Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Četvrtkom u sridu
  • 19.05.2022. 12:00

Koliko je turizam uvezan s poljodjelstvom i što je to turistički proizvod? 

Priziva se veliki broj turista, često prikazan samo brojem noćenja. Izlišan je veliki broj noćenja, ako je mala turistička potrošnja, posebice hrane, pića, ostalih proizvoda i usluga iz ponude domaće proizvodnje. 

Foto: Maja Celing-Celić
  • 1.531
  • 19
  • 1

Zatoplilo je. Turistička sezona pokazuje dobre naznake.

Za nas domaće počinju čari kušanja sezonskog samorodnog voća. Jedite ga sa stabla. Otkažite doma objed. Doba je sazrijevanja sitnog bobičastog voća. Uskoro dolaze i trešnje. Pronađite stablo trešanja, ili u divljini, ili pitomini. Dogovorite se s vlasnikom, zakupite stablo i platite. Nećete zažaliti. Vjerujte da ćete višestruko zaraditi i zabaviti se.

Nagrada je svježa, zdrava trešnja s peteljkom sa stabla izvornih, ili udomaćenih sorata. Užitno voće, ponesite ga doma.

Nešpula, svibanjska ljepotica, žuto rajsko sredozemno voće, višednevno skladište askorbinske kiseline. Ubrzano liječi proljetni umor. Uskoro sazrijeva. Možete je potražiti u zapuštenim vrtovima, gradskim parkovima i dvorištima.

Polako se pripremajte za lipanjski susret s dudom. Samo se treba osvrnuti oko sebe. Najužitnije voće. Prirodno otporan, nepravedno zapušten. Najbolje i redovito rađa. Gotovo cijeli mjesec lipanj, moguće je na širokom prostoru, na seoskim putovima ili livadama provesti u društvu duda.

Nagrada je pun želudac bez nadutosti uz osjećaj blage sitosti. Uravnotežuje krvnu sliku, šećer i krvni tlak. Svratite u okolicu grada, pronađite svoj dud barem na jedan sat nakon posla i uživajte u slatkim bijelim ili crnim plodovima. Odvažite li se na to, život će vam se činiti ljepšim, punim razbibrige i uživanja.

Koliko je turizam uvezan s poljodjelstvom i što je to turistički proizvod? 

Putničarstvo se razvija razvitkom ostalog gospodarstva, većom proizvodnošću ostvaruje se veći dio slobodnog vremena, koji utječe na porast putovanja i boravak ljudi na zanimljivim tuđim područjima. Potrošnja turista, ili prihod od turističke djelatnosti, osim smještaja, može se povećati većom prodajom dodatnih proizvoda i usluga.

Uvozni se ne može mjeriti s domaćim proizvodom

U ukupnoj turističkoj prodaji najzanimljiviji dio je ponuda iz vlastite domaće proizvodnje, posebice poljodjelsko prehrambenih proizvoda. Udio vlastitih poljodjelsko prehrambenih proizvoda najučinkovitiji je za povećanje ukupnog turističkog proizvoda.

Na taj način većom ponudom tih proizvoda u turističkoj potrošnji, ostvarit ćemo veći prihod i zaposlenost. Skuplji vlastiti proizvod u krajnjem turističkom proizvodu često se zamjenjuje jeftinijim uvoznim proizvodima.

Uvozni proizvod ne može se nositi na tržištu s domaćim proizvodom, ako je domaći utemeljen na starinskim sortama i pasminama, proizveden u poznatom podneblju starinskim načinom pridobivanja proizvoda. To su temeljna načela za stvaranje znamke proizvoda. 

Ime i znak znamke dobije se istraživanjem. Najbolje je uzeti ono koje se već rabi u narodu, odnosno komu su ime dali potrošači Ili se pak daje ime šireg područja, pa se uz ime proizvoda rabe i pridjevi.

Uz ime, valja istraživati i znak koji će podsjećati potrošače na vrijednost proizvoda i vjerno će označiti sam pojam i proizvod. Ne smije se zaboraviti utkati vrijednosti proizvoda i ime osobe, odnosno proizvođača i stvaratelja proizvoda.

Oprihodujmo veći dio turističkog proizvoda

Udruga proizvođača vodi sve aktivnosti stvaranja znamke, ali i zaštitu znamke na tržištu.

Valja znati dokle seže zanimanje domaćih proizvođača za proizvodnju izvornih i proizvoda zemljopisnog podrijetla? Sve dotle dok se na njima može zaraditi.

Dakle, pojam domaćeg turističkog proizvoda je ustvari povezani proizvod, vrednovan preko prodaje smještaja, hrane i pića, izleta, priredbi, događaja, doživljaja  i turističkih usluga.

Onoliko koliko ostvarimo prihoda od dodatne turističke ponude, ovisi i ocjena ukupne turističke djelatnosti. Priziva se veliki broj turista, često prikazan samo brojem noćenja. 

Izlišan je veliki broj noćenja, ako je mala turistička potrošnja, posebice hrane, pića, ostalih proizvoda i usluga iz ponude domaće proizvodnje. 


Tagovi

Turistički proizvod Domaći proizvod Dodana vrijednost Starinske sorte


Autor

prof.dr.sc. Ante Kolega

Više [+]

Do umirovljenja dugogodišnji profesor na Agronomskom fakultetu u Zagrebu. Odgojio je niz uspješnih poljoprivrednih i drugih stručnjaka posebno iz ekonomike poljodjelstva. Autor i koautor mnogih stručnih knjiga iz marketinga poljoprivrednih proizvoda. Dobitnik je priznanja "Stanko Ožanić“ za životni doprinos unapređenju vinarstva i član je Akademije poljoprivrednih znanosti.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Kompanija Volkswagen oborila je novi rekord u prodaji. I ne, ne radi se o automobilima. Riječ je o njihovoj poznatoj curry kobasici.  Tako je u 2023. godini prodano je 8,33 milijuna kobasica, uključujući sve varijante. To je oko 400.000 viš... Više [+]