Novim pravilima poboljšaće se kvalitet i nezavisnost homologacije i ispitivanja vozila, pooštriće se kontrola automobila koji se već nalaze na tržištu EU-a i učvrstiti ceo sistem uvođenjem strožeg evropskog nadzora, poručuju u EK.
Počela je primena Uredbe EU-a o homologaciji i nadzoru motornih vozila koja je doneta u maju 2018., stoji u saoštenju Evropske komisije. Njen cilj je sveobuhvatna reforma dosadašnjeg sistema i nadzora tržišta.
Novim pravilima poboljšaće se kvalitet i nezavisnost homologacije i ispitivanja vozila, pooštriće se kontrola automobila koji se već nalaze na tržištu EU-a i učvrstiti ceo sistem uvođenjem strožeg evropskog nadzora.
Spomenuta Uredba se primenjuje na motorna vozila kategorija M i N, kao i njihove prikolice kategorije O koje su namenjene za upotrebu na javnim ulicama, uključujući one koji su konstruisane i izrađene u jednom stepenu ili više, na sisteme, sastavne delove i zasebne tehničke jedinice kao i na delove i opremu koji su konstruisani i izrađeni za takva vozila i njihove prikolice.
Između ostalih, ne primenjuje se na vozilima za poljoprivredu i šumarstvo, a kako su definisana Uredbom (EU) br. 167/2013 Evropskog parlamenta i Veća.
"Evropljani sa pravom očekuju da će voziti najčistije i najbezbedinije automobile. Za to su potrebne stroge kontrole onih koji se stavljaju na tržište i prometuju našim ulicama. Drugi je preduslov stvarna primena pravila i nadzor na evropskom nivou", izjavio je Teri Breton, poverenik za unutrašnje tržište.
Dodao je da će zbog toga Komisija odsad moći da sprovodi kontrole ili provere pa u slučaju kršenja zakona da pokrene opoziv vozila na nivou EU-a i izrekne novčane kazne u iznosu do 30.000 evra po automobilu.
"To je još jedan korak prema čistoj i bezbednijoj mobilnosti, za šta su u kontekstu krize potrebna još veća ulaganja u infrastrukturu i inovacije usmerena na budućnost. Nastojimo da obnovimo poverenje potrošača i ujedno da ojačamo jedinstveno tržište i pomognemo u izgradnji održivosti i globalne konkurentnosti evropske automobilske industrije", zaključio je.
Komisija je obezbedila dodatna sredstva za Zajednički istraživački centar (JRC), koji preuzima novu ulogu u nadzoru tržišta i ima dve najsavremenije laboratorije za sprovođenje provera.
Uredbu EU-a o homologaciji i nadzoru motornih vozila možete preuzeti u dokumentu ispod teksta.
Dokumenti
Tagovi
Autorka