razvila je sistem vertikalnog uzgoja bilja. Njihovo povrće može da se kupi u 10 zemalja sveta, a plan je da prošire svoju mrežu uzgoja u Evropi, Severnoj Americi i Aziji i to za deset puta.
Bezbednost hrane je pod posebnom lupom nakon širenja virusa SARS-CoV-2, a sve se više govori o samodovoljnosti u poljoprivrednim proizvodima što podstiče inovatore i ulagače na nova rešenja u proizvodnji. Bez obzira na koronu, popularnost vertikalnih farmi godinama raste, a verujemo da će se uzlazni trend nastaviti posebno nakon kritične 2020.
Dokaz tome je nemačka start-ap kompanija "Infarm" koja se bavi urbanom poljoprivredom te je razvila tehnologiju vertikalne proizvodnje, a od investitora su prikupili 170 miliona dolara za dalji razvoj. Cilj im je u sledećih pet godina da prošire svoju mrežu uzgoja u Evropi, Severnoj Americi i Aziji i to za deset puta, navodi reuters.
Ova firma ima sedište u Berlinu, a osnovali su je 2013. godine Osnat Mikaeli i braća Erez i Gaj Galonska. Njihove modularne farme smeštene su na raznim lokacijama u gradu, a proizvodi se mogu naći u prodavnicama hranom, restoranima, trgovačkim centrima pa čak i školama - blizu samih potrošača čime smanjuju negativan uticaj na okolinu.
Povrće koje uzgajaju pakuju dok je sveže, zajedno sa korenom umočenim u rastvor koja ga održava u takvom stanju i na taj mu način produžuju vek trajanja. Ističu kako u proizvodnji ne koriste pesticide, a pored toga, upotrebljavaju 75 odsto manje đubriva i 95 odsto manje vode.
Da li je vertikalni uzgoj odgovor na zdraviju i kvalitetniju hranu?
Negativan uticaj na životnu sredinu smanjili su i tako što su dizajnirali sistem upravljanja pa proizvodnju nadziru i kontrolišu iz clouda (oblaka), središnjeg centra Infarma, što ovu kompaniju bitno razlikuje od konkurencije.
Planiraju da prošire područje uzgoja na 465.000 m2 do 2025. godine, u odnosu na sadašnjih 46.500 m2. Trenutno proizvode u 10 zemalja, a bave se uzgojem gljiva, paradajza, jagoda, salate i začinskog bilja.
"Ova investicija pomoći će nam da napravimo globalni iskorak i na kraju promenimo način na koji se ljudi hrane i razmišljaju o hrani“, rekao je Erez Galonska, suosnivač i izvršni direktor Infarma. Kazao je i da njegova firma planira ostvariti dobit do 2023. godine.
Iz Infarma su poručili da u ovom, već trećem krugu ulaganja, očekuju da će prikupiti 200 miliona dolara. Do sada su ukupno pribavili 300 miliona.
Do sada su sklopili ugovore vredne ukupno 400 miliona dolara, a kako bi snabdeli hranom velike trgovce kao što su nemački Aldi Sued, Marks i Spencer MKS.L u Britaniji i Kroger KR.N u Sjedinjenim Američkim Državama.
Tagovi
Autorka