Skela koja znači život za meštane odsečenih sela ovog leta će zaploviti opet posle tri godine, a radove na njenoj popravci finansiraju Drinsko-limske HE.
Skela na Zlatarskom jezeru, koja je zbog oštećenja dugo bila usidrena, zaploviće opet ovog leta prema odsečenim zaseocima. Nakon nedavnog teksta na našem portalu izvučena je na obalu i remont je u toku, a radovi koje izvode majstori Drinsko-limskih HE trajaće nekoliko nedelja.
Jezerska "grdosija" izvučena je na obalu uz pomoć velike dizalice, čija je nosivost 50 tona. Uz branu u Kokinom Brodu ostaće sve dok ne bude potpuno spremna da opet zaplovi po najvećoj od tri hidroakumulacije u kanjonu Uvca kod Nove Varoši. Skela Bosanje i brodić Uvac, koji je vuče, skoro šest decenija su na usluzi meštanima, vikendašima i turistima.
"Vare se donji limovi i saniraju oštećenja zbog kojih dugo nije plovila. Korito je dosta propalo, pa je voda ulazila u oštećenu komoru. Posao nije puno zahtevan, ali će ipak trebati vremena",kažu nezvanično u Drinsko-limskim HE, koje i finansiraju radove.
Zlatarsko jezero nastalo je 1962. godine pregrađivanjem Uvca u Kokinom Bodu. Pod njegovom vodom našli su mnogi zaseoci i najplodnije oranice, a više od 200 domaćinstva iz Trudova, Debelje, Božetića i Tisovice ostalo je gotovo bez kopnene veze sa ostatkom opštine. Kako bi ublažili muke žitelja, tadašnje Limske hidroelektrane su godinu dana kasnije porinule brodić sa skelom, koja je saobraćala dva puta dnevno, i prevozila groštake i njihovu robu. Danas brodić i dalje saobraća od Kokinog Broda i magistrale do udaljenih sela, ali bez skele koja je, kako tvrde meštani, u poslednje tri godine isplovila svega jednom.
Meštani kažu da im brodić, koji je registrovan za 12 osoba i saobraća četiri puta nedeljno, nije od velike pomoći bez skele. Na njoj su prevozili drvo, stoku, poljoprivredne mašine i ostale potrepštine kupljene u gradu. Za meštane pojedininih zaseoka, brodić i skela su leti najkraća, a zimi, dok ne zaledi, i jedina putna veza sa ostatkom sveta.
"Skela nam život znači i otkad je ona u kvaru, sve transportujemo okolnim putem kroz Smudinoge, pa nam trebaju sati vožnje i maltretiranja da bismo stigli do grada. Komšiji je lane tokom prebacivanja stoke u zimovnik uginulo tele, jer nije izdržalo četvoročasovnu vožnju u kamionu okolnim putem kroz planinu. Malinu koju uberem sa 20 ari malinjaka do otkupnog mesta ja teram čamcom, jer ne bi 'preživela' truckanje po izlokanom putu", kaže Ivan Vasilić iz zaseoka Vasilići, na nekadašnjem ušću Tisovice u Uvac.
Tagovi
Autor