Tisuće ljudi diljem zemlje tako će posijati 15 milijuna sjemenki divljeg cvijeća, što će utjecati na okoliš u Velikoj Britaniji, rekao je Mark Shearer, jedan od inicijatora projekta i kampanje Back Yard Nature.
Obitelji širom Velike Britanije trebale bi posijati oko 15 milijuna sjemenki divljeg cvijeća u narednim tjednima, u sklopu novog pothvata za podršku i rast pčelinjih populacija u cijeloj zemlji.
Radi se o kampanji koju je pokrenula skupina mladih aktivista sa sjedištem u Liverpoolu, Eco Emeralds, sa željom da pomognu zaustaviti pomor pčela u Velikoj Britaniji. Naime, Bumblebee Conservation Trust ističe kako je u posljednjih 80 godina nestalo 97 posto livada i divljeg cvijeća u Velikoj Britaniji, a pčele su ostale bez hrane, navodi positive.news.
"Potičemo mlade ekologe da zaprljaju ruke i počnu se izravno baviti dostupnim aktivnostima, u prirodi. Tisuće ljudi diljem zemlje tako će posijati 15 milijuna sjemenki divljeg cvijeća, što će utjecati na okoliš u Velikoj Britaniji", rekao je Mark Shearer, jedan od inicijatora projekta i kampanje Back Yard Nature.
Kako će zaprljati ruke i na koji način je do obitelji došlo sjeme? Ovakav način sijanja, u kuglicama, dolazi iz gerilskog, aktivističkog vrtlarenja. Naime, kuglice (bombe) sa sjemenom najčešće su se bacale na zapuštena zemljišta, na zanemarene javne prostore.
Ovaj tip aktivizma seže u 1973. godinu kada je prvi puta zabilježeno korištenje izraza gerilski vrtovi od strane Liz Christy i njezine skupine Green Guerilla u New Yorku. Oni su tada pretvorili zapuštenu privatnu parcelu u vrt. Inače, gerila vrtlarstvo pojavljuje se u mnogim dijelovima svijeta.
Dakle, radi se o kuglicama zemlje u koje je "uvaljano" sjeme. Od srpnja je u Velikoj Britaniji više od 330.000 kuglica sa sjemenom cvijeća podijeljeno obiteljima.
Kuglice su podijeljene ovisno o tome gdje netko želi posijati sjeme - je li to prozorska daska, terasa, vrt, škola, javni prostor ili park.
Ova je kampanja najviše namijenjena mladima, štoviše, djeci koja su sve više posvećena aktivizmu u očuvanju prirode. Osim toga, u kampanji ih potiču da prate rast posijanog cvijeća, da ga fotografiraju i dijele na društvenim mrežama koje mladi koriste, kao što su Instagram, Twitter, Facebook, uz obavezan hešteg #BackyardNature.
Tagovi
Autorica