Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Trgovina
  • 22.07.2020. 18:00

Kupci su još uvek suzdržani oko kupovine italijanskog voća i povrća

Nakon što je Italija postala epicentar zaraze virusom korona u Evropi, njeni trgovci su se suočili sa velikom krizom. Kažu kako niko više ne želi da kupuje njihovo voće i povrće.

Foto: Jumpstory
  • 117
  • 5
  • 0

Čini se kao da je od poslednje vesti o korona krizi u Italiji prošlo dosta vremena, mere zaštite u pojedinim evropskim zemljama se postupno smanjuju, a poslovanje se polako vraća u normalu. Međutim, u slučaju sektora voća i povrća iz ove zemlje gde je zabeleženo najveće širenje virusa korona, kupci na veliko i dalje pokazuju suzdržanost što ostavlja velike posledice za trgovinu.

Dobar kvalitet, veliki izbor i prihvatljive cene nisu dovoljne?

Trenutno na tržištu postoji mnogo plodova ubranih u važnim italijanskim regijama. "Kvalitet je izvrstan. Na primer nektarine, dostupne su sve sorte od standardnih do onih žute boje. Cene su takođe u uobičajenom rasponu od 0,50 centi za kilogram. Međutim, potražnja je mala, svi pribegavaju bilo kom drugom voću ili onom drugog porekla", objašnjava za freshplazu Lino Manduća, vlasnik Albastadtove kompanije "Italia Natur".

Da li ste znali da se 2/3 plantaža voća u EU nalaze u tri države?

Prema njegovom mišljenju, kriza ima katastrofalne posledice za trgovinu hranom, kako kratkoročno tako i dugoročno.

"U jeku krize, nisam bio u mogućnosti da radim nekoliko sedmica. Prošle sedmice sam prvi put u životu bio primoran da bacim 50 sanduka sicilijanskih dinja, iako je kvalitet robe bio vrlo dobar", kaže Manduće u strahu da će se još dve godine osećati posledice ove krize.

Tržište italijanskog grožđa, inače vrlo popularan segment u nemačkoj trgovini, takođe karakteriše slaba potražnja.

"Mrtva je od početka kampanje. U skladu sa tim smo prilagodili cene, ali i dalje nema velikog pomaka", napomenuo je.

Proširiće ponudu mocarelom, vinom i pistaćima?

Nastala situacija počinje da preti njihovom poslovanju.

"Ljudi su izuzetno oprezni pri kupovini italijanske robe. To je pogubno za naš izvoz. Međutim, imamo nekoliko lojalnih kupaca i to su uglavnom trgovci na pijacama ili specijalizovanim prodavnicama koje još uvek kupuju od nas", kaže on.

Berba im zavisi od migranata - Italija traži najmanje 200.000 radnika

Postoji još jedna alternativa da kompanija, koja postoji više od 30 godina, ostane u 'igri'.

"Proširićemo naš asortiman drugim italijanskim poznatim proizvodima, poput bufalo mocarele, konzervirane robe, vina ili pistaća. Moja velika strast i dalje ostaje na voću i povrću", zaključio je Manduća.


Tagovi

Italija Izvoz Voće i povrće Italijanska roba Nektarine Grožđe Dinje


Autorka

Martina Pavlović

Više [+]

Martina je magistar agronomije sa specijalizacijom zaštite bilja.