Zadnje aktivnosti

Zadnje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Dolina mamuta
  • 17.12.2018. 12:00

Mladi kuhar s vizijom - pokrenuo je OPG, osmislio brend iz Doline mamuta i povukao bespovratnih 10.000 eura

Da dobra ideja može biti daleko važnija od velikog imanja, a kreativnost u brendiranju proizvoda vrlo važan faktor, potvrđuje priča mladog vlasnika OPG-a, Gorana Popovića iz sela Mohovo kod Iloka. Imao je samo jedno jutro zemlje, ali zato mnogo ideja i veliku volju da si sam stvori uvjete za ostanak u svom malom, ali itekako posebnom selu.

Foto: arhiva Gorana Popovića
  • 2.765
  • 1.092
  • 0

Da dobra ideja može biti daleko važnija od velikog imanja, a kreativnost u brendiranju proizvoda vrlo važan faktor, koji otvara vrata tržišta i privlači kupce, potvrđuje priča mladog vlasnika OPG-a, Gorana Popovića iz sela Mohovo kod Iloka. Imao je samo jedno jutro zemlje, ali zato mnogo ideja i veliku volju da si sam stvori uvjete za ostanak u svom malom, ali itekako posebnom selu.

"U poljoprivredi sam apsolutni početnik. Moja obitelj je imala samo jedno jutro zemlje i nešto košnica, no to me nije obeshrabrilo da pokušam stvoriti nešto, upravo ovdje gdje živim i želim ostati živjeti. Iako su me mnogi, s obzirom na to da nemamo, ni zemlju ni mehanizaciju, gledali u nevjerici, bio sam odlučan u svojoj nakani da se upustim u nešto novo te sam prije šest mjeseci pokrenuo svoj OPG. Ubrzo mi se potvrdila ona "Tko ne riskira - ne profitira“. Posao je krenuo, nedavno sam kupio još jedno jutro zemlje, a ubrzo nakon otvaranja OPG-a sa svojim sam projektom konkurirao na Natječaju za financiranje projekata prema Programu za financiranje projekata lokalne infrastrukture i ruralnog razvoja na područjima naseljenim pripadnicima nacionalnih manjina te mi je odobreno 10.000 eura bespovratnih sredstava za sadnju lješnjaka.

Bagremov med iz Doline mamuta

Upravo sam prije nekoliko dana u Ministarstvu poljoprivrede potpisao i ugovor koji moram realizirati u roku od šest mjeseci. Možda je to mali korak za velike poljoprivrednike, ali je velik korak za mene“, kaže nam 25-godišnji Goran. Iako je po zanimanju kuhar, zaposlen u Domu za starije i nemoćne osobe, te je u poljoprivredi početnik, njegovi su proizvodi već sada itekako traženi, a sve što na svom malom OPG-u proizvede, proda na kućnom pragu. Cilj mu je stoga proširiti nasade šipka te zasaditi lješnjake

Uz Goranove neiscrpne ideje, posla sada ima cijela njegova obitelj

Podijelili radne zadatke

Uz to što kuha u domu za starije, radi na svom imanju i piše projekte, Goran je i predsjednik lokalne udruge Dolina mamuta. Upravo je mamut i glavni zaštitni znak poljoprivrednih proizvoda iz Mohova, a evo i zašto.

"Iako zvuči pomalo filmski, ova istinita, neobična priča postala je zaštitni znak našeg sela. Naime, prije šest godina, u voćnjaku naše obiteljske kuće, pronašao sam fosilne ostatke vunastog mamuta i nosoroga. To prvo značajno otkriće pleistocene megafaune u Mohovo je ubrzo privuklo brojne stručnjake. No, tu priči nije kraj, četiri godine kasnije, 2016., slučajno smo, nedaleko od seoskog ribnjaka, ponovo pronašli fosilne ostatke mamuta te smo se opet našli u fokusu brojnih stručnjaka koji su započeli s detaljnijim istraživanjima. Rezultati su i više nego zanimljivi - pronađeni su ostatci nosoroga, hijene, divljeg konja i bizona.

Naše malo mjesto postalo je, gotovo preko noći, jedno od najvažnijih paleontoloških nalazišta u Hrvatskoj. To nam je dalo ideju da upravo mamut postane zaštitni znak Mohova, te da njime brendiramo poljoprivredne proizvode iz ovog kraja. Nedavno smo tako na tržište izbacili prvi proizvod – pekmez od šipka s brendom Doline mamuta“, kaže nam Goran. Pekmez od šipka nije, dodaje, slučajno odabran za prvi brendirani proizvod iz Mohova.

Domaći med i pekmez s brandom Doline mamuta traženi su kod kupaca

"Upravo kada smo brali šipak, ispod jednog smo grma pronašli i drugo nalazište ostataka mamuta, točnije zub mamuta. Iako se sve to dogodilo sasvim slučajno, upravo se iz takvih slučajnih događaja u životu nerijetko izrode dobre i velike stvari, pa se, eto, nadam da ćemo, uz domaću kvalitetu, upravo zahvaljujući pronalasku ostataka mamuta, možda baš ovdje u Mohovu uspjeti stvoriti svjetski brand. Početak je i više nego dobar, čim sam na svoje pekmeze stavio etikete s brendom Doline mamuta, sve što sam imao, prodao sam u rekordnom vremenu“, kaže Goran. 

Sa svojim sumještanima ovih dana, drugu godinu za redom, organizira i neobičan advent u Mohovu. Za tu su prigodu napravili velikog mamuta i nosoroga od slame, koji se, kada padne mrak, pretvaraju u pravu svjetleću čaroliju.

Osim na brendiranju proizvoda, udruga Dolina mamuta intenzivno radi i na promicanju i očuvanju kulturne baštine, unapređenju kvalitete života te na razvijanju zajedništva stanovnika Mohova. 

Sloga i humanost su naš recept protiv iseljavanja

"Naše malo mjesto broji samo dvjestotinjak stanovnika, no, s obzirom na okolna mjesta i na veličinu samog sela, mladih ovdje još uvijek ima, a nekoliko njih se, nakon odlaska trbuhom za kruhom, vratilo u svoje selo. Mohovo je poput male oaze u kojoj se doista širi nekakva pozitivna energija, iako je stanovništvo mješovito, u selu vladaju sloga i zajedništvo među ljudima i to cijele godine, a ne samo u ovo, blagdansko vrijeme. Veliki poljoprivrednici, koji imaju preko 100 jutara zemlje, nesebično pomažu nama malima, uskoče sa svojom mehanizacijom kada treba poorati, ovršiti, isprešati, prevesti…. Osobno smatram da su upravo sloga i humanost stvorili iznimno čvrste veze koje nas drže na okupu u ovo vrijeme kada je iseljavanje iz Slavonije postalo tužan trend“, kaže nam Goran. 

Mještani ovog malog sela na istoku Slavonije zajedničkim snagama planiraju i izgradnju pleistocenskog megaparka u kom namjeravaju postaviti vjerne replike životinja iz ledenog doba u njihovoj prirodnoj veličini.

Goran je i predsjednik udruge Dolina mamuta

"Želja nam je privući što veći broj turista te tako oživjeti ovo malo selo i ovaj kraj, a ujedno i stvoriti tržište za kvalitetne, domaće proizvode s naših OPG-ova“, poručuje mladi vlasnik OPG-a iz Doline mamuta.

Mladima, koji razmišljaju o napuštanju slavonskih sela poručuje: "Ne bojte se pokušati čak niti onda kada nemate ništa i krećete od nule. Treba samo odrediti cilj, te biti ustrajan i uporan u želji da ga ostvariš. Mnogo toga se nama mladima nudi, no na žalost, nekada je lakše nezainteresirano sjediti, čekati da se sve gotovo servira i kukati da nema posla“, kaže, poučen vlastitim pozitivnim iskustvom, mladi vlasnik OPG-a, Goran Popović.


Fotoprilog


Tagovi

Goran Popović Dolina mamuta Brendiranje Slavonija Iseljavanje


Autorica

Sanja Rapaić

Više [+]

Ima bogato novinarstvo iskustvo. Gotovo 15 godina radi i surađuje s raznim medijskim kućama.