Talijanskim izvoznicima uspjelo je stvoriti značajnu razliku u izvoznim i uvoznim cijenama istog proizvoda.
Unatoč činjenici da je trend zdrave prehrane sve vidljiviji, Evropljani jedu sve manje povrća. Porast konzumacije procesuirane brze hrane tome uvelike pridonosi.
Italija nije iznimka iako je jedan od najvećih proizvođača paradajza, piše eurofresh. Čak i u ovoj zemlji konzumacija paradajza je pala u zadnjem desetljeću. Unatoč rastućoj populaciji, konzumacija paradajza pala je za 1.6% između 2008. i 2013., rezultirajući potrošnjom od 15 kg po glavi stanovnika u 2013.
Gubitak u vrijednosti je bio znatno manji, u padu za 1.4%. Prema podacima Syngentinih stručnjaka, 7.800 hektara je posvećeno proizvodnji paradajza u Italiji - od toga najviše na jugu zemlje.
Paradajz je u u 2014. bio zvijezda talijanske proizvodnje, ali i izvoza. Sa preko 60% paradajza predviđenog za izvoz i samo 40% za domaće tržište, talijanski paradajz nastavljaju s povećanjem svoje uloge kao ambasadora proizvoda "Made in Italy".
Izvoz paradajza uglavnom se odvija preko zime, a TOP 5 izvoznih partnera su Njemačka, Austrija, Velika Britanija, Švicarska, Francuska. Uvoz u Italiju dolazi iz Nizozemske, Španjolske, Francuske, Njemačke i Belgije. Tijekom godina, talijanski izvoznici uspjeli su povećati cijene izvoznim paradjzima i stvoriti razliku između uvoznih i izvoznih cijena. Dok su prosječne uvozne i izvozne cijene u devedesetima bile slične, u 2015. je prosječna izvozna cijena bila 1.75 euro, dok je prosječna uvozna cijena bila 1 euro.
Talijani kupuju paradajze u supermarketima koji imaju ustaljenu ponudu i kvalitetu tijekom cijele godine, ali i na tržnicama (30%). Postoji i promjena u kupovnim navikama potrošača u korist supermarketa, izvijestili su Syngentini stručnjaci.
Foto: bigstockphoto.com, Lazurny
Povezana biljna vrsta
Izvori
Tagovi
Autorica