Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Med i aronija
  • 30.11.2019. 12:00
  • Šumadijski okrug, Kragujevac

Napravili brend od proizvodnje meda sa organskom aronijom

Kovačevići iz Kragujevca primer su dobre prakse u proizvodnji meda.

Foto: Toma Kovačević i Jovana Gajić
  • 1.937
  • 536
  • 0

Porodica Kovačević iz Kragujevca proizvodi i prodaje med i proizvode u kojima on dominira. Otac Marko i sin Toma podelili su poslove, a mi smo razgovarali sa mladićem koji ima velike planove i koji je zadužen za unapređenje prodaje u ovom domaćinstvu i za to koristi zanimljive metode koje nam je otkrio. 

"Pre deset godina moj otac počeo je da se bavi pčelarstvom, a prošle godine sam ja krenuo da razvijam ideju marketinga. Marko bi ti pričao o pčelama, o proizvodnji, kao i većina starijih proizvođača, a na kraju naše ime ne bi ni spomenuo", rekao je mlađi Kovačević. 

Ova porodica startovala je sa tri košnice, a danas ima tačno 100. Otac je glavni što se tiče proizvodnje, a sin mu pomaže, pored marketinga za koji je zadužen. Za prodaju kaže da su najzaslužnije društvene mreže. 

Fejsbuk i Instagram kao način za prodaju

"Instagram mi je mnogo jači od Fejsbuka. Isti je sadržaj koji objavljujem, ali na Fejsbuku dobijem tri lajka, a na Instagramu 103. To je ogromna razlika u interakcijama, ljudi su spremni da odgovaraju, komentarišu", kaže on i ističe prednosti i ovog načina reklamiranja. 

"Na Fejsbuku su dobre plaćene reklame. To je konkretna prodaja. Kada platim objavu, to se stvarno isplati. Pratim situaciju i zadovoljan sam", kaže on.  

Ova porodica ima 100 košnica, što predstavlja veliku obavezu i odgovornost. Marko je napustio posao u Telekomu i krenuo u priču sa pčelama. 

Ponosni na kvalitet koji su stvorili

"Ponosni smo jer je sve počelo korak po korak, počeli smo od tri četiri košnice. Deset godina je trebalo da dođemo do cifre 100. Sada radim samo pčelarstvo, video sam da je to posao od kog može da se živi", kaže Toma. 

Da se radi o pravom izboru, govori i činjenica da su dolazili i pčelari iz Slovenije, Bugarske i ostalih okolnih zemalja, a česta su i druženja na njihovom imanju u Maršiću. 

Značaj fotografija u širenju brenda

Ipak, biti poznat u svetu pčelara nije dovoljno za prodaju, što je Toma prepoznao i krenuo da radi na marketingu. Stvorio je brend - Medus

"Prošle godine sam smislio ime. Imao sam i ljude koji su mi pomogli u svemu tome i na kraju - korak po korak, postalo je ozbiljno. Zovu me da učestvujemo i na manifestacijama, sajmovima. Počeo sam tako što sam izašao na terasu, slikao teglu meda i objavio na društvenim mrežama. Danas već imam i čoveka koji radi profesionalne fotografije. Tražimo i ljude koji imaju odlične slike na Instagramu pa pravimo saradnju i sa njima", kaže Toma i dodaje: 

"Nije ni poenta u bombardovanju proizvodom i nametanju već da to bude i zanimljivo. Ljudi očekuju nešto drugačije, a ne samo med. Nisam hteo da plaćam da mi broj praćenja stigne do 10 hiljada, bolje mi je da nas prati 500 kvalitetnih ljudi, nego 10 hiljada ljudi iz Malezije i Kine. Dug je proces od kada vas neko zaprati, pogleda pa sve dok ne kupi proizvod, sve to morate imati u vidu", ističe on. 

Uglavnom su otac i sin u ovoj priči, s tim da s vremena na vreme pomaže i ženski deo porodice, majka i sestra. 

Izrada sajta - sledeći korak

Nesigurnost situacije u zemlji stvara im odbojnost prema bilo kakvom poslu pa nije potpuno siguran da će se baviti pčelarstvom u daljoj budućnosti. 

"Za sada je ideja da ubrzam završetak studija, da pronađem posao u struci, a da mi pčelarstvo bude dodatni posao. Želim da mogu da radim oba posla. Sledeći korak je izrada sajta. Želim da to bude profesionalno urađeno, da preko njega zainteresovani dobijaju sve informacije, kao i dostave koje takođe radimo. Ako se ovaj posao razvije, neću ga zapostaviti", rekao je Toma. 

Miks meda i organske aronije privlači kupce

Originalnost je nešto što napominje da je obavezno ukoliko želite da imate još bolju prodaju, a to je i njegove proizvode dovelo do prepoznatljivosti.  

Pravili med za sebe pa odlučili da ponude i drugima brend koji su stvorili

"Mi smo pravili mikseve prvo za nas, da imamo u kući. U trenutku kada sam rešio da napravim ozbiljan posao, smatrao sam da moramo to i da ponudimo kupcima. Postoje univerzalni recepti koje sam upakovao malo modernije. Mislim da smo jedni od malobrojnih pčelara koji nude ovakve proizvode. Ono po čemu smo mnogima prepoznatljivi jeste miks meda sa organskom aronijom. Slučajno smo se upoznali sa čovekom koji ima zasad ovog voća, nakon čega smo napravili saradnju. U pitanju je sušena i mlevena organska aronija sa medom. Radi se o izuzetno zdravom proizvodu koji ujedno privlači ljude, a veoma je i ukusan", kaže budući pravnik.

Svoje proizvode prodaju od kuće, iako su imali ponuda za saradnju. Radi se o registrovanom gazdinstvu i registrovanom pčelinjaku, što po Zakonu znači da se može prodavati iz kuće. Još jedan od razloga jeste i cena po kojoj bi prodavao proizvode velikim trgovinskim lancima, što najbolje pokazuje njegova izjava: "Svaka čast trgovcima na njihovoj sposobnosti, ali želim i ja da budem sposoban da prodam svoj proizvod".


Foto prilog


Tagovi

Med i organska aronija Toma Kovačević Marko Kovačević Medus Med i društvene mreže Registrovani pčelinjak


Autor

Aleksandar Obrenović

Više [+]

Aleksandar Obrenović, diplomirani ekonomista. Ima veliko interesovanje za poljoprivredu. Životni cilj - obići što više zemalja sa svojom suprugom Milenom i baviti se jednog dana seoskim turizmom.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Fruška gora se uveliko budi. Među skrivenim lepotama je i jezerce u Rivičkom potoku. Ljubičasti cvet je lekoviti plućnjak (Pulmonaria) od kojeg se prave čajevi protiv kašlja. Da li ste znali za ovo jezerce? Foto: Zoran Grco Grčić