Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • OPG Jakopović
  • 16.08.2016. 07:30

Pioniri organske kozmetike izvoze i u Finsku

Aktivni poljoprivrednici od 2007. godine, radom su do danas postigli puno u području organske kozmetike i uzgoju matičnjaka!

  • 6.034
  • 822
  • 0

Kuća Magične Trave projekt je OPG Jakopović iz Pake kod Novoga Marofa u Varaždinskoj županiji, pionira na području organske kozmetike u Hrvatskoj, a razvila se iz prvobitne ideje o uzgoju ljekovite biljke matičnjaka za koju se pokazalo da je na tržištu veća potražnja od ponude.

Matičnjak je poznat od davnine kao biljka koja jača i krijepi dušu i tijelo. Njezine su vrijednosti poznate od pamtivijeka. Ime Melisa potječe od grčke nimfe koja je spasila život Zeusu te ju je on u znak zahvalnosti pretvorio u pčelu kako bi zauvijek sakupljala mirisni med sa bijelih ili žutih cvjetova matičnjaka. Matičnjak je poznata medonosna biljka, jer nijedna druga biljka ne privlači toliko pčele svojim mirisom. Zbog pčele matice je i dobio ime matičnjak.

Dobrobiti matičnjaka

Već prvim urodom uvidjela se potreba za finalizacijom proizvoda od ove i drugih ljekovitih biljaka te za proširivanjem djelatnosti na vlastito sušenje. Prvi gotovi proizvod bio je čaj matičnjaka (Melisa officinalis) čija svojstva imaju spazmolitski učinak, posebno kod raznih neuroza (želučano-probavnog trakta, neuroza srca, nervne smetnje uspavljivanja).

Berba smilja

Također se primjenjuje u fitobalneologiji - matičnjakove kupelji. Daljnjim izučavanjem svojstava matičnjaka shvatili su da je matičnjak biljka koja se koristi ne samo kao čaj, već uvelike i u gastronomiji, kozmetici i welnessu. Vođeni tom misli osmislili su i cijelu paletu proizvoda.

Za napetog čovjeka, izmučenog patnjom, bolešću ili životnim porazima u obitelji ili u društvu, matičnjak je pravi lijek. Prve su godine posadili otprilike 55.000 sadnica i matičnjak su namjeravali proizvoditi za otkup.

Odlučli se za proizvodnju ekološke kozmetike

Evo što je za Agroklub ispričala Snježana Mikulčić Jakopović. "Naš OPG je osnovan 2007. godine., a broji šest članova obitelji od kojih je pet aktivnih u OPG-u i njegovim aktivnostima: od proizvodnje sadnog materijala, održavanja nasada, žetve, sušenja, destilacije i pakiranja gotovih proizvoda. Ove godine smo za stalno zaposlili jednu osobu koja radi poslove održavanja nasada i uzgoja bilja, sezonski prema potrebi zapošljavamo dodatne radnike za okopavanje i slično te za rad na štandu tj. direktnoj prodaji proizvoda i promocija po trgovinama još dvije osobe.

Plan nam je bio uzgoj ljekovitog bilja na veliko za otkup, ali zbog nesigurnog tržišta i vrlo niske cijene herbe, odlučili smo se na finalizaciju proizvoda, tj. proizvodnju ekološke kozmetike.

Oživjeli opustjele ravnice

Suprugovi roditelji su se od nekad bavili poljoprivredom, točnije uzgojem stoke za otkup mlijeka, ali suprug je nakon fakulteta pokrenuo vlastitu tvrtku koja se bavi softwerom i nije se bavio poljoprivredom do tada, a ja sam rođena i odrasla u gradu i nisam se nikad bavila poljoprivredom. Suprug se zasitio napornog rada u informatici i zaželjeli smo ponovo oživjeti opustjele oranice i brežuljke koji su već do tada bili godinama prazni." Uzgajaju ljekovito bilje na ukupno 4 hektara plodne zemlje.

Mraz je neprijatelj broj 1

"Sa štetnicima i nema toliko problema, koliko sa mrazom. Administracija nam je kao i većini kronična tegoba, a tu su i elementarne nepogode. Skladištimo sirovine (poluprerađene, sušene ili destilirane/macerirane). Prerađujemo prema narudžbama, bez velike zalihe gotovih proizvoda zbog roka trajanja."

Matičnjak

Kažu, poticaji koje primaju su zanemarivi jer je i nadalje većina poticaja rađena prema ključu površine, a oni obrađuju relativno male površine u primarnoj proizvodnji. Sadni materijal uglavnom uzgajaju i razvijaju sami, kao zaštitu najviše koriste koprivu, a kao sredstva prihrane Eko Folijalnu prihranu preko lista (N-dušik) na bazi algi. Navodnjavaju gotovo sve površine i to sistemima kap na kap. Sve osim smilja, kažu.

Nije problem u mladima

Što misle o odlasku mladih sa sela? "Nije problem u mladima, nego u sustavu općenito. Ako mladi ne vide u relativno brzom vremenskom roku mogućnost života od i na selu, neće se time ni baviti. Poljoprivreda je postala grana djelatnosti kao i svaka druga (profitabilna ili ne), stoga se i ljudi sele iz djelatnosti u djelatnost.

Prije nego što se itko odluči na ovaj potez, život od poljoprivrede, treba prvo proučiti situaciju na tržištu, ne ići kuda i drugi nego uvijek kontra sela i ne obeshrabriti se nakon 3,4,5 NE-ova te nikako ne odustati odmah, poručuju Jakopovići.

Širenje nasada

Najveći kupci pobornici zdravog života

"Od samog početka finalizacije naših proizvoda glavni kanal marketinga i promocije bili su nam specijalizirani sajmovi i manifestacije. Sada, kad već imamo kritičnu masu veleprodajnih kupaca organiziramo ciljane promocije i savjetovanja u tim trgovinama, od početka imamo web stranicu na kojoj je moguće i naručiti proizvode, društvene mreže, članci u novinama, TV emisije itd.

Prerada matičnjaka

Cca 20% prodaje čini izvoz, idemo i do Finske, a ostalo su naši kupci, tj. lanci organskih proizvoda obzirom da su svi naši proizvodi certificirani ekološki i nose eko znak. Naši kupci su uglavnom osobe koje vole prirodu i prirodne stvari, koje su se zasitile kemije u kozmetici, koji znaju što znači ekološki sastojci, koji su svjesni štetnosti konzervansa, parabena i sl. uglavnom ekološki osviješteni ljudi koji žele zdravo živjeti i to su spremni platiti. Imamo Ugovore sa određenim lancima i veleprodajama, naravno i krajnjim prodavaonicama."

Mijenjati način razmišljanja

Danas smo svjedoci posljedica ulaska Hrvatske u EU. "Zajedničko tržište, najveći problemi za djelatnosti sa kratkim rokovima trajanja (mliječni sektor npr). Nepripremljenost naših proizvođača na brze promjene i velika navala EU proizvoda na naše tržište. EU tako funkcionira od samog početka, zbog toga je i osmišljena", smatraju Jakopovići.

"Kod nas treba mijenjati način razmišljanja. Otvoreno smo tržište i treba reagirati brzo, pogotovo u poljoprivrednim djelatnostima koje imaju malo duži rok trajanja od svježih primarnih proizvoda. Pronalaziti sve moguće puteve za plasman na takvo tržište, koristiti iskustva i savjete drugih/uspješnijih od Vas i ne praviti se previše važan i pitati, pitati, pitati i gurati, gurati, gurati."

Ako vas zanima gdje nastaju svi ti proizvodi iz palete Kuće Magične Trave, OPG Jakopović ima otvorena vrata za sve grupe znatiželjnika (do 80 osoba), turista, stručnih ekskurzija, škola u prirodi te svih zainteresiranih pojedinaca.

Za vrijeme posjeta ekološko agro-turističkom gospodarstvu, možete razgledati ekološki nasad matičnjaka, prekrasnu okolicu, vrt i proizvodnju.


Tagovi

Kuća magične trave Melisa Kozmetički proizvodi Eko turizam


Autorica

Renata Dragović

Više [+]

Uvijek željna novih znanja i izazova u području ekološke poljoprivrede. Posjeduje višegodišnje iskustvo u poljoprivrednoj proizvodnji, standardima kvalitete i EU projektima.