Zadnje aktivnosti

Poslednje aktivnosti korisnika mogu videti samo registrovani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu videti samo registrovani korisnici.
Za kompletne funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Urbani farmeri
  • 19.06.2019. 11:30
  • Grad Beograd, Beograd

Beograđanka proizvodi mikrobilje u centru grada

Jana Mitrović, ima svoje gazdinstvo, brend, bavi se proizvodnjom mikrobilja, klica i jestivog cveća. Želja da ima više vremena za decu, bila je polazna tačka da celodnevni rad u kancelariji zameni sopstvenom proizvodnjom. U prostoru od sto kvadrata u centru grada proizvodnja klica i mikrobilja, urađena je po HCCP standardu.

Foto: Jana Mitrovic
  • 2.778
  • 166
  • 0

Jana Mitrović majka, supruga, ćerka, ima svoje gazdinstvo, brend, bavi se proizvodnjom mikrobilja, klica i jestivog cveća. Brend Urbani farmer osnovan je jula 2016. godine posluje u sklopu poljoprivrednog gazdinstva Jane Mitrović.

"Kada smo se upustili u ovu avanturu, naš proizvod bio je jedinstven na tržištu. Ugovorili smo plasman našeg bilja u mnogim restoranima, bez konkurencije. Bilo je mnogo lakše jel nisu imali sa kime da nas porede. Danas ima konkurencije na tržištu i varira odnos cene i kvaliteta, a mi imamo stalne kupce i naš prepoznatljivi kvalitet", kaže Jana.

Njihovi proizvodi svoj plasman nalaze u HOREKA tržištu gde su prisutni u preko 100 restorana u Beogradu i Novom Sadu, a plasiraju proizvode i u nekoliko ritejl objekata.

Mikropovrće - lako za proizvodnju

Jana je rad u kancelariji zamenila sopstvenom proizvodnjom u stanu

Želja da ima više vremena za decu, bila je polazna tačka da celodnevni rad u kancelariji zameni sopstvenom proizvodnjom.

"Baka je naklijavala pšenicu kada smo brat i ja bili mali i pričala nam koliko su klice zdrave", seća se Jana. Kaže da je ideja o gajenju mikrobilja došla spontano, te da je njen suprug čuo o toj proizvodnji u regionu.

"Krenuli smo da istražujemo na internetu, da se bliže upoznamo sa proizvodnjom mikrobilja, gde smo naučili prve korake. Put u Zagreb kod porodice Butković koji su vlasnici brenda Kliconoša nadogradili smo znanja i upoznali se sa finesama ove proizvodnje", seća se početaka Jana.

Na početku su imali pet vrsta mikrobilja i četiri vrste klica, a počeli su u trpezariji stana na četvrtom spratu. "Kada smo kretali imali smo želju, volju i cilj, početna ulaganja nisu bila velika i otisnuli smo se u našu avanturu, danas imamo brend, veći asortiman i stalno osluškujemo tržište i uvodimo nove biljne vrste koje klijenti od nas traže," kaže ona. 

Proizvodnja klica i mikrobilja u prostoru od sto kvadrata u centru grada, urađena po HCCP standardu, ispunjava higijenske proizvodne standarde neophodne da bi roba bila plasirana u restorane i supermarkete.

Proizvodnja klica i mikrobilja u prostoru od sto kvadrata u centru grada, urađena je po HCCP standardu

Mikrobilje - mlad izdanak i nije tretiran hemijom

Mikrobilje, mlad izdanak odrasle biljke, dobija se tako što se seme gusto zasadi, poput pšenične trave, ono traje dok ima mesta da raste u saksiji. Preporučeno je čuvanje u frižideru, pri nižim temperaturama biljke sporije rastu i duže ostaju sveže. Klice imaju rok trajanja sedam dana, a cveće oko pet zavisno od biljne vrste, uz obavezno čuvanje u frižideru.

Seme nabavljaju iz Engleske, Italije i Slovenije. Tehnologija proizvodnje klica i mikrobilja specifična je za svaku biljnu vrstu, neko seme se pre naklijavanja potapa, neko seje direktno, a neko naklijava.

Mikrobilje proizvedeno iz netretiranog semena izuzetno je zdravo, ukusno i ima veći procenat koncetrovanih vitamina 4 do 40% u odnosu na odraslu biljku.

Proizvodnja jestivog cveća je u plasteniku koji se preko zime dogreva i omogućava snabdevanje tržišta tokom cele godine. Klice, mikrobilje i jestivo cveće se ne tretiraju hemijom, bezbedno je za upotrebu. Brend Urbani farmer u svojoj paleti proizvoda ima vrsta koje su više tražene, neke manje, dobro je kažu - imati izbor.

"Količine iz dana u dan rastu, najveća potražnja je ponedeljkom, a u policama uvek ima oko 500 saksijica. Proizvodimo više od 15 vrsta mikrobilja i pet vrsta klica. Mikrobilje koje imamo u ponudi je grašak, amarant, rukola, slačica, rotkva, suncokret, luk, sango rotkvica, crna slačica, bosiljak genovese, brokoli, plava keleraba i dr., a od klica piskavica, alfalfa, rotkvica, mungo pasulj i brokoli," ponosno priča Jana.

Proizvodnja mikrobilja počela je u Americi pre više od deset godina

U vertikalnim urbanim farmama vlaga ume da pravi problem

Prednost vertiklanih urbanih farmi jeste ta što se na malom prostoru može da gaji veća količina bilja i spoljašni uticaji skoro da nemaju uticaja na proizvodnju. U ovakvoj proizvodnji vlaga ume i zna da bude problem, treba naći način i držati je pod kontrolom. Potrebno je kako kaže naša sagovornica vreme, učenje, rad, upornost da se spozna kako koja biljna vrsta najbolje uspeva, šta joj najviše odgovara i napraviti mikroklimu za svaku vrstu.

Urbana farmerka Jana u kuhinje domaćih šefova poznatih restorana unosi i dodatne boje proizvodnjom jestivog cveća.

"Cilj naše kompanije je da stalno raste to je negde izazov i stalno smo u potrazi za novim biljnim vrstama koje bi bile inovativne na tržištu i zadovoljile stroge kriterijume šefova kuhinja prestižnih restorana. Najveći izazov na domaćem tržištu je održati kvalitet i ostati na poziciji gde jesi," kaže ona. 

Proizvodnja mikrobilja počela je u Americi pre više od deset godina i polako došla kod nas. Veliki proizvođači su Holandija i Italija. "Pratimo trendove u svetu proizvodnje mikrobilja i trudimo se da odaberemo biljne vrste koja pružaju raznolikost u boji, teksturi i obliku," ističe Jana. 

Planovi Urbanih farmera su da mikrobilje, klice i jestivo cveće u skorijoj budućnosti počnu da izvoze van granica naše zemlje.


Foto prilog


Tagovi

Jana Mitrović Urbani farmer Mikrobilje Klice Jestivo cveće Vertikalna urbana farma Mikroklima Tehnologija proizvodnje klica


Autorka

Marija Spasić

Više [+]

Doktor biotehničkih nauka, oblast ratarstvo.

Izdvojeni tekstovi

Izdvojen oglas

KLUB

Kompanija Volkswagen oborila je novi rekord u prodaji. I ne, ne radi se o automobilima. Riječ je o njihovoj poznatoj curry kobasici.  Tako je u 2023. godini prodano je 8,33 milijuna kobasica, uključujući sve varijante. To je oko 400.000 viš... Više [+]