Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Damir Rukovanjski
  • 11.10.2011.

Ljudi - oni lupetaju

Svojevrsni prelazni rok traktorske hrvatske prve lige tek se ushustao a doživjeli smo i nešto nemoguće. Iz Oro internationala d.o.o. zastupnika Massey Fergusona otišao je Zoran Miškulin – Claas je dao nogu Eibl&Wondraku i danas na njihov internet stranici za Đakovo piše neugodni – u likvidaciji

  • 2.226
  • 102
  • 0

Idemo ko guske u magli i ravno kao ovce na šišanje. Pa zamislite preko 130 tisuća zakonskih akata je usklađeno s europskoj unijom. A da nitko to nije ni pročitao. Mislim na ove koji su izglasali to. Saborski zastupnici. Ide se u EU pa ajmo. A što naše ljude tamo čeka nije važno. Mi jednostavno onoga trenutka kada idemo njima, idemo mentoru s novcem. A tamo ćemo se zaduživati i kada si nekome dužan više nisi slobodan. I koliko god mi pitali nešto nema odgovora. Što ćemo u uniji? Hoće li oni kupovati naše svinje, kukuruz ili jabuke i vino više nego li do sada? Neće. Hoćemo li mi kupovati traktore i drugu mehanizaciju više nego li do sada? Nećemo. Hoćemo li imati više novaca? Nećemo. A hoćemo li jesti više njihovih svinja, kukuruza, jabuka i vina? Hoćemo. To je stav naše redakcije i mene osobno pa neka ostane zapisano i kažu da nije tako.

Jaca, Zoki i Angela

I sada idemo na izbore. Svi se uzvikali da će nas riješiti krize i da zato trebamo glasovati za njih. Pa oni nisu normalni. Tko će nas riješiti Damir Rukovanjskikrize? Pa nije ju izmislilia ni Jadranka, a ni Zoran. Nije to njihov proizvod. To je onaj pravi proizvod zapada i Europske unije. Pa i cijelog naprednog svijeta. Troši se ljudi. Troši se više nego što se može. Imamo li u dvorištu kombajn koji radi pet dana godišnje i traktor koji je neiskorišten? Imamo. Imamo li automobil više nego li ga trebamo i možemo financirati? Imamo. I sada vjerujmo da će nas netko izvući. Pa neće. Aj da mi recimo platimo Angeli Merkel, njemačkoj premijerki ili kancelarki što je njezin pravi posao, da bude naša premijerka. Dajemo joj plaću pa neka nas ona vodi. Da li bi smo izašli toga trenutka iz krize. Ne bismo. Pa kako vjerovati da nas Jadranka ili Zoran mogu izvaditi. Ne mogu. Sram ih bilo kako lupetaju. Pa kriza uvijek naiđe i ona je potrebna jer tada nastaje reakcija i popravke.

Pa auto i naše traktore redovito održavamo i servisiramo. To moramo. I to je predostrožnost da se nešto teško ne dogodi. Ali ipak se dogodi kvar i tada je frka i velika kriza. I tada ga mi popravljamo, ako je potrebno mijenjamo dijelove. A ako je jako sve otišlo k vragu, onda moramo i zamjeniti traktor. Kupiti novi pa smo jedno vrijeme mirni. No, do kvara i krize je moralo doći i kako god mi ga redovito održavali i servisirali, kriza kao i u Europi i državi će doći. Ali da će kriza odmah proći s novima to nije normalno. Lažovi jedni. Oni će krizu koju ni Angela ni njezini kolege iz Francuske, Portugala ili Irske ne mogu tako samo riješiti, ukloniti. Pa Zoran će ju čim se uhvati vlasti obrisati je gumicom. A jesu svi poludjeli. Kao i da će nešto napraviti u poljoprivredi više od ovih sada. Ma hoće vraga. Ide svojim tokom i uvijek će biti teško. Nema šanse da nam bude lagano.

'Ko tu koga farba

Plavo gorivo! Plavi dizel? Ili plavi eurodizel? Pitanje je sad. Ma to je ono što sigurno treba mijenjati. Pa ako je to kako kažu pravi eurodizel samo obojan u plavo kako se može dogoditi da ga nema. Pa ajde neka ako se ne može dostaviti benzinskim pumpama neka daju poljoprivrednicima eurodizel, ali neka odbiju cijene za ceste i ono što treba. Pa neće bar trošiti novce za bojanje goriva. A kakvo je to gorivo. To je da oprostite sve samo ne baš pouzdano gorivo, a kamoli da je eurodizel. Ja sam jedan od onih krminalaca koji sam sipao u automobil. Ustvari riječ je o kombiju. Usipao koji put. Bilo mi pri ruci. I ljeti kako tako. No, prije dvije zime u vrijeme kada su temperature bile dobrano ispod nula stupnjeva usipao sam. I vozilo je mljelo, mučilo se, nije moglo vući, a trošilo 20 litara na 100 km. I nisam to više mogao podnijeti. Kada je došlo pri kraju rezervoara usipao sam par litara eurosupera, a onda do kraja eurodizel. I nakon par kilometara vozilo je živnulo. Počelo je trošiti normalnih 10 litara i vozio je kao lud. Ali moj kombi dok je bio nov koštao je 20 tisuća eura. A neki dan sam testirao Fendtove i John Deerove koji koštaju skoro 300 tisuća eura. Pa sada vi sipajte plavi dizel. Baš da vidimo kakav bi vam bio izraz lica kada osjetite da vaš voljeni traktor kašljuca. I onako u dodjeli nekadašnjih studiovih vijenaca i kaktusa za ovu komediju s plavim dizelom, dodjeljujemo tri kaktusa.

Mercato u tijeku

I u ovom svojevrsnom uvodniku valja se osvrnuti na uspone i padove na ovom našem tržištu traktora koje se kako tako oporavilo. No, moramo podvući kako je tu ipak ostalo i nekakvo groblje. Moramo konstatirati da je STEPco iz Velike Gorice prestao biti zastupnik traktora Case i Steyr. Sada je to postao požeški Agronom koji je preuzeo dio kadra iz Velike Gorice, a dio ljudstva i Novocommercu i Lateranu. Svojevrsni prelazni rok traktorske hrvatske prve lige tek se ushustao, a doživjeli smo i nešto nemoguće. Iz Oro internationala d.o.o. zastupnika Massey Fergusona otišao je Zoran Miškulin. Za sada u nepoznatu sredinu. Viđen je na bjelovarskom sajmu kako šeta i obilazi kolege, ali objavio je silenzio stampa. Nema informacija do daljnjeg. Šef prodaje fergusonovih traktora danas je Nenad Stepanić nekadašnji vlasnik STEPca. Euromakina više ništa ne znači na tržištu Landinija i McCormicka, a kako čujemo ni LS traktora. Dio toga, ali koliki točno i s kolikom uspješnošću još ne znamo, preuzeo bivši Euromakinovac Goran Puškarić.

Kao što se vidi i u našem tekstu u našoj prvoj ligi ipak je najveći transfer bio s Claasom. Dogodilo se nešto nemoguće. Ono što nitko nije mogao očekivati. Eibl&Wondrak izgubio je zastupstvo Claasa ne samo u Hrvatskoj, nego i u Austriji i Sloveniji, te BiH. Još uvijek ne znamo tko će biti taj koji će dobiti ekskluzivno pravo prodaje ovih kombajna, traktora i linije za spremanje sijena i sijenaže.

Kada je u pitanju druga liga tu nema mnogo informacija. Nekako se redovito prodaju neki IMT-ovi, Kirš prom za sada gura i dalje Zetore, prodaju se i Bjelorusi. Kašljucaju u prodaji Lamborginija i drugih traktora, ali tu su.

Autor: Damir RUKOVANJSKI, mag.ing.agr.


Tagovi

Politika Plavi dizel Tržište Mehanizacija

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Dakle od 6 sjemenki uguranih u obično vulgaris zemlju izniklo je 4 mladice. Nije još vrijeme za sadnju ali klijavost sjemenki kakve jesu je solidna. Ove će biti probno posađene kad još malo ojačaju pa kako im bude.