Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • OPG Plazonic Knežević Ivana
  • 25.01.2019. 07:30
  • Splitsko-dalmatinska, Blizna, Trogir

Na škrtoj zemlji zasadila smilje, kozmetikom osvojila turiste i norveško tržište

Sve kozmetičke proizvode rade isključivo ručno, prirodni su i bez konzervansa, parabena i silikona, a upravo je to oduševilo brojne turiste koji ljeto provode na hrvatskoj obali.

Foto: arhiva OPG Plazonic Knežević Ivana
  • 3.372
  • 728
  • 0

Komad škrte zemlje u selu Blizna, u zaleđu Trogira, koji je naslijedila od svog djeda, Ivani je bio je sasvim dovoljan da ostvari svoje snove. Dva hektara kamenjara, pretvorila je u nasade smilja, a potom je, bez kredita, vlastitim sredstvima, u Kaštel Starom napravila i laboratorij u kojem ručno proizvodi prirodnu kozmetiku. Melem od smilja, macerat, hidrolat, šampon, čaj i krema za lice osvojili su turiste te su se probili i na norveško tržište.

"Nakon dvadeset godina rada u obiteljskoj firmi koja se bavi veleprodajom i maloprodajom poljoprivrednih proizvoda, odlučila sam se samostalno okušati u proizvodnji smilja i izradi kozmetičkih proizvoda od vlastite sirovine. Znanja i iskustva mi, na sreću, nije nedostajalo, jer sam bila među onom sretnom djecom koja su djetinjstvo provela okružena voćnjacima i pašnjacima. Vinogradi, maslinici i nasadi smokava za sušenje od davnina su u vlasništvu moje obitelji pa je i posao kojim se sada bavim prirodni nastavak obiteljske tradicije“, počinje svoju priču Ivana Plazonić Knežević

Škrta zemlja idealna je za uzgoj smilja

Prije dvije godine otvorila je OPG te se od tada intenzivno bavi uzgojem smilja, ali i proizvodnjom prirodne kozmetike "S&C“, koju je u kratko vrijeme uspjela plasirati i na strano tržište.

Djedovina kao temelj današnjeg posla

"Sama poduzetnička ideja rođena je prije pet godina, kada sam od svog djeda naslijedila komad zemlje u selu Blizna, u trogirskom zaleđu, koji sam odlučila urediti i staviti u funkciju. Budući da je dalmatinski krš škrt, kod odabira kultura nije bilo mnogo izbora te sam odlučila dva hektara zemlje pretvoriti u nasade smilja. Naime, smilju je upravo takva, škrta podloga, koju čini kamen i jako malo zemlje, potpuno prirodna. Potvrđuje to i dobar urod smilja koji za sada potpuno pokriva naše potrebe u proizvodnji kozmetike, a uz to imamo čak i nešto viška koji prodajemo. Budući da sve proizvode radimo isključivo od vlastite sirovine, našim kupcima u potpunosti možemo garantirati kvalitetu, jer svoje smilje ne gnojimo i ne tretiramo apsolutno ničim, što jamči vrhunsku kvalitetu eteričnog ulja“, kaže naša sugovornica.

Na njenom gospodarstvu aktivni su svi članovi obitelji, suprug Marijo i kćerkice, Sara (11) i Chiara (4), čiji su inicijali utkani u logo prirodne kozmetike s ovog živopisnog gospodarstva. Uz mladu obitelj, na OPG-u radi i jedan zaposlenik, kao stručna osoba iz smjera farmacije. 

Najbolji vjetar u leđa su nam zadovoljni domaći kupci i strani turisti

Ivanina prirodna kozmetika oduševila je najprije njene prijatelje i rodbinu, a zahvaljujući njihovim pozitivnim komentarima i postovima na društvenim mrežama, počela se formirati i širiti mreža kupaca. Danas se, osim na njenom OPG-u, proizvodi mogu naći u ljekarnama, darovnim dućanima, dućanima zdrave hrane, a u mirisnoj je paleti za sada šest proizvoda – uz najtraženiji melem od smilja, tu su još i macerat, hidrolat, šampon, čaj i krema za lice. 

Svi proizvodi su, kaže poduzetnica, registrirani po uredbi EZ o kozmetičkim proizvodima i prijavljeni na CPNP portalu (Cosmetic products notification portal), koji je dostupan preko mrežnih stranica Europske komisije

"Za prodaju proizvoda na štandovima i sajmovima u Hrvatskoj dovoljna je osnovna analiza proizvoda, poput mikrobiološke, koja je potrebna za dobivanje deklaracije proizvoda, no da bi se proizvod mogao plasirati na prodajnim mjestima poput ljekarni, specijaliziranih prodavaonica ili na stranom tržištu, potrebne su i dodatne analize. Registracija proizvoda po uredbi EZ o kozmetičkim proizvodima zahtjeva dosta ulaganja, kako u laboratorij i opremu, tako i u sam postupak registracije takvog pogona. Osim velikih izdataka za laboratorij, tu su i troškovi analize svakog pojedinog proizvoda koje znaju potrajati i do godinu dana. Tek kada se ispune svi navedeni uvjeti, koji za sobom povlače dosta dodatnih troškova, proizvod možete prijaviti na CPNP portal“, pojašnjava poduzetnica, ističući i da su svi njeni proizvodi, recepture kao i sam brend, zaštićeni pri Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo.

Ivanini proizvodi osvojili su i norveško tržište

Sve kozmetičke proizvode rade isključivo ručno, prirodni su i bez konzervansa, parabena i silikona, a upravo je to oduševilo brojne turiste koji ljeto provode na hrvatskoj obali. 

Samo visoka kvaliteta otvara vrata novih tržišta

"Silno nas raduje kada nam turisti, koji su na ljetovanju kupili neki naš proizvod, od kuće pošalju fotografije i komentare kako su zadovoljni onim što su kupili. Upravo zahvaljujući turistima, koji nam dolaze iz svih krajeva svijeta, i naših proizvoda ima posvuda, od Rusije, preko Grčke i Njemačke, pa do Meksika. No, cilj nam je i pravo osvajanje stranih tržišta, a na jedno smo se već uspjeli probiti. Naši se proizvodi već sada mogu pronaći na norveškom tržištu, što je, nadamo se, samo početak našeg širenja van granica Hrvatske“, kaže Ivana, poručujući kako samo kvaliteta proizvoda otvara vrata novih tržišta. 

Ma koliko proizvodnja, u samom početku, bila mala, vlasnica ovog vedrog OPG-a uvjerena je da se u ovom poslu može uspjeti te da se od vlastitog rada može živjeti. Ipak, kao destimulirajući kamen spoticanja ističe probleme s državnom administracijom, gomilu papirologije, ali i neinformiranost nadležnih kada je riječ o upitima vezanima za sam rad OPG –a.


Povezana biljna vrsta

Smilje

Smilje

Engleski naziv: Immortelle | Latinski naziv: Helichrysum sp.

Smilje je trajnica koja pripada rodu Helichrysum iz porodice Asteraceae, a obuhvaća preko šesto različitih vrsta rasprostranjenih diljem svijeta. Kod nas su najznačajnije vrste... Više [+]

Fotoprilog


Tagovi

OPG Plazonić Knežević Ivana Prirodna kozmetika Smilje S&C


Autorica

Sanja Rapaić

Više [+]

Ima bogato novinarstvo iskustvo. Gotovo 15 godina radi i surađuje s raznim medijskim kućama.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Kompanija Volkswagen oborila je novi rekord u prodaji. I ne, ne radi se o automobilima. Riječ je o njihovoj poznatoj curry kobasici.  Tako je u 2023. godini prodano je 8,33 milijuna kobasica, uključujući sve varijante. To je oko 400.000 viš... Više [+]