Zadnje aktivnosti

Posljednje aktivnosti korisnika mogu vidjeti samo registrirani korisnici.

Online korisnici

Online korisnike Agrokluba mogu vidjeti samo registrirani korisnici.
Za potpune funkcionalnosti ovih servisa, prijavi se.

Promo

  • Izvoz u Indiju
  • 26.02.2017. 18:00

Veliki potencijali za izvoz u Indiju

Zahvaljujući brzorastućoj srednjoj klasi, rastu prihoda i promjeni profila potrošača te sve većoj potražnji za proizvodima veće vrijednosti, Indija je obećavajuće buduće izvozno tržište.

Foto: pixabay.com
  • 818
  • 89
  • 0

Zahvaljujući brzorastućoj srednjoj klasi, rastu prihoda i promjeni profila potrošača te sve većoj potražnji za proizvodima veće vrijednosti, Indija je obećavajuće buduće izvozno tržište. Indija ima jednu od najbrže rastućih ekonomija u svijetu, a prema nekim procjenama, postat će i treća najveća ekonomija u svijetu do 2025.

Među najmlađim je zemljama, sa prosjekom godina od 27.6, a populacija od oko 1.27 milijardi druga je po veličini u svijetu nakon Kine. Također, trgovački sektor Indije doživljava ekspanziju, prerađivači hrane traže pristup globalnom lancu opskrbe, a lanci prehrane žele inovacije i traže načine kako privući mlade i bogate potrošače koji su spremni probati nešto novo.

Izvoznici se nadaju ostvariti ovaj potencijal malim koracima, što obuhvaća specifično označavanje hrane i ispunjavanje standarda pakiranja.

Mijenja se način percepcije hrane

Dok se velika većina Indijaca drži tradicionalnih isprobanih metoda kupovine, primijećene su promjene posebno kod potrošača veće kupovne moći.

S najezdnom kafića, restorana brze hrane, supermarketa, procesuirane hrane, 24-satnih televizijskih kanala na temu pripreme hrane, lakše dostupnosti uvozne hrane, došle su i promjene ponašanja potrošača i uvođenje internacionalne kuhinje.

Uvozna hrana obično se nalazi u trgovačkim lancima i uključuje sušeno voće i sjemenke, kolače i mješavine za kolače, čokolade i sirupe, začine, kekse, konzervirane sokove, juhe, tjesteninu, umake, kokice, čips, konzerviranu ribu i povrće, kečap i druge umake, žitne pahuljice, ali i svježe voće kao što su jabuke, kruške, grožđe i kivi. Potrošnja hrane narasla je za 64% između 2009. i 2014. i procijenjen je na 365 milijardi dolara.

Unatoč rastu srednje klase, u stvarnosti su prihodi Indijaca još uvijek ekstremno niski, a ova ponuda hrane je ograničena na potrošače veće kupovne moći u velikim gradovima.

Proizvodi koji imaju svijetlu budućnost

Dobar izvozni potencijal na indijsko tržište ima stolno grožđe, jabuke i kruške, pokazuju istraživanja. Porast uvoza svježeg i sušenog grožđa primijećen je za 21% i dosegao je vrijednost od 66 miliona dolara u 2015., a uvezeno je 202,259 tona.

Ograničenja razvoja tržišta grožđa postoje jer, uz SAD, tu je i konkurencija od strane Kine, Afganistana i Perua. Porast uvoza jabuka i krušaka od 10% dosegao je vrijednost od 236 miliona dolara i 215,676 tona u 2015. Uz američke izvoznike, tu je opet Kina, Čile i Novi Zeland. Primijećene su sezonski nedostaci tog voća na tržištu i visoke cijene, pa ima prilika i za druge izvoznike.

Izazovi transporta

U Indiji su nešto ograničeni načini skladištenja, visoka je cijena čuvanja u hladnjačama, no situacija se poboljšava. Indija ima obalu dugu 7,600 kilometara i 13 velikih luka u kojima su dostupna skladišta. Mumbai je najveće od njih i ujedno mjesto gdje dolazi većina uvozne hrane.

Izvor: India Exporter Guide, USDA Foreign Agricultural Service GAIN report IN6163, 12/29/2016, Foto: pixabay.com


Izvori

Eurofresh


Tagovi

Izvoz Indija


Autorica

Ivana Nađ

Više [+]

Ivana je urednica na Agroklub portalu. "Vaša uvjerenja ne čine vas boljom osobom. Djelovanje čini."