Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Digitalna poljoprivreda
  • 29.12.2020. 07:30

Kroz 25 videa poljoprivrednici uče kako da maksimalno iskoriste John Deere mašine

John Deere pokreće novu digitalnu platformu koja pomaže australijskim poljoprivrednicima da efikasnije iskoriste podatke digitalne tehnologije. Pravu razliku u budućnosti će činiti ono što možete uraditi s podacima, poručuju.

Foto: John Deere
  • 85
  • 41
  • 0

Farmeri Australije i Novog Zelanda trenutno "uče" kako da maksimalno iskoriste John Deere mašine preko 25 "kako da" (engl., how-to) videozapisa. Deo je to nove JD digitalne poljoprivredne platforme Digital Agriculture Hub (DAH) koja nudi informacije, odnosno resurse za učenje kako bi pomogla proizvođačima u korišćenju podataka pri donošenju odluka, piše za Future farming Rene Groeneveld, njihov dopisnik iz Australije. On navodi da će njihovi uzgajivači biti upoznati i sa praktičnim iskustvima drugih o tome kako je digitalna poljoprivreda poboljšala njihovo poslovanje.

"Videozapisima učimo korisnike kako da prikupe kvalitetne podatke i kako da ih koriste“, kaže vođa proizvodnog sistema Ben Keli iz John Deere Australije i sa Novog Zelanda, jer, pojašnjava, nova tehnologija može biti "prilično zastrašujuća" pa žele da pruže digitalni okvir koji je kupcima jednostavan za razumevanje i primenu.

Precizna poljoprivreda definiše budućnost

"Bez odgovarajućih smernica, trenutni nedostatak znanja prepreka je napretku“, kaže Keli ističući da svaki put kada poljoprivrednik kupi mašinu, na raspolaganju ima puno tehnoloških mogućnosti.

"Želimo da im pomognemo da maksimalno iskoriste sve pogodnosti te tehnologije", pojašnjava.

Uvereni su kako će precizna poljoprivreda definisati budućnost agrara, pa je njihov fokus interesa upravo u osiguravanju alata za njenu punu iskorišćenost za njihove korisnike.

Osnovno polazište je filozofija proizvodnje "više sa manje" (foto: Renata Prusina)

"Dosta se raspravlja i o pretvaranju preciznosti u odluku. Donošenje informisanih odluka je presudno i to želimo da omogućimo našim kupcima", naglašava i podseća kako je osnovno polazište filozofija proizvodnje "više sa manje". Bilo da se radi o smanjenom unosu ili povećanju prinosa ili poboljšanju profitabilnosti, prava razlika u budućnosti u poljoprivrednoj proizvodnji će biti - kako što bolje iskoristiti dobijene podatke.

Mašinsko učenje, veštačka inteligencija i robotika

"Za nas je važno pomoći poljoprivrednicima da efikasnije iskoriste snagu podataka. Sledeća granica biće mašinsko učenje, veštačka inteligencija i robotika. Zato moramo postaviti sve cigle na pravo mesto kako bismo dobro iskoristili sledeću granicu u poljoprivredi i napredovali dalje", kaže dodajući da su u poslednjih desetak godina farmeri u Australiji i Novom Zelandu zahvaljujući John Deere Operativnom Centru dobro umreženi.

Ovom platformom nudi se "ekosistem informacija" koji ih šalje iz mašina u "oblak" gde se može "doneti odluka", nakon čega se u mašinu vraćaju novi korisni podaci za precizno izvršavanje na terenu. U donošenje odluka u "oblaku" poljoprivrednici mogu da uključe i treću stranu, kao na primer, svog agronoma.

"Sve se to dešava u gotovo realnom vremenu. Toga pre nije bilo, i za mene je to uzbudljivo. Uzgajivači mogu da donose odluke brže sa više informacija i lako da uključe svoje pouzdane savetnike u proces", dodaje.

U donošenje odluka u "oblaku" poljoprivrednici mogu da uključe i treću stranu, kao na primer, svog agronoma. 

Inače, farmeri koji kupe odabrane John Deere mašine, podseća Rene Groeneveld, dobijaju pet godina povezivanja za transfer podataka na platformu i sa nje. Za postojeće mašine mogu da kupe i godišnju pretplatu. Platforma Operacionog centra ažurira se na svakih osam nedelja.

Dalje, oni koji imaju bilo koju marku priključnih mašina mogu da kreiraju MyJohnDeere profil i dobiju pristup njihovu operativnom centru, pri čemu će s opremom drugih brendova imati niži nivo automatizacije. Mogu se prihvatiti podaci sa odabranih ekrana koji nisu JD, što omogućuje upravljanje komunikacijom između traktora, softvera i opreme glavnih proizvođača.

Interoperabilnost podataka i DataConnect

Sarađuju i sa AgGateway-om, globalnom neprofitnom organizacijom, na interoperabilnosti podataka, tako da su svi JD podaci na ekranu u univerzalnom ADAPT formatu, što omogućuje upotrebu podataka na drugim softverskim platformama kompatibilnim sa ovim formatom.

Podsetimo još i to da je John Deere deo inicijative DataConnect, o čemu smo izvestili sa poslednjeg sajma Agritechnica u Hanoveru, koja poljoprivrednicima i izvođačima uslužnih radova koji upravljaju flotama mašina različitih brendova omogućava sigurno razmenjivanje i uvid u podatke o mašinama kroz zajednički interfejs, te kontrolu i nadzor celokupne flote korišćenjem željene telematičke platforme, bez potrebe prebacivanja portala ili ručnog prenosa podataka sa jednog sistema na drugi.

Proizvođači traktora udružuju snage - DataConnect postaje novi standard industrije?

"Krećemo se prema autonomnom krajoliku u poljoprivredi. Digitalni koncept biće način na koji ćemo u budućnosti komunicirati sa opremom i informacijama. Još uvek moramo da izađemo i zaprljamo čizme, ali ovo će poljoprivrednicima dati kontrolu upravljanja i duševni mir nad onim što treba da urade, kada i kako“, zaključuje Ben Keli u Future farmingu.

John Deere je deo inicijative DataConnect (Foto: Vedran Stapić)

Kako je slika u brojevima mnogima jasnija, dodajmo na kraju da Australijski poljoprivredni institut procenjuje da se kroz digitalne tehnologije može dodati 20,3 milijarde dolara bruto vrednosti ove proizvodnje.


Tagovi

John Deere Precizna poljoprivreda Digitalizacija proizvodnje Platforma Oblak


Autorka

Renata Prusina

Više [+]

Diplomirana inženjerka agronomije s višegodišnjim novinarskim i uredničkim iskustvom. Članica nekoliko novinarskih asocijacija između kojih je i TotY. Osim perom, voli da beleži i objektivom.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Kompanija Volkswagen oborila je novi rekord u prodaji. I ne, ne radi se o automobilima. Riječ je o njihovoj poznatoj curry kobasici.  Tako je u 2023. godini prodano je 8,33 milijuna kobasica, uključujući sve varijante. To je oko 400.000 viš... Više [+]